Prettige decembermaand voor Fun.

Prettige decembermaand voor Fun.

Speelgoedketen Fun noteerde in de gure decembermaand een omzetstijging van 5% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Klanten trotseerden blijkbaar onverschrokken sneeuw en storm om kindlief van speelgoed onder de kerstboom te voorzien.

 

Sinterklaas en de kerstman bezorgden hen dit jaar opvallend veel Lego. Niet verwonderlijk, aangezien Lego net voor de feestdagen nieuwe producten lanceerde. Het speelgoedmerk betreedt de markt van de gezelschapspellen met een spelbord dat de spelers zelf in mekaar moeten steken. Net zoals in Groot-Brittannië en Duitsland verovert Lego daarmee razendsnel een marktaandeel van 5% in de bordspelen.

 

Volgens Fun-voorzitter Bart Coeman past de keuze voor klassiekers als Lego bovendien in een trend van « back to basics ». « Ook in speelgoed gaat de consument op zoek naar houvast en naar zaken die vertrouwd zijn. Het is back to basics met veel aandacht voor kwaliteit en speelwaarde. » Ook speelgoed met de klemtoon op verzamelen was heel erg in trek, zoals de retailer onder andere merkte aan het succes van de nieuwerwetse tollen Beyblades.

 

Fun is, met een jaaromzet van circa 90 miljoen euro, één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Naast een ruim assortiment aan speelgoed en vrijetijdsartikelen, kenmerkt de keten zich door een innovatief aanbod aan shop-in-shops, waaronder Standaard Bookshops en DisneyPlaza.

 

Op dit moment heeft Fun 33 vestigingen, maar de retailer plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m², waar Fun meer dan 400 mensen tewerkstelt.
 

Speelgoedketen Fun noteerde in de gure decembermaand een omzetstijging van 5% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Klanten trotseerden blijkbaar onverschrokken sneeuw en storm om kindlief van speelgoed onder de kerstboom te voorzien.

 

Sinterklaas en de kerstman bezorgden hen dit jaar opvallend veel Lego. Niet verwonderlijk, aangezien Lego net voor de feestdagen nieuwe producten lanceerde. Het speelgoedmerk betreedt de markt van de gezelschapspellen met een spelbord dat de spelers zelf in mekaar moeten steken. Net zoals in Groot-Brittannië en Duitsland verovert Lego daarmee razendsnel een marktaandeel van 5% in de bordspelen.

 

Volgens Fun-voorzitter Bart Coeman past de keuze voor klassiekers als Lego bovendien in een trend van « back to basics ». « Ook in speelgoed gaat de consument op zoek naar houvast en naar zaken die vertrouwd zijn. Het is back to basics met veel aandacht voor kwaliteit en speelwaarde. » Ook speelgoed met de klemtoon op verzamelen was heel erg in trek, zoals de retailer onder andere merkte aan het succes van de nieuwerwetse tollen Beyblades.

 

Fun is, met een jaaromzet van circa 90 miljoen euro, één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Naast een ruim assortiment aan speelgoed en vrijetijdsartikelen, kenmerkt de keten zich door een innovatief aanbod aan shop-in-shops, waaronder Standaard Bookshops en DisneyPlaza.

 

Op dit moment heeft Fun 33 vestigingen, maar de retailer plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m², waar Fun meer dan 400 mensen tewerkstelt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Technologie én beleving centraal op RetailDetail Congress

28/04/2017

De sterke internationale line-up stelde niet teleur op het RetailDetail Congress 2017. Vooral ‘retailprofeet’ Doug Stephens wist de zaal te overtuigen. Technologie en beleving gaan hand in hand in de winkel van de toekomst.

Ninoofse Kringwinkels verhuizen

27/04/2017

Kringwinkel 't Vierkant in Ninove gaat verhuizen naar een winkelpand waar vroeger een interieurzaak van Heytens gevestigd was. Meteen gaan ze het hele aanbod, dat nu nog verspreid is over twee vestigingen, centraliseren en verruimen.

Omzet daalt licht bij Procter & Gamble

27/04/2017

Procter & Gamble heeft in het derde kwartaal van zijn boekjaar 2016/2017 opnieuw magere resultaten getoond. Op autonome basis steeg de omzet nog wel met 1%, maar de netto-omzet ging er met 1% op achteruit.

De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Op zoek naar een boeiende job? Dan kan je verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Werken in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er de ruimte. Al hangt dat natuurlijk af van het bedrijf waar je terechtkomt...

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Back to top