Parcify levert met kajaks in Amsterdam | RetailDetail

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

Parcify levert met kajaks in Amsterdam
Shutterstock.com

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Pakjes bezorgen over de grachten

Wie in Amsterdam online spullen bestelt, krijgt die in de toekomst misschien via het water aangeleverd. Toch als het van Parcify afhangt, die momenteel levering via kajaks en paddle boards aan het testen is op de Amsterdamse grachten. Tot eind oktober voert de Belgische startup hierrond een experiment, al zoekt het bedrijf wel nog koeriers die kajakkend of peddelend pakjes willen bezorgen. Of eerder: die de woeste grachten willen bedwingen, zoals het bedrijf zegt in een artikel van Bloovi.

 

“Leveren via het water is vandaag de meest betrouwbare en ecologische manier om pakjes tot bij klanten te krijgen,” vertelt Daan Giesen. “Parcify is dan ook een alternatief voor al die busjes in de binnenstad, die meer en meer de boventoon voeren en voor steeds meer verkeersoverlast en milieuhinder zorgen. We zorgen ervoor dat mensen online kunnen blijven shoppen, en tegelijkertijd een positieve impact hebben op het verkeer en milieu.”

 

Een groter moederschip zou het volume pakjes tot aan het centrum van Amsterdam varen, waar waterkoeriers de laatste kilometers afleggen in kajaks en paddle boards (SUPs). Wie zich afvraagt hoe een pakketje vanuit een kajak in de brievenbus van mensen thuis geraakt: Parcify gebruikte al als een van de eerste geolocatie, waardoor de koerierdienst via een app precies kan zien waar de ontvanger zich bevindt en het pakje op die exacte plaats kan afgeven. Of wordt dat afgeven in Amsterdam met pakjes gooien vanuit de gracht? Laten we hopen dat sinterklaas straks niet jaloers wordt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.