Miko ziet winst sterk groeien

Miko ziet winst sterk groeien

Miko ziet winst sterk groeien

In de eerst helft van het jaar heeft koffiespecialist Miko zijn omzet licht de hoogte in kunnen stuwen. Het was vooral het segment koffieservice dat positieve resultaten wist neer te zetten.

Onvoorspelbare vooruitzichten

De totale omzet van Miko groeide in de eerste helft van het jaar met 1,3% naar 95 miljoen euro, waarvan meer dan driekwart buiten de Belgische landsgrenzen werd gehaald. De nettowinst groeide in diezelfde periode met 8,3% naar 5 miljoen euro.

 

Het koffiesegment van Miko haalde in de eerste helft van 2016 een omzet van 47 miljoen euro, goed voor 49,5% van de totale groepsomzet. Ten opzichte van een jaar eerder groeide de omzet met 3% dankzij groeiende verkopen, maar ook de fusie met Qusotic in Duitsland eind vorig jaar droeg zijn steentje bij.

 

“Met de resultaten van het eerste halfjaar zijn wij zeer tevreden. Maar dat geeft uiteraard geen garantie voor de tweede jaarhelft. De economische toestand en de grondstoffenprijzen blijven immers onvoorspelbaar. Het feit dat wij dit jaar al meer dan 21 miljoen euro hebben geïnvesteerd bevestigt evenwel ons vertrouwen in de toekomst”, aldus CEO Frans Van Tilborg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.