Parcify levert met kajaks in Amsterdam | RetailDetail

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

Parcify levert met kajaks in Amsterdam
Shutterstock.com

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Pakjes bezorgen over de grachten

Wie in Amsterdam online spullen bestelt, krijgt die in de toekomst misschien via het water aangeleverd. Toch als het van Parcify afhangt, die momenteel levering via kajaks en paddle boards aan het testen is op de Amsterdamse grachten. Tot eind oktober voert de Belgische startup hierrond een experiment, al zoekt het bedrijf wel nog koeriers die kajakkend of peddelend pakjes willen bezorgen. Of eerder: die de woeste grachten willen bedwingen, zoals het bedrijf zegt in een artikel van Bloovi.

 

“Leveren via het water is vandaag de meest betrouwbare en ecologische manier om pakjes tot bij klanten te krijgen,” vertelt Daan Giesen. “Parcify is dan ook een alternatief voor al die busjes in de binnenstad, die meer en meer de boventoon voeren en voor steeds meer verkeersoverlast en milieuhinder zorgen. We zorgen ervoor dat mensen online kunnen blijven shoppen, en tegelijkertijd een positieve impact hebben op het verkeer en milieu.”

 

Een groter moederschip zou het volume pakjes tot aan het centrum van Amsterdam varen, waar waterkoeriers de laatste kilometers afleggen in kajaks en paddle boards (SUPs). Wie zich afvraagt hoe een pakketje vanuit een kajak in de brievenbus van mensen thuis geraakt: Parcify gebruikte al als een van de eerste geolocatie, waardoor de koerierdienst via een app precies kan zien waar de ontvanger zich bevindt en het pakje op die exacte plaats kan afgeven. Of wordt dat afgeven in Amsterdam met pakjes gooien vanuit de gracht? Laten we hopen dat sinterklaas straks niet jaloers wordt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.