Prettige decembermaand voor Fun.

Prettige decembermaand voor Fun.

Speelgoedketen Fun noteerde in de gure decembermaand een omzetstijging van 5% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Klanten trotseerden blijkbaar onverschrokken sneeuw en storm om kindlief van speelgoed onder de kerstboom te voorzien.

 

Sinterklaas en de kerstman bezorgden hen dit jaar opvallend veel Lego. Niet verwonderlijk, aangezien Lego net voor de feestdagen nieuwe producten lanceerde. Het speelgoedmerk betreedt de markt van de gezelschapspellen met een spelbord dat de spelers zelf in mekaar moeten steken. Net zoals in Groot-Brittannië en Duitsland verovert Lego daarmee razendsnel een marktaandeel van 5% in de bordspelen.

 

Volgens Fun-voorzitter Bart Coeman past de keuze voor klassiekers als Lego bovendien in een trend van « back to basics ». « Ook in speelgoed gaat de consument op zoek naar houvast en naar zaken die vertrouwd zijn. Het is back to basics met veel aandacht voor kwaliteit en speelwaarde. » Ook speelgoed met de klemtoon op verzamelen was heel erg in trek, zoals de retailer onder andere merkte aan het succes van de nieuwerwetse tollen Beyblades.

 

Fun is, met een jaaromzet van circa 90 miljoen euro, één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Naast een ruim assortiment aan speelgoed en vrijetijdsartikelen, kenmerkt de keten zich door een innovatief aanbod aan shop-in-shops, waaronder Standaard Bookshops en DisneyPlaza.

 

Op dit moment heeft Fun 33 vestigingen, maar de retailer plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m², waar Fun meer dan 400 mensen tewerkstelt.
 

Speelgoedketen Fun noteerde in de gure decembermaand een omzetstijging van 5% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Klanten trotseerden blijkbaar onverschrokken sneeuw en storm om kindlief van speelgoed onder de kerstboom te voorzien.

 

Sinterklaas en de kerstman bezorgden hen dit jaar opvallend veel Lego. Niet verwonderlijk, aangezien Lego net voor de feestdagen nieuwe producten lanceerde. Het speelgoedmerk betreedt de markt van de gezelschapspellen met een spelbord dat de spelers zelf in mekaar moeten steken. Net zoals in Groot-Brittannië en Duitsland verovert Lego daarmee razendsnel een marktaandeel van 5% in de bordspelen.

 

Volgens Fun-voorzitter Bart Coeman past de keuze voor klassiekers als Lego bovendien in een trend van « back to basics ». « Ook in speelgoed gaat de consument op zoek naar houvast en naar zaken die vertrouwd zijn. Het is back to basics met veel aandacht voor kwaliteit en speelwaarde. » Ook speelgoed met de klemtoon op verzamelen was heel erg in trek, zoals de retailer onder andere merkte aan het succes van de nieuwerwetse tollen Beyblades.

 

Fun is, met een jaaromzet van circa 90 miljoen euro, één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Naast een ruim assortiment aan speelgoed en vrijetijdsartikelen, kenmerkt de keten zich door een innovatief aanbod aan shop-in-shops, waaronder Standaard Bookshops en DisneyPlaza.

 

Op dit moment heeft Fun 33 vestigingen, maar de retailer plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m², waar Fun meer dan 400 mensen tewerkstelt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top