RetailDetail Night 2017: Howard Saunders, de digitale Supply Chain, het optimale winkelnet en nog veel meer | RetailDetail

RetailDetail Night 2017: Howard Saunders, de digitale Supply Chain, het optimale winkelnet en nog veel meer

RetailDetail Night 2017: Howard Saunders, de digitale Supply Chain, het optimale winkelnet en nog veel meer

Wie is de retailer van het jaar? Wie had de beste winkelketen en webshop in 2017? Je komt het allemaal te weten op RetailDetail Night 2017, het retailfeest van het jaar, dat dit jaar doorgaat op 23 november.

Van fascinerende folders tot 'food for the future'

Op de RetailDetail Night worden ook dit jaar weer de beste retailers in de bloemetjes gezet: prijzen voor de Beste folder van het jaar 2017, de Beste winkelketen van het jaar 2017-2018 en de Webshop Awards België 2017-2018 worden zoals steeds uitgereikt tijdens RetailDetail Night. Voor het eerst wordt er onder het ‘Retailer of the Year’-concept in België ook een Qrf Retail Sustainability Award georganiseerd.

 

Voor de prijzuitreiking is er niettemin eerst een rijk inhoudelijk programma, met vier voorprogramma’s om te inspireren en een hoofdprogramma dat gegarandeerd zal fascineren. De dag begint met vier voorprogramma’s:

  • ‘Game Changers’: Wat brengt de toekomst in de foodindustrie, voor de fashion en nog veel meer? Wat staat ons morgen te wachten? Een glazen bol hebben we niet, een aantal ervaren retailrotten en topspecialisten hebben we wél. Tijdens dit voorprogramma werpt elke spreker zijn blik op de toekomst van de retail. The future is not ours to see? Guess again!
  • ‘Attention please!’ Tijdens dit event leren BD myShopi en haar partners je meer over aandacht en hoe de aandacht van de consument gelokt kan worden naar je folder. Ook worden de door de consumenten verkozen ‘Folders van het Jaar’ bekendgemaakt. Ianka Fleerackers gidst langs verschillende sprekers die hun expertise delen inzake aandacht.
  • ‘Optimalisatie van uw winkelnet, een wetenschappelijke benadering’ met RFB: Het hoeft niet te verbazen dat retailers vandaag neiging hebben om op de rem te staan, maar stilstaan is achteruitgaan. In optimalisatie van een winkelnet valt omzet en winst te halen. Professionals uit het winkelvastgoed en ontwikkelaars, wetenschappers en retailers brengen hun visie op deze nieuwe realiteit voor de retail.
  • ‘Digitale evolutie in de Retail Supply Chain’: Digitalisering, e-commerce, omnichannel: de moderne retailer staat vandaag voor heel wat uitdagingen. Retail experts uit de logistieke en digitale wereld presenteren de antwoorden op heel wat vragen waar retailers mee zitten.

 

Britse humor en ‘insights’ op het hoofdpodium

Als hoofdact presenteert RetailDetail met trots een grote naam: Howard Saunders, voormalig creatief directeur van het wereldvermaarde retaildesignagentschap Fitch en vandaag Retail Futurist bij 22nd&5th in New York. Onder het toeziend oog van moderator Anne De Baetzelier zal de Britse retaildesigner zijn toekomstbeeld schetsen aan de hand van een energieke, visuele reis langsheen baanbrekende retailconcepten. 

 

Gino Van Ossel frist nadien met een snufje peper het geheugen op: geen Brit, maar wel Britse humor. Bekomen gebeurt traditiegetrouw in stijl met een uitgebreid netwerkbuffet.

 

Mis je kans niet om de RetailDetail Night 2017 op donderdag 23 november bij te wonen! Klik hier voor meer informatie en tickets.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.