Smartphone betaalmiddel van de toekomst.

Smartphone betaalmiddel van de toekomst.

Smartphones als betaalterminal worden steeds meer realiteit. Apple zou zijn nieuwste spruiten al van de technologie voorzien en ook Google is ermee bezig. In België neemt Ogone het voortouw. Het zal niettemin nog minimum een drietal jaar duren vooraleer iedereen betaalt met zijn gsm.

 

Mobiele portefeuille.

Een mobiele telefoon zal inderdaad binnenkort een portefeuille vervangen. Smartphones zullen dienen als kredietkaart, debetkaart of zelfs cash. NFC, ‘near field communication’ voor de liefhebbers, is de technologie bij uitstek die het mogelijk maakt om van smartphones betaalterminals te maken.


De geruchtenmolen verspreidt enthousiast het bericht dat Apple zijn nieuwste generatie iPhones en iPads met NFC zal uitrusten. Android-toestellen bevatten eveneens reeds frequent de functie.

 

Op Belgisch grondgebied komt Ogone, het meest gebruikte betaalplatform in de e-commerce, op de markt met een gratis applicatie voor iPhone en iPad. Retailers zouden de applicatie op de smartphone moeten laden, waarna kopers hun kredietkaartgegevens kunnen invullen.

 

Integratie online en offline.

Het is die integratie tussen online en offline retail die mobiele betaling zo interessant maakt. Naast een systeem voor mobile commerce op zich, zijn ook mobiele betalingen met online incasso een mogelijkheid. Hiermee zouden straatverkopers, taxichauffeurs, pizzaboeren enzovoorts, zonder cash kunnen worden betaald.


UNIZO en Comeos zijn alvast opgetogen over de ontwikkelingen, al waarschuwen ze dat de retailers niet voor eventuele meerkosten mogen opdraaien en dat het Bancontact-systeem dient te worden bewaard.

Smartphones als betaalterminal worden steeds meer realiteit. Apple zou zijn nieuwste spruiten al van de technologie voorzien en ook Google is ermee bezig. In België neemt Ogone het voortouw. Het zal niettemin nog minimum een drietal jaar duren vooraleer iedereen betaalt met zijn gsm.

 

Mobiele portefeuille.

Een mobiele telefoon zal inderdaad binnenkort een portefeuille vervangen. Smartphones zullen dienen als kredietkaart, debetkaart of zelfs cash. NFC, ‘near field communication’ voor de liefhebbers, is de technologie bij uitstek die het mogelijk maakt om van smartphones betaalterminals te maken.


De geruchtenmolen verspreidt enthousiast het bericht dat Apple zijn nieuwste generatie iPhones en iPads met NFC zal uitrusten. Android-toestellen bevatten eveneens reeds frequent de functie.

 

Op Belgisch grondgebied komt Ogone, het meest gebruikte betaalplatform in de e-commerce, op de markt met een gratis applicatie voor iPhone en iPad. Retailers zouden de applicatie op de smartphone moeten laden, waarna kopers hun kredietkaartgegevens kunnen invullen.

 

Integratie online en offline.

Het is die integratie tussen online en offline retail die mobiele betaling zo interessant maakt. Naast een systeem voor mobile commerce op zich, zijn ook mobiele betalingen met online incasso een mogelijkheid. Hiermee zouden straatverkopers, taxichauffeurs, pizzaboeren enzovoorts, zonder cash kunnen worden betaald.


UNIZO en Comeos zijn alvast opgetogen over de ontwikkelingen, al waarschuwen ze dat de retailers niet voor eventuele meerkosten mogen opdraaien en dat het Bancontact-systeem dient te worden bewaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top