Prettige decembermaand voor Fun.

Prettige decembermaand voor Fun.

Speelgoedketen Fun noteerde in de gure decembermaand een omzetstijging van 5% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Klanten trotseerden blijkbaar onverschrokken sneeuw en storm om kindlief van speelgoed onder de kerstboom te voorzien.

 

Sinterklaas en de kerstman bezorgden hen dit jaar opvallend veel Lego. Niet verwonderlijk, aangezien Lego net voor de feestdagen nieuwe producten lanceerde. Het speelgoedmerk betreedt de markt van de gezelschapspellen met een spelbord dat de spelers zelf in mekaar moeten steken. Net zoals in Groot-Brittannië en Duitsland verovert Lego daarmee razendsnel een marktaandeel van 5% in de bordspelen.

 

Volgens Fun-voorzitter Bart Coeman past de keuze voor klassiekers als Lego bovendien in een trend van « back to basics ». « Ook in speelgoed gaat de consument op zoek naar houvast en naar zaken die vertrouwd zijn. Het is back to basics met veel aandacht voor kwaliteit en speelwaarde. » Ook speelgoed met de klemtoon op verzamelen was heel erg in trek, zoals de retailer onder andere merkte aan het succes van de nieuwerwetse tollen Beyblades.

 

Fun is, met een jaaromzet van circa 90 miljoen euro, één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Naast een ruim assortiment aan speelgoed en vrijetijdsartikelen, kenmerkt de keten zich door een innovatief aanbod aan shop-in-shops, waaronder Standaard Bookshops en DisneyPlaza.

 

Op dit moment heeft Fun 33 vestigingen, maar de retailer plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m², waar Fun meer dan 400 mensen tewerkstelt.
 

Speelgoedketen Fun noteerde in de gure decembermaand een omzetstijging van 5% ten aanzien van dezelfde periode in 2009. Klanten trotseerden blijkbaar onverschrokken sneeuw en storm om kindlief van speelgoed onder de kerstboom te voorzien.

 

Sinterklaas en de kerstman bezorgden hen dit jaar opvallend veel Lego. Niet verwonderlijk, aangezien Lego net voor de feestdagen nieuwe producten lanceerde. Het speelgoedmerk betreedt de markt van de gezelschapspellen met een spelbord dat de spelers zelf in mekaar moeten steken. Net zoals in Groot-Brittannië en Duitsland verovert Lego daarmee razendsnel een marktaandeel van 5% in de bordspelen.

 

Volgens Fun-voorzitter Bart Coeman past de keuze voor klassiekers als Lego bovendien in een trend van « back to basics ». « Ook in speelgoed gaat de consument op zoek naar houvast en naar zaken die vertrouwd zijn. Het is back to basics met veel aandacht voor kwaliteit en speelwaarde. » Ook speelgoed met de klemtoon op verzamelen was heel erg in trek, zoals de retailer onder andere merkte aan het succes van de nieuwerwetse tollen Beyblades.

 

Fun is, met een jaaromzet van circa 90 miljoen euro, één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Naast een ruim assortiment aan speelgoed en vrijetijdsartikelen, kenmerkt de keten zich door een innovatief aanbod aan shop-in-shops, waaronder Standaard Bookshops en DisneyPlaza.

 

Op dit moment heeft Fun 33 vestigingen, maar de retailer plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m², waar Fun meer dan 400 mensen tewerkstelt.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Back to top