Photo Hall blijft in het sukkelstraatje zitten

Photo Hall blijft in het sukkelstraatje zitten

Photo Hall, de retailpoot van de beursgenoteerde fotogroep Spector uit Wetteren, blijft op de sukkel. De Retail Group, waartoe Photo Hall en het Luxemburgse zusje Hifi International behoren, zag zijn omzet in de eerste negen maanden van dit jaar met 11,9% zakken tot 102,27 miljoen euro. Vorig jaar zette de retailafdeling nog 116,09 miljoen euro om. Dat maakte de groep bekend in een trading update voor het derde kwartaal.

 

Het management zoekt de verklaring "net zoals in de eerste 6 maanden van 2011" in de crisis en de blijvende terughoudendheid van de consument om zijn geld uit te geven. De groep zag zich zelfs genoodzaakt om twee vestigingen te sluiten - die in Brugge en in Luik - en houdt in ons land nu nog 90 winkels open (+ 17 van zusterbedrijf Hifi International in het Groothertogdom Luxemburg).


Spectorgroep: 11,6% omzetdaling

Ook die andere Spectordochter, Imaging, zag haar omzet in de eerste drie kwartalen van dit jaar dalen met 10,9%, vooral een gevolg van het afstoten van een aantal activiteiten met kleinere winstmarges. Imaging zette uiteindelijk 38,46 miljoen euro om.

 

Daardoor klokt de hele Spectorgroep af op een omzet van 140,3 miljoen euro, 11,6% lager dan de eerste negen maanden van 2010. Het management onder leiding van Tonny Van Doorslaer verwacht de komende maanden voor Photo Hall  "geen significante ommekeer in de tendensen die zich in de eerste 9 maanden van 2011 manifesteerden". Voor Imaging wordt evenwel een beter vierde kwartaal verwacht.

 

Photo Hall, de retailpoot van de beursgenoteerde fotogroep Spector uit Wetteren, blijft op de sukkel. De Retail Group, waartoe Photo Hall en het Luxemburgse zusje Hifi International behoren, zag zijn omzet in de eerste negen maanden van dit jaar met 11,9% zakken tot 102,27 miljoen euro. Vorig jaar zette de retailafdeling nog 116,09 miljoen euro om. Dat maakte de groep bekend in een trading update voor het derde kwartaal.

 

Het management zoekt de verklaring "net zoals in de eerste 6 maanden van 2011" in de crisis en de blijvende terughoudendheid van de consument om zijn geld uit te geven. De groep zag zich zelfs genoodzaakt om twee vestigingen te sluiten - die in Brugge en in Luik - en houdt in ons land nu nog 90 winkels open (+ 17 van zusterbedrijf Hifi International in het Groothertogdom Luxemburg).


Spectorgroep: 11,6% omzetdaling

Ook die andere Spectordochter, Imaging, zag haar omzet in de eerste drie kwartalen van dit jaar dalen met 10,9%, vooral een gevolg van het afstoten van een aantal activiteiten met kleinere winstmarges. Imaging zette uiteindelijk 38,46 miljoen euro om.

 

Daardoor klokt de hele Spectorgroep af op een omzet van 140,3 miljoen euro, 11,6% lager dan de eerste negen maanden van 2010. Het management onder leiding van Tonny Van Doorslaer verwacht de komende maanden voor Photo Hall  "geen significante ommekeer in de tendensen die zich in de eerste 9 maanden van 2011 manifesteerden". Voor Imaging wordt evenwel een beter vierde kwartaal verwacht.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top