Stockpots heeft al meer dan 100 warenhuizen in de aanbieding | RetailDetail

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Ruimte vullen

Stockspots werd begin oktober gelanceerd en omschrijft zichzelf als een Airbnb voor warehouses. Momenteel hebben al meer dan 100 opslagplaatsen zich aangesloten bij Stockpots, goed voor 400.000 vierkante meter opslagruimte, verdeeld over heel de Benelux.

 

“Warehouses zien het voordeel van samenwerking. Ze vullen ruimte die anders leeg blijft en halen op deze manier vrij eenvoudig een beter rendement”, zegt medeoprichter Coen de Lange aan Logistiek.nl.

 

Met de dekking in de Benelux is het doel van Stockspots echter nog niet bereikt. Momenteel werkt het ook aan samenwerkingen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De komende maanden wil het graag nog eens 100 warehouses toevoegen aan het aanbod. Aanbieders van opslagruimte bepalen volledig zelf de prijs die ze willen vragen, waarbij Stockspots een deel van de koek voor zich houdt. Verladers kunnen zelf kiezen welk aanbod voor hen het interessantst is.

 

Verrast door aanbod

“Als een aanvraag binnen komt zetten we die door naar bedrijven die opslagcapaciteit hebben in de gewenste omgeving. Daar verwachten we binnen acht uur reactie van. De offerte gaat inclusief onze marge door naar de verlader, die via het Stockspots platform kan goedkeuren.”

 

Bij Stockspots merken ze alvast dat de verladers vaak verrast zijn door het uitgebreide aanbod en de manier waarop het wordt voorgeschoteld aan de klant. “Op Stockspots vinden verladers wat ze op het moment nodig hebben, wat betreft het type opslag en dienstverlening daaromheen”, aldus De Lange. “Verladers reageren bij de eerste kennismaking verrast op het aanbod. Ze typen een willekeurige plaatsnaam in en zien direct een lijst mogelijkheden. We hebben nu al veel terugkerende gebruikers. Elke dag maken we matches.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.