Investeerders in retailvastgoed tevreden. | RetailDetail

Investeerders in retailvastgoed tevreden.

Investeerders in retailvastgoed tevreden.

Hoewel de expansiemogelijkheden in de huidige marktomstandigheden nog beperkt zijn, is een duidelijk herstel merkbaar in het retailvastgoed. Vastgoedinvesteerders en hun bedrijfsresultaten tonen zich opgetogen. Intervest Retail zag in 2010 zijn uitkeerbaar resultaat 2,5% stijgen. Retail Estates tekende in de eerste negen maanden een toename van 12% netto courant resultaat op.


De waarde van het vastgoedportefeuille nam weer flink toe in 2010.  De reële waarde van de vastgoedportefeuille van Intervest Retail liep op tot 329 miljoen euro, waar dit eind 2009 324 miljoen euro bedroeg. Helaas ging de bezettingsgraad er wel iets op achteruit, van 99,1% naar 98,8%.


Het verhoopte herstel kwam er ook bij Retail Estates. Hun portefeuille van 433 panden groeide na de eerste negen maanden van 2010 in reële waarde van 45,8 miljoen naar 494,18 miljoen euro. In die periode kocht de vastgoedbevak tevens 13 nieuwe panden.


Intervest Retail drukt evenwel op het hart dat de markt zeker nog niet in optima forma is. De expansiemogelijkheden blijven erg beperkt door een proliferatie van de vraag in contrast met een matig aanbod.

Hoewel de expansiemogelijkheden in de huidige marktomstandigheden nog beperkt zijn, is een duidelijk herstel merkbaar in het retailvastgoed. Vastgoedinvesteerders en hun bedrijfsresultaten tonen zich opgetogen. Intervest Retail zag in 2010 zijn uitkeerbaar resultaat 2,5% stijgen. Retail Estates tekende in de eerste negen maanden een toename van 12% netto courant resultaat op.


De waarde van het vastgoedportefeuille nam weer flink toe in 2010.  De reële waarde van de vastgoedportefeuille van Intervest Retail liep op tot 329 miljoen euro, waar dit eind 2009 324 miljoen euro bedroeg. Helaas ging de bezettingsgraad er wel iets op achteruit, van 99,1% naar 98,8%.


Het verhoopte herstel kwam er ook bij Retail Estates. Hun portefeuille van 433 panden groeide na de eerste negen maanden van 2010 in reële waarde van 45,8 miljoen naar 494,18 miljoen euro. In die periode kocht de vastgoedbevak tevens 13 nieuwe panden.


Intervest Retail drukt evenwel op het hart dat de markt zeker nog niet in optima forma is. De expansiemogelijkheden blijven erg beperkt door een proliferatie van de vraag in contrast met een matig aanbod.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen. Het neemt een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.