Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Technologie én beleving centraal op RetailDetail Congress

28/04/2017

De sterke internationale line-up stelde niet teleur op het RetailDetail Congress 2017. Vooral ‘retailprofeet’ Doug Stephens wist de zaal te overtuigen. Technologie en beleving gaan hand in hand in de winkel van de toekomst.

Ninoofse Kringwinkels verhuizen

27/04/2017

Kringwinkel 't Vierkant in Ninove gaat verhuizen naar een winkelpand waar vroeger een interieurzaak van Heytens gevestigd was. Meteen gaan ze het hele aanbod, dat nu nog verspreid is over twee vestigingen, centraliseren en verruimen.

Omzet daalt licht bij Procter & Gamble

27/04/2017

Procter & Gamble heeft in het derde kwartaal van zijn boekjaar 2016/2017 opnieuw magere resultaten getoond. Op autonome basis steeg de omzet nog wel met 1%, maar de netto-omzet ging er met 1% op achteruit.

De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Op zoek naar een boeiende job? Dan kan je verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Werken in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er de ruimte. Al hangt dat natuurlijk af van het bedrijf waar je terechtkomt...

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Back to top