Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

"Ook in Vlaanderen plastic zakjes verbieden!"

14/08/2017

Uit een onderzoek van Groen blijkt dat er in België jaarlijks maar liefst 1,1 miljard plastic zakjes worden gebruikt, wat neerkomt op bijna 100 zakjes per persoon. Bovendien brengt het een grote extra kost met zich mee, waar de partij van af wil.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Back to top