Mobistar wordt omgedoopt tot Orange | RetailDetail

Mobistar wordt omgedoopt tot Orange

Mobistar wordt omgedoopt tot Orange

Tegen het einde van dit jaar moet Mobistar volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn en zal het vervangen worden door de merknaam Orange. Dat is ook de naam van het Franse moederbedrijf van Mobistar.

 

Terugkeer van Orange

De beslissing werd uiteindelijk genomen door de raad van bestuur na aandringen van Orange, dat momenteel iets meer dan de helft van de aandelen van Mobistar in handen heeft. De naamsverandering werd zelfs al in september aangekondigd door Stéphane Richard, CEO van Orange, maar het nieuws werd toen ontkend door Mobistar. Nu zal het er dus toch van komen.

 

"In zijn bijna 20-jarig bestaan heeft Mobistar de Belgische telecommunicatiemarkt vernieuwd en gedemocratiseerd. De aanname van een groot internationaal merk zoals Orange zal de onderneming in staat stellen om de Belgische markt te blijven dynamiseren in het voordeel van de consument", zegt Mobistar-voorzitter Jan Steyaert volgens HLN. "Het is daarom dat onze raad van bestuur zonder reserve en unaniem heeft gestemd vóór de merkwijziging, zodat Mobistar zich verder kan ontwikkelen onder het merk Orange."

 

De naamsverandering betekent een terugkeer van Orange naar België. Tot 2002 was dat immers de naam van Base, dat in handen is van het Nederlandse KPN, maar na enkele verschuivingen zag KPN zich genoodzaakt om de naam van het Belgische Orange te veranderen.

 

Vast internet en televisie

Mobistar zal dit kwartaal ook nog zijn aanbod vast internet en digitale televisie op de markt brengen, nu het eindelijk gebruik kan maken van de kabelinfrastructuur in België. Zo wil het opnieuw de concurrentie aangaan met concurrenten die nu al volledige pakketten kunnen aanbieden, zoals Telenet en Proximus.

 

Mobistar zag in 2015 zijn omzet met 1,1 procent dalen naar 1,235 miljard euro, terwijl de ebitda strandde op 282,8 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.