Palmen chatbots de retailwereld in? | RetailDetail

Palmen chatbots de retailwereld in?

Palmen chatbots de retailwereld in?
Amazon Echo

“Alexa, zet je ketchup op m’n boodschappenlijstje?” Je kan vandaag al producten bestellen met je stem, chatbots staan voor een doorbraak in retail. Een voorproefje van wat de toekomst brengt, krijg je op het RetailDetail Congress.


De robot antwoordt

“Er gaan interessante dingen gebeuren in de retail”, zeggen Michiel Vandendriessche en Sam Hendrickx, co-founders en managing partners van Craftworkz. “We zien nu al in de VS wat er aan het gebeuren is met de Amazon Echo toestellen en met de virtuele assistent Amazon Alexa. Je kan nu al heel veel zaken online kopen met enkel en alleen je stem. Alles wat je nodig hebt, van Amazon, van Domino’s pizza’s, van Uber-taxi’s… kan je daar nu al bestellen via een chatbot. Je hebt geen knoppen meer nodig, geen aanraakscherm, gewoon een apparaatje en je stem.”
 

Ook bij ons breekt deze technologie door. Craftworkz ontwikkelde een chatbot voor Kinepolis op Facebook Messenger. Het idee is dat je op Facebook Messenger tegen Kinepolis kan praten en vragen kan stellen als “Welke films spelen er vanavond in Gent?” of “Wie speelt er allemaal mee in Patser?”. Een robot antwoordt automatisch en onmiddellijk op deze vragen in natuurlijke taal. “In de toekomst zouden we de chatbot kunnen verbinden met Amazon Alexa en kan je filmtickets bestellen met je stem.”
 

Craftworkz, een onderdeel van Xplore Group, is een softwarebedrijf dat zich bezighoudt met innovatieve technologieën in de brede zin van het woord. “We doen dit allemaal onder de noemer ‘prototyping’. Wij helpen dus klanten die willen experimenteren met nieuwe technologieën. Dit kan gaan van chatbots tot web platformen tot virtual reality.” Tijdens het RetailDetail Congress op 26 april verneem je meer details over deze case. Via deze link vind je meer informatie over het programma en kan je je plaatsen reserveren. Een event om niet te missen!

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.