Nieuwe bazen voor distributiecentrum Delhaize in Zellik

Nieuwe bazen voor distributiecentrum Delhaize in Zellik

De algemene leiding van het distributiecentrum van Delhaize in Zellik komt vanaf 1 april – en dit is, voor alle duidelijkheid, géén aprilgrap – in handen van Luc Koenot en Jef Kempenaers. Beiden nemen het roer over van Stephane Seghers, die 43jaar voor Delhaize werkte. Seghers begon ooit als beenhouwersgast en klimt nu op tot vice-president logistics. Zoals de Delhaize-traditie het wil, zijn ook de twee ‘nieuwe bazen’ oudgedienden van de groep, met ruim dertig jaar trouwe dienst op hun teller.

 

Klantenkaart & selfscanning

De 49-jarige Luc Koenot wordt de nieuwe 'Senior Vice President Logistics & Supply Chain'. Hij kwam in 1979 als student terecht op de IT-afdeling van Delhaize, waar hij het tot projectleider en directeur van de IT-afdeling schopte. Koenot stond 20 jaar geleden mee aan de wieg van de Delhaize-klantenkaart en bezorgde de warenhuisgroep zelfs een Belgische primeur door als eerste met selfscanning uit te pakken.

 

Ex-supermarktdirecteur

De tweede ‘nieuwe baas’, Jef Kempenaers, is 52 en krijgt in Zellik de operationele leiding over de logistiek. De nieuwe ‘Vice President Logistics’, een economist uit de Kempen, begon in 1981 binnen Delhaize aan zijn opleiding als kandidaat-directeur. Hij vervulde directiefuncties in de supermarkten in Hoboken en Ekeren, werd districtmanager voor de regio Noord-Antwerpen-Limburg. Uiteindelijk groeide hij door tot verantwoordelijke voor de coördinatie tussen de centrale diensten en de supermarkten van Vlaanderen en een deel van Brussel.

 

De algemene leiding van het distributiecentrum van Delhaize in Zellik komt vanaf 1 april – en dit is, voor alle duidelijkheid, géén aprilgrap – in handen van Luc Koenot en Jef Kempenaers. Beiden nemen het roer over van Stephane Seghers, die 43jaar voor Delhaize werkte. Seghers begon ooit als beenhouwersgast en klimt nu op tot vice-president logistics. Zoals de Delhaize-traditie het wil, zijn ook de twee ‘nieuwe bazen’ oudgedienden van de groep, met ruim dertig jaar trouwe dienst op hun teller.

 

Klantenkaart & selfscanning

De 49-jarige Luc Koenot wordt de nieuwe 'Senior Vice President Logistics & Supply Chain'. Hij kwam in 1979 als student terecht op de IT-afdeling van Delhaize, waar hij het tot projectleider en directeur van de IT-afdeling schopte. Koenot stond 20 jaar geleden mee aan de wieg van de Delhaize-klantenkaart en bezorgde de warenhuisgroep zelfs een Belgische primeur door als eerste met selfscanning uit te pakken.

 

Ex-supermarktdirecteur

De tweede ‘nieuwe baas’, Jef Kempenaers, is 52 en krijgt in Zellik de operationele leiding over de logistiek. De nieuwe ‘Vice President Logistics’, een economist uit de Kempen, begon in 1981 binnen Delhaize aan zijn opleiding als kandidaat-directeur. Hij vervulde directiefuncties in de supermarkten in Hoboken en Ekeren, werd districtmanager voor de regio Noord-Antwerpen-Limburg. Uiteindelijk groeide hij door tot verantwoordelijke voor de coördinatie tussen de centrale diensten en de supermarkten van Vlaanderen en een deel van Brussel.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

België bijna altijd duurder dan buurlanden

15/06/2017

Het is een oud zeer: de Belgische consument betaalt zo goed als altijd meer wanneer hij eenzelfde product in eigen land koopt in plaats van in een buurland. Nieuwe cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat tonen dat nog maar eens aan.

“Prijskrakers helpen economie naar de knoppen”

14/06/2017

Volgens politicoloog Jonathan Holslag van de VUB moet de consument bewuster gaan kopen en wegblijven van prijskrakers als Action en Primark, omdat die “de economie verknoeien”. Hij vindt dan ook dat er meer bij lokale winkels moet worden gekocht.

Back to top