Parcify levert met kajaks in Amsterdam | RetailDetail

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

Parcify levert met kajaks in Amsterdam
Shutterstock.com

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Pakjes bezorgen over de grachten

Wie in Amsterdam online spullen bestelt, krijgt die in de toekomst misschien via het water aangeleverd. Toch als het van Parcify afhangt, die momenteel levering via kajaks en paddle boards aan het testen is op de Amsterdamse grachten. Tot eind oktober voert de Belgische startup hierrond een experiment, al zoekt het bedrijf wel nog koeriers die kajakkend of peddelend pakjes willen bezorgen. Of eerder: die de woeste grachten willen bedwingen, zoals het bedrijf zegt in een artikel van Bloovi.

 

“Leveren via het water is vandaag de meest betrouwbare en ecologische manier om pakjes tot bij klanten te krijgen,” vertelt Daan Giesen. “Parcify is dan ook een alternatief voor al die busjes in de binnenstad, die meer en meer de boventoon voeren en voor steeds meer verkeersoverlast en milieuhinder zorgen. We zorgen ervoor dat mensen online kunnen blijven shoppen, en tegelijkertijd een positieve impact hebben op het verkeer en milieu.”

 

Een groter moederschip zou het volume pakjes tot aan het centrum van Amsterdam varen, waar waterkoeriers de laatste kilometers afleggen in kajaks en paddle boards (SUPs). Wie zich afvraagt hoe een pakketje vanuit een kajak in de brievenbus van mensen thuis geraakt: Parcify gebruikte al als een van de eerste geolocatie, waardoor de koerierdienst via een app precies kan zien waar de ontvanger zich bevindt en het pakje op die exacte plaats kan afgeven. Of wordt dat afgeven in Amsterdam met pakjes gooien vanuit de gracht? Laten we hopen dat sinterklaas straks niet jaloers wordt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Back to top