Retailers willen EDI-voordelen ook met kleinere leveranciers realiseren

Retailers willen EDI-voordelen ook met kleinere leveranciers realiseren

Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hebben al langer begrepen dat er met EDI belangrijke voordelen te rapen vallen qua besparingen en efficiëntie. Voornamelijk bij ‘three-way match’, dit is wanneer de 3 basisberichten (bestelbon – leverbon – factuur) elektronisch op elkaar afgestemd worden, kan heel wat worden geoptimaliseerd.

Informatiesessie

Maar EDI is niet het alleen voorbehouden voor de grote leveranciers: KMO’s kunnen net zo goed de voordelen ervan realiseren en de ellende van foute leveringen en facturen vermijden. Speciaal voor die kleinere leveranciers organiseert GS1 Belgium & Luxembourg een gratis informatiesessie op maandag 24 oktober 2011. 

 

De sessie wil voornamelijk praktische informatie brengen. Het infomoment wil vragen beantwoorden als ‘Wat is het stappenplan?’, ‘Welke zijn de concrete plannen van betrokken distributeurs?’ of ‘Welke voordelen en welke eventuele hindernissen kunnen leveranciers verwachten?’.

Ervaringen van de groten

Om het geheel concreet te maken zullen ook Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hun plannen tijdens de sessie zelf toelichten en zal een KMO-leverancier zijn ervaringen met het publiek delen. Voor en na de informatiesessie zullen EDI solution providers beschikbaar zijn om hun oplossingen voor te stellen.


Meer informatie over het programma en de online inschrijving vindt u op de website van GS1.

Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hebben al langer begrepen dat er met EDI belangrijke voordelen te rapen vallen qua besparingen en efficiëntie. Voornamelijk bij ‘three-way match’, dit is wanneer de 3 basisberichten (bestelbon – leverbon – factuur) elektronisch op elkaar afgestemd worden, kan heel wat worden geoptimaliseerd.

Informatiesessie

Maar EDI is niet het alleen voorbehouden voor de grote leveranciers: KMO’s kunnen net zo goed de voordelen ervan realiseren en de ellende van foute leveringen en facturen vermijden. Speciaal voor die kleinere leveranciers organiseert GS1 Belgium & Luxembourg een gratis informatiesessie op maandag 24 oktober 2011. 

 

De sessie wil voornamelijk praktische informatie brengen. Het infomoment wil vragen beantwoorden als ‘Wat is het stappenplan?’, ‘Welke zijn de concrete plannen van betrokken distributeurs?’ of ‘Welke voordelen en welke eventuele hindernissen kunnen leveranciers verwachten?’.

Ervaringen van de groten

Om het geheel concreet te maken zullen ook Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hun plannen tijdens de sessie zelf toelichten en zal een KMO-leverancier zijn ervaringen met het publiek delen. Voor en na de informatiesessie zullen EDI solution providers beschikbaar zijn om hun oplossingen voor te stellen.


Meer informatie over het programma en de online inschrijving vindt u op de website van GS1.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Back to top