Palmen chatbots de retailwereld in? | RetailDetail

Palmen chatbots de retailwereld in?

Palmen chatbots de retailwereld in?
Amazon Echo

“Alexa, zet je ketchup op m’n boodschappenlijstje?” Je kan vandaag al producten bestellen met je stem, chatbots staan voor een doorbraak in retail. Een voorproefje van wat de toekomst brengt, krijg je op het RetailDetail Congress.


De robot antwoordt

“Er gaan interessante dingen gebeuren in de retail”, zeggen Michiel Vandendriessche en Sam Hendrickx, co-founders en managing partners van Craftworkz. “We zien nu al in de VS wat er aan het gebeuren is met de Amazon Echo toestellen en met de virtuele assistent Amazon Alexa. Je kan nu al heel veel zaken online kopen met enkel en alleen je stem. Alles wat je nodig hebt, van Amazon, van Domino’s pizza’s, van Uber-taxi’s… kan je daar nu al bestellen via een chatbot. Je hebt geen knoppen meer nodig, geen aanraakscherm, gewoon een apparaatje en je stem.”
 

Ook bij ons breekt deze technologie door. Craftworkz ontwikkelde een chatbot voor Kinepolis op Facebook Messenger. Het idee is dat je op Facebook Messenger tegen Kinepolis kan praten en vragen kan stellen als “Welke films spelen er vanavond in Gent?” of “Wie speelt er allemaal mee in Patser?”. Een robot antwoordt automatisch en onmiddellijk op deze vragen in natuurlijke taal. “In de toekomst zouden we de chatbot kunnen verbinden met Amazon Alexa en kan je filmtickets bestellen met je stem.”
 

Craftworkz, een onderdeel van Xplore Group, is een softwarebedrijf dat zich bezighoudt met innovatieve technologieën in de brede zin van het woord. “We doen dit allemaal onder de noemer ‘prototyping’. Wij helpen dus klanten die willen experimenteren met nieuwe technologieën. Dit kan gaan van chatbots tot web platformen tot virtual reality.” Tijdens het RetailDetail Congress op 26 april verneem je meer details over deze case. Via deze link vind je meer informatie over het programma en kan je je plaatsen reserveren. Een event om niet te missen!

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.