Mechelse Kringwinkel pakt uit met nieuw interieurconcept | RetailDetail

Mechelse Kringwinkel pakt uit met nieuw interieurconcept

Mechelse Kringwinkel pakt uit met nieuw interieurconcept

Onlangs opende de nieuwe Mechelse Kringwinkel aan de Oude Baan in het Industriepark Mechelen-Noord de deuren. Met de nieuwe vestiging lijkt de Kringwinkel het stadium van de muffe opslagplaatsen vol tweedehandsspullen definitief achter zich te laten: de resoluut modern ogende winkel, een concept van Kontichse retailpartner Mojo, moet niet onderdoen voor hedendaagse retailconcepten. 

Aparte themahoeken en duidelijke signalisatie

Gezien het brede en zeer diverse assortiment werd de winkel opgedeeld in themahoeken, waarbij haar eigen belevingswereld elke productcategorie kreeg. Zo vindt de bezoeker bij de boeken een leeshoek met koffie, kan de klant in de muziekhoek cd’s beluisteren en kijken de speelgoed- en de kinderkledingafdeling uit op een speelhoek. Een duidelijke signalisatie helpt de shoppers wegwijs in de 1.300 m² grote kringwinkel.

 

Onlangs opende de nieuwe Mechelse Kringwinkel aan de Oude Baan in het Industriepark Mechelen-Noord de deuren. Met de nieuwe vestiging lijkt de Kringwinkel het stadium van de muffe opslagplaatsen vol tweedehandsspullen definitief achter zich te laten: de resoluut modern ogende winkel, een concept van Kontichse retailpartner Mojo, moet niet onderdoen voor hedendaagse retailconcepten. 

Aparte themahoeken en duidelijke signalisatie

Gezien het brede en zeer diverse assortiment werd de winkel opgedeeld in themahoeken, waarbij haar eigen belevingswereld elke productcategorie kreeg. Zo vindt de bezoeker bij de boeken een leeshoek met koffie, kan de klant in de muziekhoek cd’s beluisteren en kijken de speelgoed- en de kinderkledingafdeling uit op een speelhoek. Een duidelijke signalisatie helpt de shoppers wegwijs in de 1.300 m² grote kringwinkel.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.