Mechelse Kringwinkel pakt uit met nieuw interieurconcept

Mechelse Kringwinkel pakt uit met nieuw interieurconcept

Onlangs opende de nieuwe Mechelse Kringwinkel aan de Oude Baan in het Industriepark Mechelen-Noord de deuren. Met de nieuwe vestiging lijkt de Kringwinkel het stadium van de muffe opslagplaatsen vol tweedehandsspullen definitief achter zich te laten: de resoluut modern ogende winkel, een concept van Kontichse retailpartner Mojo, moet niet onderdoen voor hedendaagse retailconcepten. 

Aparte themahoeken en duidelijke signalisatie

Gezien het brede en zeer diverse assortiment werd de winkel opgedeeld in themahoeken, waarbij haar eigen belevingswereld elke productcategorie kreeg. Zo vindt de bezoeker bij de boeken een leeshoek met koffie, kan de klant in de muziekhoek cd’s beluisteren en kijken de speelgoed- en de kinderkledingafdeling uit op een speelhoek. Een duidelijke signalisatie helpt de shoppers wegwijs in de 1.300 m² grote kringwinkel.

 

Onlangs opende de nieuwe Mechelse Kringwinkel aan de Oude Baan in het Industriepark Mechelen-Noord de deuren. Met de nieuwe vestiging lijkt de Kringwinkel het stadium van de muffe opslagplaatsen vol tweedehandsspullen definitief achter zich te laten: de resoluut modern ogende winkel, een concept van Kontichse retailpartner Mojo, moet niet onderdoen voor hedendaagse retailconcepten. 

Aparte themahoeken en duidelijke signalisatie

Gezien het brede en zeer diverse assortiment werd de winkel opgedeeld in themahoeken, waarbij haar eigen belevingswereld elke productcategorie kreeg. Zo vindt de bezoeker bij de boeken een leeshoek met koffie, kan de klant in de muziekhoek cd’s beluisteren en kijken de speelgoed- en de kinderkledingafdeling uit op een speelhoek. Een duidelijke signalisatie helpt de shoppers wegwijs in de 1.300 m² grote kringwinkel.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top