Investeerders in retailvastgoed tevreden. | RetailDetail

Investeerders in retailvastgoed tevreden.

Investeerders in retailvastgoed tevreden.

Hoewel de expansiemogelijkheden in de huidige marktomstandigheden nog beperkt zijn, is een duidelijk herstel merkbaar in het retailvastgoed. Vastgoedinvesteerders en hun bedrijfsresultaten tonen zich opgetogen. Intervest Retail zag in 2010 zijn uitkeerbaar resultaat 2,5% stijgen. Retail Estates tekende in de eerste negen maanden een toename van 12% netto courant resultaat op.


De waarde van het vastgoedportefeuille nam weer flink toe in 2010.  De reële waarde van de vastgoedportefeuille van Intervest Retail liep op tot 329 miljoen euro, waar dit eind 2009 324 miljoen euro bedroeg. Helaas ging de bezettingsgraad er wel iets op achteruit, van 99,1% naar 98,8%.


Het verhoopte herstel kwam er ook bij Retail Estates. Hun portefeuille van 433 panden groeide na de eerste negen maanden van 2010 in reële waarde van 45,8 miljoen naar 494,18 miljoen euro. In die periode kocht de vastgoedbevak tevens 13 nieuwe panden.


Intervest Retail drukt evenwel op het hart dat de markt zeker nog niet in optima forma is. De expansiemogelijkheden blijven erg beperkt door een proliferatie van de vraag in contrast met een matig aanbod.

Hoewel de expansiemogelijkheden in de huidige marktomstandigheden nog beperkt zijn, is een duidelijk herstel merkbaar in het retailvastgoed. Vastgoedinvesteerders en hun bedrijfsresultaten tonen zich opgetogen. Intervest Retail zag in 2010 zijn uitkeerbaar resultaat 2,5% stijgen. Retail Estates tekende in de eerste negen maanden een toename van 12% netto courant resultaat op.


De waarde van het vastgoedportefeuille nam weer flink toe in 2010.  De reële waarde van de vastgoedportefeuille van Intervest Retail liep op tot 329 miljoen euro, waar dit eind 2009 324 miljoen euro bedroeg. Helaas ging de bezettingsgraad er wel iets op achteruit, van 99,1% naar 98,8%.


Het verhoopte herstel kwam er ook bij Retail Estates. Hun portefeuille van 433 panden groeide na de eerste negen maanden van 2010 in reële waarde van 45,8 miljoen naar 494,18 miljoen euro. In die periode kocht de vastgoedbevak tevens 13 nieuwe panden.


Intervest Retail drukt evenwel op het hart dat de markt zeker nog niet in optima forma is. De expansiemogelijkheden blijven erg beperkt door een proliferatie van de vraag in contrast met een matig aanbod.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.