Online retail gaat versnelling hoger. | RetailDetail

Online retail gaat versnelling hoger.

Online retail gaat versnelling hoger.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.