Mobistar lanceert Red Bull Mobile

Mobistar lanceert Red Bull Mobile

België heeft er alweer een gsm-merk bij, en wel eentje dat speciaal op jongeren mikt. Wat Base al een tijdje met  Jim Mobile doet en Proximus met TMF Mobile, doet Mobistar nu met Red Bull Mobile.

 

Red Bull geeft gsm-markt vleugels

België is na thuisland Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Zuid-Afrika het vijfde land waar de razend populaire energiedrank Red Bull met gsm's begint. Dat Red Bull zo vroeg al voor België kiest, is logisch volgens Stefaan Bettens, general manager van invoerder Jet Import: “Na de Oostenrijker is de Belg de grootste Red Bull-drinker. Bovendien geniet Red Bull hier in de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar zelfs een merkbekendheid van 98%.” En dat klinkt Mobistar dan weer als muziek in de oren: “Wij zien inderdaad vooral potentieel in de enorme marketingkracht en uitstraling van Red Bull en in de community die rond het merk werd gecreëerd,” zegt Benoit Scheen, CEO van Mobistar.

 

Mobistar heeft eindelijk weer een jongerenmerk

Dat Red Bull Mobile in zee gaat met Mobistar lag eigenlijk voor de hand: Proximus en Base hebben nu eenmaal al een jongerenmerk in de aanbieding. Sinds het opdoeken van TempoMusic had Mobistar immers geen ijzers meer in het jongerenvuur. Al stelt Stefaan Bettens dat de keuze voor Mobistar toch vooral stoelt op de enorme ervaring van de operator – “niet voor niets waren zij de pionier van de prepaid-kaarten” – gekoppeld aan het uitgebreide netwerk van verkooppunten waar Red Bull Mobile vanaf 26 april te koop zal zijn. Naast de eigen 180 Mobistar Centers heeft de operator namelijk ook contacten en contracten met grote ketens als MediaMarkt of Fnac, in totaal goed voor circa 6.000 verkooppunten.

 

België heeft er alweer een gsm-merk bij, en wel eentje dat speciaal op jongeren mikt. Wat Base al een tijdje met  Jim Mobile doet en Proximus met TMF Mobile, doet Mobistar nu met Red Bull Mobile.

 

Red Bull geeft gsm-markt vleugels

België is na thuisland Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Zuid-Afrika het vijfde land waar de razend populaire energiedrank Red Bull met gsm's begint. Dat Red Bull zo vroeg al voor België kiest, is logisch volgens Stefaan Bettens, general manager van invoerder Jet Import: “Na de Oostenrijker is de Belg de grootste Red Bull-drinker. Bovendien geniet Red Bull hier in de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar zelfs een merkbekendheid van 98%.” En dat klinkt Mobistar dan weer als muziek in de oren: “Wij zien inderdaad vooral potentieel in de enorme marketingkracht en uitstraling van Red Bull en in de community die rond het merk werd gecreëerd,” zegt Benoit Scheen, CEO van Mobistar.

 

Mobistar heeft eindelijk weer een jongerenmerk

Dat Red Bull Mobile in zee gaat met Mobistar lag eigenlijk voor de hand: Proximus en Base hebben nu eenmaal al een jongerenmerk in de aanbieding. Sinds het opdoeken van TempoMusic had Mobistar immers geen ijzers meer in het jongerenvuur. Al stelt Stefaan Bettens dat de keuze voor Mobistar toch vooral stoelt op de enorme ervaring van de operator – “niet voor niets waren zij de pionier van de prepaid-kaarten” – gekoppeld aan het uitgebreide netwerk van verkooppunten waar Red Bull Mobile vanaf 26 april te koop zal zijn. Naast de eigen 180 Mobistar Centers heeft de operator namelijk ook contacten en contracten met grote ketens als MediaMarkt of Fnac, in totaal goed voor circa 6.000 verkooppunten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top