Mobistar wordt omgedoopt tot Orange

Mobistar wordt omgedoopt tot Orange

Tegen het einde van dit jaar moet Mobistar volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn en zal het vervangen worden door de merknaam Orange. Dat is ook de naam van het Franse moederbedrijf van Mobistar.

 

Terugkeer van Orange

De beslissing werd uiteindelijk genomen door de raad van bestuur na aandringen van Orange, dat momenteel iets meer dan de helft van de aandelen van Mobistar in handen heeft. De naamsverandering werd zelfs al in september aangekondigd door Stéphane Richard, CEO van Orange, maar het nieuws werd toen ontkend door Mobistar. Nu zal het er dus toch van komen.

 

"In zijn bijna 20-jarig bestaan heeft Mobistar de Belgische telecommunicatiemarkt vernieuwd en gedemocratiseerd. De aanname van een groot internationaal merk zoals Orange zal de onderneming in staat stellen om de Belgische markt te blijven dynamiseren in het voordeel van de consument", zegt Mobistar-voorzitter Jan Steyaert volgens HLN. "Het is daarom dat onze raad van bestuur zonder reserve en unaniem heeft gestemd vóór de merkwijziging, zodat Mobistar zich verder kan ontwikkelen onder het merk Orange."

 

De naamsverandering betekent een terugkeer van Orange naar België. Tot 2002 was dat immers de naam van Base, dat in handen is van het Nederlandse KPN, maar na enkele verschuivingen zag KPN zich genoodzaakt om de naam van het Belgische Orange te veranderen.

 

Vast internet en televisie

Mobistar zal dit kwartaal ook nog zijn aanbod vast internet en digitale televisie op de markt brengen, nu het eindelijk gebruik kan maken van de kabelinfrastructuur in België. Zo wil het opnieuw de concurrentie aangaan met concurrenten die nu al volledige pakketten kunnen aanbieden, zoals Telenet en Proximus.

 

Mobistar zag in 2015 zijn omzet met 1,1 procent dalen naar 1,235 miljard euro, terwijl de ebitda strandde op 282,8 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top