Online retail gaat versnelling hoger. | RetailDetail

Online retail gaat versnelling hoger.

Online retail gaat versnelling hoger.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top