Parcify levert met kajaks in Amsterdam

Parcify levert met kajaks in Amsterdam
Shutterstock.com

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Pakjes bezorgen over de grachten

Wie in Amsterdam online spullen bestelt, krijgt die in de toekomst misschien via het water aangeleverd. Toch als het van Parcify afhangt, die momenteel levering via kajaks en paddle boards aan het testen is op de Amsterdamse grachten. Tot eind oktober voert de Belgische startup hierrond een experiment, al zoekt het bedrijf wel nog koeriers die kajakkend of peddelend pakjes willen bezorgen. Of eerder: die de woeste grachten willen bedwingen, zoals het bedrijf zegt in een artikel van Bloovi.

 

“Leveren via het water is vandaag de meest betrouwbare en ecologische manier om pakjes tot bij klanten te krijgen,” vertelt Daan Giesen. “Parcify is dan ook een alternatief voor al die busjes in de binnenstad, die meer en meer de boventoon voeren en voor steeds meer verkeersoverlast en milieuhinder zorgen. We zorgen ervoor dat mensen online kunnen blijven shoppen, en tegelijkertijd een positieve impact hebben op het verkeer en milieu.”

 

Een groter moederschip zou het volume pakjes tot aan het centrum van Amsterdam varen, waar waterkoeriers de laatste kilometers afleggen in kajaks en paddle boards (SUPs). Wie zich afvraagt hoe een pakketje vanuit een kajak in de brievenbus van mensen thuis geraakt: Parcify gebruikte al als een van de eerste geolocatie, waardoor de koerierdienst via een app precies kan zien waar de ontvanger zich bevindt en het pakje op die exacte plaats kan afgeven. Of wordt dat afgeven in Amsterdam met pakjes gooien vanuit de gracht? Laten we hopen dat sinterklaas straks niet jaloers wordt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Back to top