Online retail gaat versnelling hoger.

Online retail gaat versnelling hoger.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

E-commerce schakelt in België eindelijk in een hogere versnelling. In 2010 groeide de omzet van online retail 28%, aldus elektronisch transactiebedrijf Ogone. Sterkste groeiers zijn ‘private sales’ e-retailers en social e-commerce volgens het ‘deal of the day’-principe.


Ondanks de achterstand van België op het domein van online retail, lijkt het erop dat de consument het verkoopskanaal het voorbije jaar eindelijk heeft omarmd. De e-commerce sector groeide in omzet evenals in aantal transacties. Ook het aanbod kwam tot een meer matuur niveau, met een sterke uitbreiding in zowel het aantal als de soorten webshops.


In 2010 steeg de totale omzet van de online retail in België van 705 miljoen naar 903 miljoen euro. Het aantal transacties van 8,4 miljoen naar 10,7 miljoen. Beide stegen dus ruim 28% ten aanzien van 2009. De groei van het online verkoopskanaal accelereert daarmee bovendien duidelijk. In 2009 werd met name slechts een toename van 20% opgetekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Wie op zoek is naar een veelzijdige en uitdagende job, kan verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Het werk in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er alle ruimte. Al hangt dat natuurlijk ook af van het bedrijf waar je terechtkomt…

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Regering stelt gedragscode deur-aan-deurverkopers op

24/04/2017

Minister van Economie Kris Peeters heeft een gedragscode opgesteld voor deur-aan-deurverkopers, die een einde moet maken aan opdringerige verkopers. Het is de bedoeling dat alle bedrijven in de sector de gedragscode ondertekenen.

Wat na de digitalisering? Vier grote trends

24/04/2017

De digitale disruptie heeft meer gevolgen dan alleen de digitalisering van de retailsector. Veel meer, meent Annick Lemaylleux, VP Global Retail Market bij Atos. Op het RetailDetail Congress maakt ze ons wegwijs in de grootste trends.

 

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Back to top