Ook de kust heeft nu zijn Metro | RetailDetail

Ook de kust heeft nu zijn Metro

Ook de kust heeft nu zijn Metro
© Metro

Vanmiddag heeft de Duitse groothandelsketen Metro haar elfde Belgische vestiging geopend aan de Belgische kust. De vestiging in Middelkerke wil onder andere "vergeten vissoorten" weer onder de aandacht brengen. De winkelopening zorgt voor 25 jobs.

 

Drie winkelopties

Op een oppervlakte van 2000 m² wil Metro 8000 artikelen aan de man brengen, waarvan veel lokale producten. Middelkerke volgt het Antwerpse winkelconcept, dat in 2016 voor het eerst werd getest en dat volledig in het teken staat van gastronomoie. Zoals steeds mikt Metro dan ook op (horeca)professionals, die bij aankoop drie opties krijgen: in de winkel aankopen en zelf de artikels mee naar huis nemen, online shoppen en rekenen op thuislevering of de gulden middenweg: in de winkel aankopen en de artikels toch thuisgeleverd krijgen. 

 

Sterrenchef Filip Claeys ziet in één opzet van de winkel alvast een bijzonder duurzaam kantje: “Met onze organisatie willen we weer aan visvangst doen met respect voor de vis. In plaats van te laten vissen wat we willen eten, moeten we met zijn allen opnieuw leren eten wat de visser vangt. We zijn heel enthousiast dat METRO ons hierin steunt om vergeten vissoorten mee op het menu te zetten. Samen met de nieuwe METRO-groothandel en haar klanten kunnen wij op die manier de consumenten overtuigen van de kwaliteit van onbeminde vissoorten en bijvangst, want zij zijn minstens even lekker.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.