Mobistar lanceert Red Bull Mobile

Mobistar lanceert Red Bull Mobile

België heeft er alweer een gsm-merk bij, en wel eentje dat speciaal op jongeren mikt. Wat Base al een tijdje met  Jim Mobile doet en Proximus met TMF Mobile, doet Mobistar nu met Red Bull Mobile.

 

Red Bull geeft gsm-markt vleugels

België is na thuisland Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Zuid-Afrika het vijfde land waar de razend populaire energiedrank Red Bull met gsm's begint. Dat Red Bull zo vroeg al voor België kiest, is logisch volgens Stefaan Bettens, general manager van invoerder Jet Import: “Na de Oostenrijker is de Belg de grootste Red Bull-drinker. Bovendien geniet Red Bull hier in de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar zelfs een merkbekendheid van 98%.” En dat klinkt Mobistar dan weer als muziek in de oren: “Wij zien inderdaad vooral potentieel in de enorme marketingkracht en uitstraling van Red Bull en in de community die rond het merk werd gecreëerd,” zegt Benoit Scheen, CEO van Mobistar.

 

Mobistar heeft eindelijk weer een jongerenmerk

Dat Red Bull Mobile in zee gaat met Mobistar lag eigenlijk voor de hand: Proximus en Base hebben nu eenmaal al een jongerenmerk in de aanbieding. Sinds het opdoeken van TempoMusic had Mobistar immers geen ijzers meer in het jongerenvuur. Al stelt Stefaan Bettens dat de keuze voor Mobistar toch vooral stoelt op de enorme ervaring van de operator – “niet voor niets waren zij de pionier van de prepaid-kaarten” – gekoppeld aan het uitgebreide netwerk van verkooppunten waar Red Bull Mobile vanaf 26 april te koop zal zijn. Naast de eigen 180 Mobistar Centers heeft de operator namelijk ook contacten en contracten met grote ketens als MediaMarkt of Fnac, in totaal goed voor circa 6.000 verkooppunten.

 

België heeft er alweer een gsm-merk bij, en wel eentje dat speciaal op jongeren mikt. Wat Base al een tijdje met  Jim Mobile doet en Proximus met TMF Mobile, doet Mobistar nu met Red Bull Mobile.

 

Red Bull geeft gsm-markt vleugels

België is na thuisland Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Zuid-Afrika het vijfde land waar de razend populaire energiedrank Red Bull met gsm's begint. Dat Red Bull zo vroeg al voor België kiest, is logisch volgens Stefaan Bettens, general manager van invoerder Jet Import: “Na de Oostenrijker is de Belg de grootste Red Bull-drinker. Bovendien geniet Red Bull hier in de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar zelfs een merkbekendheid van 98%.” En dat klinkt Mobistar dan weer als muziek in de oren: “Wij zien inderdaad vooral potentieel in de enorme marketingkracht en uitstraling van Red Bull en in de community die rond het merk werd gecreëerd,” zegt Benoit Scheen, CEO van Mobistar.

 

Mobistar heeft eindelijk weer een jongerenmerk

Dat Red Bull Mobile in zee gaat met Mobistar lag eigenlijk voor de hand: Proximus en Base hebben nu eenmaal al een jongerenmerk in de aanbieding. Sinds het opdoeken van TempoMusic had Mobistar immers geen ijzers meer in het jongerenvuur. Al stelt Stefaan Bettens dat de keuze voor Mobistar toch vooral stoelt op de enorme ervaring van de operator – “niet voor niets waren zij de pionier van de prepaid-kaarten” – gekoppeld aan het uitgebreide netwerk van verkooppunten waar Red Bull Mobile vanaf 26 april te koop zal zijn. Naast de eigen 180 Mobistar Centers heeft de operator namelijk ook contacten en contracten met grote ketens als MediaMarkt of Fnac, in totaal goed voor circa 6.000 verkooppunten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E-commerce in Europa blijft sterk groeien

27/06/2017

In het European Ecommerce Report 2017, een gezamenlijk rapport van Ecommerce Europe, EuroCommerce en de Ecommerce Foundation, wordt gesteld dat ook in 2017 e-commerce in Europa zal blijven groeien: vooral dan in Centraal- en Oost-Europa.

Hema kruipt uit het dal

27/06/2017

De Nederlandse winkelketen Hema is eindelijk een beetje uit het dal aan het kruipen. Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf vrij gaf voor het eerste kwartaal van 2017: daarin steeg de omzet en daalde het nettoverlies.

Hoe Smartbox Group de cadeaubon ‘Apple-iseert’

26/06/2017

Smartbox Group, het bedrijf achter Bongo en Cadeaubox, heeft een recordjaar achter de rug. De succesformule? Een compromisloze focus op klantbeleving en een sterk partnership met retailers, zegt CEO John Perkins. 

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

DCM kiest voor e-commerce

26/06/2017

DCM uit Grobbendonk, dat organische meststoffen en veevoederconcentraten produceert, gaat volgend jaar zijn eerste stappen zetten op vlak van e-commerce. Dat wil niet zeggen dat ze de handelaars willen overslaan, aldus afgevaardigd bestuurder Tom De Ceuster.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Back to top