Smets Premium Store opent eerste flagship store in Brussel

Smets Premium Store opent eerste flagship store in Brussel

Brussel heeft er een nieuwe hotspot bij: de Luxemburgse luxeketen Smets heeft aan de Leuvensesteenweg (bij Meiser) een Premium Store geopend van 3.800 m², met een gigantische winkelruimte vol mode, design, kunstobjecten en schoonheidsproducten. Daarnaast heeft de winkel ook nog een wijnbar-restaurant-café, of hoe retail en beleving elkaar inderdaad vinden...

Indrukwekkende namen

Geheel in lijn met de reputatie van het huis deed de Luxemburgse familie Smets voor de aankleding van de Premium Store een beroep op design van kunstnamen als Wim Delvoye, Christo, Arne Quinze en Jan Fabre. Liefhebbers van bekende merken komen in die inrichting aan hun trekken met onder meer Emporio Armani, Kenzo, Marc by Marc Jacobs en Victoria Beckham voor haar en onder andere Burberry, Diesel en Lanvin voor hem.

 

Smets Premium Store pakt overigens ook uit met de allereerste "nail bar" in ons land van beautymerk O.P.I.en verkoopt daarnaast nog design van Carl Hansen, Cappellini en Vitra. Dat is trouwens nog maar een kleine greep uit het aanbod, want het huis Smets heeft een portfolio van enkele honderden luxemerken.

Eerste vestiging buiten Luxemburg

De Luxemburgse familie Smets timmert al sinds 1986 aan de weg en heeft in Luxemburg al meer dan 20 vestigingen, waaronder Premium Stores, outlets, stadswinkels en boetieks. De Brusselse vestiging is voor de groep de eerste stap in haar buitenlandse expansie. 

 

De architectuur en de inrichting zijn van de hand van Zoom Architecture, het Brusselse architectenbureau van Estelle Benatar en Florent Cenni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top