Online retail gaat versnelling hoger.

Online retail gaat versnelling hoger.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Supermarktketens waarschuwen voor phishing via WhatsApp

20/07/2017

De voorbije dagen is er een vorm van phishing via berichtenapplicatie WhatsApp opgedoken. Gebruikers krijgen een bericht met daarin een promotie van een supermarktketen. Wie doorklikt op de link speelt een aantal gegevens door.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Europese consument blijft positief

18/07/2017

Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat de positieve trend bij het vertrouwen van de Europese consument zich blijft voortzetten. Toch zijn er in Europa grote verschillen op te merken over de verschillende landen heen.

Mobiele wasstraten van CleanShopping nu ook in België actief

14/07/2017

Het Nederlandse concept CleanShopping heeft de oversteek naar België gemaakt: voortaan zullen de mobiele wasstraten voor winkelwagentjes ook te zien zijn bij onder andere Ikea, Spar en Carrefour.

Back to top