Meer aandacht voor personeelstraining binnen retail.

Meer aandacht voor personeelstraining binnen retail.

Retailorganisaties besteden steeds meer aandacht aan de opleiding van hun winkelpersoneel, zo meldt RetailTrends. Hoewel personeelstraining in de retailwereld nog vaak weinig in de openbaarheid komt, zien retailers blijkbaar tegenwoordig wel het belang ervan in. Winkelmedewerkers die opleiding hebben genoten zijn niet alleen bekwamer, ze dragen over het algemeen ook sterker het merk uit en zijn gemotiveerder.

 

Ze zorgen voor een zo groot mogelijk aanbod aan landelijk erkende opleidingen en ontwikkelen daarnaast ook eigen trainingen. Dat laatste gebeurt vaak in opleidingscentra die de merknaam dragen, zodat het personeel nog meer het gevoel krijgt dat de directie hun trainingen echt belangrijk vindt. Bovendien helpt het ook het winkelpersoneel onder te dompelen in het merk.

 

Daaraan gekoppeld is de opmars van zogenaamde "Learning management"-systemen, waardoor managers en hr-medewerkers een handig overzicht krijgen van wie welke opleiding volgt. Zulke systemen maken het ook veel gemakkelijker om medewerkers thuis te laten studeren via e-learning, zodat indien gewenst grote groepen snel, makkelijk en overzichtelijk een opleiding of training kunnen genieten.

 

Praktijkgerichte opleidingen zijn volgens de studie van Retailtrends logischerwijze het meest succesvol. Een hands-on approach geniet niet alleen de voorkeur van de medewerkers, het leidt eveneens tot betere resultaten. Steeds meer werknemers vinden opleiding bovendien zelf verrijkend en gunstig voor hun motivatie op de werkvloer.

Retailorganisaties besteden steeds meer aandacht aan de opleiding van hun winkelpersoneel, zo meldt RetailTrends. Hoewel personeelstraining in de retailwereld nog vaak weinig in de openbaarheid komt, zien retailers blijkbaar tegenwoordig wel het belang ervan in. Winkelmedewerkers die opleiding hebben genoten zijn niet alleen bekwamer, ze dragen over het algemeen ook sterker het merk uit en zijn gemotiveerder.

 

Ze zorgen voor een zo groot mogelijk aanbod aan landelijk erkende opleidingen en ontwikkelen daarnaast ook eigen trainingen. Dat laatste gebeurt vaak in opleidingscentra die de merknaam dragen, zodat het personeel nog meer het gevoel krijgt dat de directie hun trainingen echt belangrijk vindt. Bovendien helpt het ook het winkelpersoneel onder te dompelen in het merk.

 

Daaraan gekoppeld is de opmars van zogenaamde "Learning management"-systemen, waardoor managers en hr-medewerkers een handig overzicht krijgen van wie welke opleiding volgt. Zulke systemen maken het ook veel gemakkelijker om medewerkers thuis te laten studeren via e-learning, zodat indien gewenst grote groepen snel, makkelijk en overzichtelijk een opleiding of training kunnen genieten.

 

Praktijkgerichte opleidingen zijn volgens de studie van Retailtrends logischerwijze het meest succesvol. Een hands-on approach geniet niet alleen de voorkeur van de medewerkers, het leidt eveneens tot betere resultaten. Steeds meer werknemers vinden opleiding bovendien zelf verrijkend en gunstig voor hun motivatie op de werkvloer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Back to top