Kiala beleeft uitstekend 2010.

Kiala beleeft uitstekend 2010.

Het Frans-Belgische logistiekbedrijf Kiala heeft een bijzonder sterk 2010 achter de rug. De omzet van het netwerk van onafhankelijke leveringspunten kende een stijging van 40% naar 47,2 miljoen euro. Daarmee is de groei nog sterker dan de 32% van in 2009. 

  

 

Bovendien werd aangekondigd dat het aantal afhaalpunten tegen het einde van 2011 de 7.000 overschreden zou moeten hebben, terwijl de kaap van 5.000 pas in november jl. gehaald werd. Een ander mooi cijfer was de aankondiging dat dit jaar al 160 nieuwe klanten werden overtuigd, waaronder grote namen als Esprit, Celio en Puma.

 

Veel klanten van Kiala zijn dan ook actief in de kledingsector, hoewel ook auto-onderdelen, merchandise voor grote evenementen, elektronica of foto's vaak via Kiala worden verzonden. Naast zijn twee thuislanden heeft Kiala zich ondertussen ook uitgebreid naar Luxemburg, Nederland en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top