Smets Premium Store opent eerste flagship store in Brussel

Smets Premium Store opent eerste flagship store in Brussel

Brussel heeft er een nieuwe hotspot bij: de Luxemburgse luxeketen Smets heeft aan de Leuvensesteenweg (bij Meiser) een Premium Store geopend van 3.800 m², met een gigantische winkelruimte vol mode, design, kunstobjecten en schoonheidsproducten. Daarnaast heeft de winkel ook nog een wijnbar-restaurant-café, of hoe retail en beleving elkaar inderdaad vinden...

Indrukwekkende namen

Geheel in lijn met de reputatie van het huis deed de Luxemburgse familie Smets voor de aankleding van de Premium Store een beroep op design van kunstnamen als Wim Delvoye, Christo, Arne Quinze en Jan Fabre. Liefhebbers van bekende merken komen in die inrichting aan hun trekken met onder meer Emporio Armani, Kenzo, Marc by Marc Jacobs en Victoria Beckham voor haar en onder andere Burberry, Diesel en Lanvin voor hem.

 

Smets Premium Store pakt overigens ook uit met de allereerste "nail bar" in ons land van beautymerk O.P.I.en verkoopt daarnaast nog design van Carl Hansen, Cappellini en Vitra. Dat is trouwens nog maar een kleine greep uit het aanbod, want het huis Smets heeft een portfolio van enkele honderden luxemerken.

Eerste vestiging buiten Luxemburg

De Luxemburgse familie Smets timmert al sinds 1986 aan de weg en heeft in Luxemburg al meer dan 20 vestigingen, waaronder Premium Stores, outlets, stadswinkels en boetieks. De Brusselse vestiging is voor de groep de eerste stap in haar buitenlandse expansie. 

 

De architectuur en de inrichting zijn van de hand van Zoom Architecture, het Brusselse architectenbureau van Estelle Benatar en Florent Cenni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top