Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

"Kringwinkels hebben nood aan meer werknemers"

20/10/2017

Morgen is het de Dag van de Kringwinkel en die wordt door De Kringwinkels aangegrepen om er op te wijzen dat er dringend extra werknemers moeten worden aangenomen, om zo de OVAM-doelen te halen.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top