RetailDetail Night 2017: Howard Saunders, de digitale Supply Chain, het optimale winkelnet en nog veel meer | RetailDetail

RetailDetail Night 2017: Howard Saunders, de digitale Supply Chain, het optimale winkelnet en nog veel meer

RetailDetail Night 2017: Howard Saunders, de digitale Supply Chain, het optimale winkelnet en nog veel meer

Wie is de retailer van het jaar? Wie had de beste winkelketen en webshop in 2017? Je komt het allemaal te weten op RetailDetail Night 2017, het retailfeest van het jaar, dat dit jaar doorgaat op 23 november.

Van fascinerende folders tot 'food for the future'

Op de RetailDetail Night worden ook dit jaar weer de beste retailers in de bloemetjes gezet: prijzen voor de Beste folder van het jaar 2017, de Beste winkelketen van het jaar 2017-2018 en de Webshop Awards België 2017-2018 worden zoals steeds uitgereikt tijdens RetailDetail Night. Voor het eerst wordt er onder het ‘Retailer of the Year’-concept in België ook een Qrf Retail Sustainability Award georganiseerd.

 

Voor de prijzuitreiking is er niettemin eerst een rijk inhoudelijk programma, met vier voorprogramma’s om te inspireren en een hoofdprogramma dat gegarandeerd zal fascineren. De dag begint met vier voorprogramma’s:

  • ‘Game Changers’: Wat brengt de toekomst in de foodindustrie, voor de fashion en nog veel meer? Wat staat ons morgen te wachten? Een glazen bol hebben we niet, een aantal ervaren retailrotten en topspecialisten hebben we wél. Tijdens dit voorprogramma werpt elke spreker zijn blik op de toekomst van de retail. The future is not ours to see? Guess again!
  • ‘Attention please!’ Tijdens dit event leren BD myShopi en haar partners je meer over aandacht en hoe de aandacht van de consument gelokt kan worden naar je folder. Ook worden de door de consumenten verkozen ‘Folders van het Jaar’ bekendgemaakt. Ianka Fleerackers gidst langs verschillende sprekers die hun expertise delen inzake aandacht.
  • ‘Optimalisatie van uw winkelnet, een wetenschappelijke benadering’ met RFB: Het hoeft niet te verbazen dat retailers vandaag neiging hebben om op de rem te staan, maar stilstaan is achteruitgaan. In optimalisatie van een winkelnet valt omzet en winst te halen. Professionals uit het winkelvastgoed en ontwikkelaars, wetenschappers en retailers brengen hun visie op deze nieuwe realiteit voor de retail.
  • ‘Digitale evolutie in de Retail Supply Chain’: Digitalisering, e-commerce, omnichannel: de moderne retailer staat vandaag voor heel wat uitdagingen. Retail experts uit de logistieke en digitale wereld presenteren de antwoorden op heel wat vragen waar retailers mee zitten.

 

Britse humor en ‘insights’ op het hoofdpodium

Als hoofdact presenteert RetailDetail met trots een grote naam: Howard Saunders, voormalig creatief directeur van het wereldvermaarde retaildesignagentschap Fitch en vandaag Retail Futurist bij 22nd&5th in New York. Onder het toeziend oog van moderator Anne De Baetzelier zal de Britse retaildesigner zijn toekomstbeeld schetsen aan de hand van een energieke, visuele reis langsheen baanbrekende retailconcepten. 

 

Gino Van Ossel frist nadien met een snufje peper het geheugen op: geen Brit, maar wel Britse humor. Bekomen gebeurt traditiegetrouw in stijl met een uitgebreid netwerkbuffet.

 

Mis je kans niet om de RetailDetail Night 2017 op donderdag 23 november bij te wonen! Klik hier voor meer informatie en tickets.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.