Retailers willen EDI-voordelen ook met kleinere leveranciers realiseren

Retailers willen EDI-voordelen ook met kleinere leveranciers realiseren

Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hebben al langer begrepen dat er met EDI belangrijke voordelen te rapen vallen qua besparingen en efficiëntie. Voornamelijk bij ‘three-way match’, dit is wanneer de 3 basisberichten (bestelbon – leverbon – factuur) elektronisch op elkaar afgestemd worden, kan heel wat worden geoptimaliseerd.

Informatiesessie

Maar EDI is niet het alleen voorbehouden voor de grote leveranciers: KMO’s kunnen net zo goed de voordelen ervan realiseren en de ellende van foute leveringen en facturen vermijden. Speciaal voor die kleinere leveranciers organiseert GS1 Belgium & Luxembourg een gratis informatiesessie op maandag 24 oktober 2011. 

 

De sessie wil voornamelijk praktische informatie brengen. Het infomoment wil vragen beantwoorden als ‘Wat is het stappenplan?’, ‘Welke zijn de concrete plannen van betrokken distributeurs?’ of ‘Welke voordelen en welke eventuele hindernissen kunnen leveranciers verwachten?’.

Ervaringen van de groten

Om het geheel concreet te maken zullen ook Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hun plannen tijdens de sessie zelf toelichten en zal een KMO-leverancier zijn ervaringen met het publiek delen. Voor en na de informatiesessie zullen EDI solution providers beschikbaar zijn om hun oplossingen voor te stellen.


Meer informatie over het programma en de online inschrijving vindt u op de website van GS1.

Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hebben al langer begrepen dat er met EDI belangrijke voordelen te rapen vallen qua besparingen en efficiëntie. Voornamelijk bij ‘three-way match’, dit is wanneer de 3 basisberichten (bestelbon – leverbon – factuur) elektronisch op elkaar afgestemd worden, kan heel wat worden geoptimaliseerd.

Informatiesessie

Maar EDI is niet het alleen voorbehouden voor de grote leveranciers: KMO’s kunnen net zo goed de voordelen ervan realiseren en de ellende van foute leveringen en facturen vermijden. Speciaal voor die kleinere leveranciers organiseert GS1 Belgium & Luxembourg een gratis informatiesessie op maandag 24 oktober 2011. 

 

De sessie wil voornamelijk praktische informatie brengen. Het infomoment wil vragen beantwoorden als ‘Wat is het stappenplan?’, ‘Welke zijn de concrete plannen van betrokken distributeurs?’ of ‘Welke voordelen en welke eventuele hindernissen kunnen leveranciers verwachten?’.

Ervaringen van de groten

Om het geheel concreet te maken zullen ook Carrefour, Delhaize, Colruyt en Makro hun plannen tijdens de sessie zelf toelichten en zal een KMO-leverancier zijn ervaringen met het publiek delen. Voor en na de informatiesessie zullen EDI solution providers beschikbaar zijn om hun oplossingen voor te stellen.


Meer informatie over het programma en de online inschrijving vindt u op de website van GS1.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top