Nieuwe eigenaar Wasbar wil snel van 3 naar 1000 vestigingen

Nieuwe eigenaar Wasbar wil snel van 3 naar 1000 vestigingen

Wasbar, de keten die wassalons en cafés samenbrengt in één ruimte, is overgenomen door Top Brands. De uitbater van de Belgische Pizza Hut-vestigingen wil met zijn nieuwe aanwinst zo snel mogelijk Europa veroveren.

Uitbreiden naar 1.000 vestigingen

Top Brands wil het concept van Wasbar nu verder verbeteren en nadien nationaal en internationaal uitrollen. Top Brands wil vooral het aanbod voeding uitbreiden: zo moeten er snacks komen die klanten ook mee naar huis kunnen nemen. Een samenwerking met Pizza Hut staat nog niet op de planning.

 

Om te beginnen wil Top Brands Wasbar in België uitbreiden naar dertig tot veertig vestigingen, maar de internationale plannen zijn nog veel indrukwekkender: zo wil Top Brands volgend jaar al naar Frankrijk trekken, waar er plaats moet zijn voor 150 tot 200 vestigingen. Het uiteindelijke doel is om ongeveer duizend Wasbars te openen verspreid over onze buurlanden en Zuid-Europa.

 

Oprichters blijven betrokken

De eerste Wasbar werd in 2012 door Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde geopend in Gent. Momenteel zijn er ook al Wasbars in Antwerpen en Kortrijk en haalt de keten een omzet van ongeveer 900.000 euro. Er wordt omwille van lopende investeringen wel nog verlies gemaakt.

 

Zowel Henau als Vandenbogaerde behouden een participatie in het bedrijf en ze zullen ook betrokken blijven. Ze zullen daarnaast de pr verzorgen van Wasbar en van Paul, een bakkerijconcept dat ook in handen is van Top Brands.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top