Miko ziet winst sterk groeien

Miko ziet winst sterk groeien

Miko ziet winst sterk groeien

In de eerst helft van het jaar heeft koffiespecialist Miko zijn omzet licht de hoogte in kunnen stuwen. Het was vooral het segment koffieservice dat positieve resultaten wist neer te zetten.

Onvoorspelbare vooruitzichten

De totale omzet van Miko groeide in de eerste helft van het jaar met 1,3% naar 95 miljoen euro, waarvan meer dan driekwart buiten de Belgische landsgrenzen werd gehaald. De nettowinst groeide in diezelfde periode met 8,3% naar 5 miljoen euro.

 

Het koffiesegment van Miko haalde in de eerste helft van 2016 een omzet van 47 miljoen euro, goed voor 49,5% van de totale groepsomzet. Ten opzichte van een jaar eerder groeide de omzet met 3% dankzij groeiende verkopen, maar ook de fusie met Qusotic in Duitsland eind vorig jaar droeg zijn steentje bij.

 

“Met de resultaten van het eerste halfjaar zijn wij zeer tevreden. Maar dat geeft uiteraard geen garantie voor de tweede jaarhelft. De economische toestand en de grondstoffenprijzen blijven immers onvoorspelbaar. Het feit dat wij dit jaar al meer dan 21 miljoen euro hebben geïnvesteerd bevestigt evenwel ons vertrouwen in de toekomst”, aldus CEO Frans Van Tilborg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.