Online retail gaat versnelling hoger.

Online retail gaat versnelling hoger.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

België bijna altijd duurder dan buurlanden

15/06/2017

Het is een oud zeer: de Belgische consument betaalt zo goed als altijd meer wanneer hij eenzelfde product in eigen land koopt in plaats van in een buurland. Nieuwe cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat tonen dat nog maar eens aan.

Back to top