Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun. | RetailDetail

Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Oneerlijke prijspraktijken bij speelgoedmerken, waarschuwt Fun.

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Speelgoedretailer Fun haalt in een persbericht scherp uit naar grote speelgoedmerken die prijsstijgingen willen doordrukken op de markt. Volgens Fun zijn de stijgende grondstofprijzen een vals voorwendsel om oplopende marketingkosten te recupereren.

 

Duurder speelgoed door versnipperde marketing.

Onder de vraag « Duurder speelgoed door  grondstoffen- en transportprijzen of door versnipperde marketing? » stelt Fun de zogezegd exuberante prijszetting van grote speelgoedmerken aan de kaak.

 

De speelgoedketen wil de consument waarschuwen dat hij goed moet beseffen dat deze merken niet zelf produceren, maar louter de producten verpakken in hun eigen huisstijl en nadien zware marketingcampagnes voeren in het in België bijzonder versnipperde televisielandschap.

 

Merken als Mattel en Hasbro proberen de consument nu al via de media te sensibiliseren voor een prijsstijging van speelgoed.  "Dat zorgt voor overdreven hoge prijzen", waarschuwt Bart Coeman. "Fun zal daarom bewust opteren voor parallelle merken met producten van gelijkwaardige kwaliteit die tot 50% minder kosten dan die van de grote merken." Zo legt Fun uit dat het onder meer de Disney-poppen van Mattel niet in zijn winkels zal aanbieden.


Lego en Spinmaster wel veelbelovend.

Afgelopen week vond een toonaangevende speelgoedbeurs in Nürnberg plaats. Fun geeft naast een berisping aan sommige leveranciers graag mee wat volgens hen de belangrijkste trends van het voorjaar zullen worden. Als grootste vernieuwers ziet de retailer Lego en Spinmaster.

 

Het Canadese Spinmaster is er in enkele jaren in geslaagd een toppositie te verwerven en gaat op dat elan door. Ook veel ragepotentieel is te vinden bij Lego, die innovatief uit de hoek komt met onder meer zelf te bouwen Ninja’s.

 

Interessant is bovendien te zien hoe volwassenenspeelgoed tevens zijn intrede maakt in de kinderwereld. Net zoals mama en papa willen kinderen deze zomer hun eigen smartphones en iPads. Bijvoorbeeld de kinder I-pad van V-Tech maakt dat mogelijk.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.