Investeerders in retailvastgoed tevreden.

Investeerders in retailvastgoed tevreden.

Hoewel de expansiemogelijkheden in de huidige marktomstandigheden nog beperkt zijn, is een duidelijk herstel merkbaar in het retailvastgoed. Vastgoedinvesteerders en hun bedrijfsresultaten tonen zich opgetogen. Intervest Retail zag in 2010 zijn uitkeerbaar resultaat 2,5% stijgen. Retail Estates tekende in de eerste negen maanden een toename van 12% netto courant resultaat op.


De waarde van het vastgoedportefeuille nam weer flink toe in 2010.  De reële waarde van de vastgoedportefeuille van Intervest Retail liep op tot 329 miljoen euro, waar dit eind 2009 324 miljoen euro bedroeg. Helaas ging de bezettingsgraad er wel iets op achteruit, van 99,1% naar 98,8%.


Het verhoopte herstel kwam er ook bij Retail Estates. Hun portefeuille van 433 panden groeide na de eerste negen maanden van 2010 in reële waarde van 45,8 miljoen naar 494,18 miljoen euro. In die periode kocht de vastgoedbevak tevens 13 nieuwe panden.


Intervest Retail drukt evenwel op het hart dat de markt zeker nog niet in optima forma is. De expansiemogelijkheden blijven erg beperkt door een proliferatie van de vraag in contrast met een matig aanbod.

Hoewel de expansiemogelijkheden in de huidige marktomstandigheden nog beperkt zijn, is een duidelijk herstel merkbaar in het retailvastgoed. Vastgoedinvesteerders en hun bedrijfsresultaten tonen zich opgetogen. Intervest Retail zag in 2010 zijn uitkeerbaar resultaat 2,5% stijgen. Retail Estates tekende in de eerste negen maanden een toename van 12% netto courant resultaat op.


De waarde van het vastgoedportefeuille nam weer flink toe in 2010.  De reële waarde van de vastgoedportefeuille van Intervest Retail liep op tot 329 miljoen euro, waar dit eind 2009 324 miljoen euro bedroeg. Helaas ging de bezettingsgraad er wel iets op achteruit, van 99,1% naar 98,8%.


Het verhoopte herstel kwam er ook bij Retail Estates. Hun portefeuille van 433 panden groeide na de eerste negen maanden van 2010 in reële waarde van 45,8 miljoen naar 494,18 miljoen euro. In die periode kocht de vastgoedbevak tevens 13 nieuwe panden.


Intervest Retail drukt evenwel op het hart dat de markt zeker nog niet in optima forma is. De expansiemogelijkheden blijven erg beperkt door een proliferatie van de vraag in contrast met een matig aanbod.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top