Kiala beleeft uitstekend 2010. | RetailDetail

Kiala beleeft uitstekend 2010.

Kiala beleeft uitstekend 2010.

Het Frans-Belgische logistiekbedrijf Kiala heeft een bijzonder sterk 2010 achter de rug. De omzet van het netwerk van onafhankelijke leveringspunten kende een stijging van 40% naar 47,2 miljoen euro. Daarmee is de groei nog sterker dan de 32% van in 2009. 

  

 

Bovendien werd aangekondigd dat het aantal afhaalpunten tegen het einde van 2011 de 7.000 overschreden zou moeten hebben, terwijl de kaap van 5.000 pas in november jl. gehaald werd. Een ander mooi cijfer was de aankondiging dat dit jaar al 160 nieuwe klanten werden overtuigd, waaronder grote namen als Esprit, Celio en Puma.

 

Veel klanten van Kiala zijn dan ook actief in de kledingsector, hoewel ook auto-onderdelen, merchandise voor grote evenementen, elektronica of foto's vaak via Kiala worden verzonden. Naast zijn twee thuislanden heeft Kiala zich ondertussen ook uitgebreid naar Luxemburg, Nederland en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.