Retailers willen EDI-voordelen ook met kleinere leveranciers realiseren | RetailDetail

Retailers willen EDI-voordelen ook met kleinere leveranciers realiseren

Retailers willen EDI-voordelen ook met kleinere leveranciers realiseren

Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hebben al langer begrepen dat er met EDI belangrijke voordelen te rapen vallen qua besparingen en efficiëntie. Voornamelijk bij ‘three-way match’, dit is wanneer de 3 basisberichten (bestelbon – leverbon – factuur) elektronisch op elkaar afgestemd worden, kan heel wat worden geoptimaliseerd.

Informatiesessie

Maar EDI is niet het alleen voorbehouden voor de grote leveranciers: KMO’s kunnen net zo goed de voordelen ervan realiseren en de ellende van foute leveringen en facturen vermijden. Speciaal voor die kleinere leveranciers organiseert GS1 Belgium & Luxembourg een gratis informatiesessie op maandag 24 oktober 2011. 

 

De sessie wil voornamelijk praktische informatie brengen. Het infomoment wil vragen beantwoorden als ‘Wat is het stappenplan?’, ‘Welke zijn de concrete plannen van betrokken distributeurs?’ of ‘Welke voordelen en welke eventuele hindernissen kunnen leveranciers verwachten?’.

Ervaringen van de groten

Om het geheel concreet te maken zullen ook Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hun plannen tijdens de sessie zelf toelichten en zal een KMO-leverancier zijn ervaringen met het publiek delen. Voor en na de informatiesessie zullen EDI solution providers beschikbaar zijn om hun oplossingen voor te stellen.


Meer informatie over het programma en de online inschrijving vindt u op de website van GS1.

Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hebben al langer begrepen dat er met EDI belangrijke voordelen te rapen vallen qua besparingen en efficiëntie. Voornamelijk bij ‘three-way match’, dit is wanneer de 3 basisberichten (bestelbon – leverbon – factuur) elektronisch op elkaar afgestemd worden, kan heel wat worden geoptimaliseerd.

Informatiesessie

Maar EDI is niet het alleen voorbehouden voor de grote leveranciers: KMO’s kunnen net zo goed de voordelen ervan realiseren en de ellende van foute leveringen en facturen vermijden. Speciaal voor die kleinere leveranciers organiseert GS1 Belgium & Luxembourg een gratis informatiesessie op maandag 24 oktober 2011. 

 

De sessie wil voornamelijk praktische informatie brengen. Het infomoment wil vragen beantwoorden als ‘Wat is het stappenplan?’, ‘Welke zijn de concrete plannen van betrokken distributeurs?’ of ‘Welke voordelen en welke eventuele hindernissen kunnen leveranciers verwachten?’.

Ervaringen van de groten

Om het geheel concreet te maken zullen ook Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hun plannen tijdens de sessie zelf toelichten en zal een KMO-leverancier zijn ervaringen met het publiek delen. Voor en na de informatiesessie zullen EDI solution providers beschikbaar zijn om hun oplossingen voor te stellen.


Meer informatie over het programma en de online inschrijving vindt u op de website van GS1.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.