Intres Belgium gaat alleen verder

Intres Belgium gaat alleen verder

Intres Belgium, de Belgische tak van de Nederlandse retailholding Intres, heeft besloten alleen verder te gaan en het Nederlandse management uit te kopen. Zo hoopt de Belgische directie om slaapgroothandel Sleepy en raamdecoratieketen Tende slagkrachtiger te maken.

 

Moeilijke marktomstandigheden

Johan Baetens, formulemanager van Tende en afgevaardigd bestuurder van Intres, wijst op de moeilijke marktomstandigheden die tot de buy-out hebben geleid. "De concurrentie neemt alsmaar toe, de klant wordt steeds veeleisender, de impact van het internet blijft groeien, enzovoort. Met deze verzelfstandiging hopen we de ruimte te verwerven om met een verhoogde dynamiek de marktpositie van Tende en Sleepy én van onze individuele winkeliers verder uit te bouwen." 

 

"Het is onze bedoeling om Sleepy uit te bouwen tot onbetwiste marktleider in het segment van slaapspeciaalzaken en om voor Tende hetzelfde te doen bij de raamdecoratiespeciaalzaken", legt Baetens de lat niet bepaald laag. Het grote vertrouwen in eigen kunnen komt alleszins mede doordat de zelfstandige Belgische tak nog steeds zal kunnen rekenen op de logistieke kennis van de Nederlandse ex-moederholding.

 

22 hotspots voor slaapcomfort

Met 22 winkelpunten in België is Sleepy het speerpunt van Intres Belgium. De keten mikt vooral op Nederlandstalige veertigers en vijftigers in de hogere segmenten van de markt, die voor gespecialiseerd advies en kwalitatieve producten een stevige cent over hebben. Tende is een iets kleiner samenwerkingsverband (12 ondernemers), dat zich ook richt op hogere segment, maar dan voor gordijnen en zonwering. Intres Nederland is een van de grootste retailers uit de non-foodsector bij onze noorderburen, en is vooral bekend door Livera en Intersport.

Intres Belgium, de Belgische tak van de Nederlandse retailholding Intres, heeft besloten alleen verder te gaan en het Nederlandse management uit te kopen. Zo hoopt de Belgische directie om slaapgroothandel Sleepy en raamdecoratieketen Tende slagkrachtiger te maken.

 

Moeilijke marktomstandigheden

Johan Baetens, formulemanager van Tende en afgevaardigd bestuurder van Intres, wijst op de moeilijke marktomstandigheden die tot de buy-out hebben geleid. "De concurrentie neemt alsmaar toe, de klant wordt steeds veeleisender, de impact van het internet blijft groeien, enzovoort. Met deze verzelfstandiging hopen we de ruimte te verwerven om met een verhoogde dynamiek de marktpositie van Tende en Sleepy én van onze individuele winkeliers verder uit te bouwen." 

 

"Het is onze bedoeling om Sleepy uit te bouwen tot onbetwiste marktleider in het segment van slaapspeciaalzaken en om voor Tende hetzelfde te doen bij de raamdecoratiespeciaalzaken", legt Baetens de lat niet bepaald laag. Het grote vertrouwen in eigen kunnen komt alleszins mede doordat de zelfstandige Belgische tak nog steeds zal kunnen rekenen op de logistieke kennis van de Nederlandse ex-moederholding.

 

22 hotspots voor slaapcomfort

Met 22 winkelpunten in België is Sleepy het speerpunt van Intres Belgium. De keten mikt vooral op Nederlandstalige veertigers en vijftigers in de hogere segmenten van de markt, die voor gespecialiseerd advies en kwalitatieve producten een stevige cent over hebben. Tende is een iets kleiner samenwerkingsverband (12 ondernemers), dat zich ook richt op hogere segment, maar dan voor gordijnen en zonwering. Intres Nederland is een van de grootste retailers uit de non-foodsector bij onze noorderburen, en is vooral bekend door Livera en Intersport.

Tags: