Intres Belgium gaat alleen verder

Intres Belgium gaat alleen verder

Intres Belgium, de Belgische tak van de Nederlandse retailholding Intres, heeft besloten alleen verder te gaan en het Nederlandse management uit te kopen. Zo hoopt de Belgische directie om slaapgroothandel Sleepy en raamdecoratieketen Tende slagkrachtiger te maken.

 

Moeilijke marktomstandigheden

Johan Baetens, formulemanager van Tende en afgevaardigd bestuurder van Intres, wijst op de moeilijke marktomstandigheden die tot de buy-out hebben geleid. "De concurrentie neemt alsmaar toe, de klant wordt steeds veeleisender, de impact van het internet blijft groeien, enzovoort. Met deze verzelfstandiging hopen we de ruimte te verwerven om met een verhoogde dynamiek de marktpositie van Tende en Sleepy én van onze individuele winkeliers verder uit te bouwen." 

 

"Het is onze bedoeling om Sleepy uit te bouwen tot onbetwiste marktleider in het segment van slaapspeciaalzaken en om voor Tende hetzelfde te doen bij de raamdecoratiespeciaalzaken", legt Baetens de lat niet bepaald laag. Het grote vertrouwen in eigen kunnen komt alleszins mede doordat de zelfstandige Belgische tak nog steeds zal kunnen rekenen op de logistieke kennis van de Nederlandse ex-moederholding.

 

22 hotspots voor slaapcomfort

Met 22 winkelpunten in België is Sleepy het speerpunt van Intres Belgium. De keten mikt vooral op Nederlandstalige veertigers en vijftigers in de hogere segmenten van de markt, die voor gespecialiseerd advies en kwalitatieve producten een stevige cent over hebben. Tende is een iets kleiner samenwerkingsverband (12 ondernemers), dat zich ook richt op hogere segment, maar dan voor gordijnen en zonwering. Intres Nederland is een van de grootste retailers uit de non-foodsector bij onze noorderburen, en is vooral bekend door Livera en Intersport.

Intres Belgium, de Belgische tak van de Nederlandse retailholding Intres, heeft besloten alleen verder te gaan en het Nederlandse management uit te kopen. Zo hoopt de Belgische directie om slaapgroothandel Sleepy en raamdecoratieketen Tende slagkrachtiger te maken.

 

Moeilijke marktomstandigheden

Johan Baetens, formulemanager van Tende en afgevaardigd bestuurder van Intres, wijst op de moeilijke marktomstandigheden die tot de buy-out hebben geleid. "De concurrentie neemt alsmaar toe, de klant wordt steeds veeleisender, de impact van het internet blijft groeien, enzovoort. Met deze verzelfstandiging hopen we de ruimte te verwerven om met een verhoogde dynamiek de marktpositie van Tende en Sleepy én van onze individuele winkeliers verder uit te bouwen." 

 

"Het is onze bedoeling om Sleepy uit te bouwen tot onbetwiste marktleider in het segment van slaapspeciaalzaken en om voor Tende hetzelfde te doen bij de raamdecoratiespeciaalzaken", legt Baetens de lat niet bepaald laag. Het grote vertrouwen in eigen kunnen komt alleszins mede doordat de zelfstandige Belgische tak nog steeds zal kunnen rekenen op de logistieke kennis van de Nederlandse ex-moederholding.

 

22 hotspots voor slaapcomfort

Met 22 winkelpunten in België is Sleepy het speerpunt van Intres Belgium. De keten mikt vooral op Nederlandstalige veertigers en vijftigers in de hogere segmenten van de markt, die voor gespecialiseerd advies en kwalitatieve producten een stevige cent over hebben. Tende is een iets kleiner samenwerkingsverband (12 ondernemers), dat zich ook richt op hogere segment, maar dan voor gordijnen en zonwering. Intres Nederland is een van de grootste retailers uit de non-foodsector bij onze noorderburen, en is vooral bekend door Livera en Intersport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top