Mobistar lanceert Red Bull Mobile | RetailDetail

Mobistar lanceert Red Bull Mobile

Mobistar lanceert Red Bull Mobile

België heeft er alweer een gsm-merk bij, en wel eentje dat speciaal op jongeren mikt. Wat Base al een tijdje met  Jim Mobile doet en Proximus met TMF Mobile, doet Mobistar nu met Red Bull Mobile.

 

Red Bull geeft gsm-markt vleugels

België is na thuisland Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Zuid-Afrika het vijfde land waar de razend populaire energiedrank Red Bull met gsm's begint. Dat Red Bull zo vroeg al voor België kiest, is logisch volgens Stefaan Bettens, general manager van invoerder Jet Import: “Na de Oostenrijker is de Belg de grootste Red Bull-drinker. Bovendien geniet Red Bull hier in de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar zelfs een merkbekendheid van 98%.” En dat klinkt Mobistar dan weer als muziek in de oren: “Wij zien inderdaad vooral potentieel in de enorme marketingkracht en uitstraling van Red Bull en in de community die rond het merk werd gecreëerd,” zegt Benoit Scheen, CEO van Mobistar.

 

Mobistar heeft eindelijk weer een jongerenmerk

Dat Red Bull Mobile in zee gaat met Mobistar lag eigenlijk voor de hand: Proximus en Base hebben nu eenmaal al een jongerenmerk in de aanbieding. Sinds het opdoeken van TempoMusic had Mobistar immers geen ijzers meer in het jongerenvuur. Al stelt Stefaan Bettens dat de keuze voor Mobistar toch vooral stoelt op de enorme ervaring van de operator – “niet voor niets waren zij de pionier van de prepaid-kaarten” – gekoppeld aan het uitgebreide netwerk van verkooppunten waar Red Bull Mobile vanaf 26 april te koop zal zijn. Naast de eigen 180 Mobistar Centers heeft de operator namelijk ook contacten en contracten met grote ketens als MediaMarkt of Fnac, in totaal goed voor circa 6.000 verkooppunten.

 

België heeft er alweer een gsm-merk bij, en wel eentje dat speciaal op jongeren mikt. Wat Base al een tijdje met  Jim Mobile doet en Proximus met TMF Mobile, doet Mobistar nu met Red Bull Mobile.

 

Red Bull geeft gsm-markt vleugels

België is na thuisland Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije en Zuid-Afrika het vijfde land waar de razend populaire energiedrank Red Bull met gsm's begint. Dat Red Bull zo vroeg al voor België kiest, is logisch volgens Stefaan Bettens, general manager van invoerder Jet Import: “Na de Oostenrijker is de Belg de grootste Red Bull-drinker. Bovendien geniet Red Bull hier in de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar zelfs een merkbekendheid van 98%.” En dat klinkt Mobistar dan weer als muziek in de oren: “Wij zien inderdaad vooral potentieel in de enorme marketingkracht en uitstraling van Red Bull en in de community die rond het merk werd gecreëerd,” zegt Benoit Scheen, CEO van Mobistar.

 

Mobistar heeft eindelijk weer een jongerenmerk

Dat Red Bull Mobile in zee gaat met Mobistar lag eigenlijk voor de hand: Proximus en Base hebben nu eenmaal al een jongerenmerk in de aanbieding. Sinds het opdoeken van TempoMusic had Mobistar immers geen ijzers meer in het jongerenvuur. Al stelt Stefaan Bettens dat de keuze voor Mobistar toch vooral stoelt op de enorme ervaring van de operator – “niet voor niets waren zij de pionier van de prepaid-kaarten” – gekoppeld aan het uitgebreide netwerk van verkooppunten waar Red Bull Mobile vanaf 26 april te koop zal zijn. Naast de eigen 180 Mobistar Centers heeft de operator namelijk ook contacten en contracten met grote ketens als MediaMarkt of Fnac, in totaal goed voor circa 6.000 verkooppunten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.