Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Ruimte vullen

Stockspots werd begin oktober gelanceerd en omschrijft zichzelf als een Airbnb voor warehouses. Momenteel hebben al meer dan 100 opslagplaatsen zich aangesloten bij Stockpots, goed voor 400.000 vierkante meter opslagruimte, verdeeld over heel de Benelux.

 

“Warehouses zien het voordeel van samenwerking. Ze vullen ruimte die anders leeg blijft en halen op deze manier vrij eenvoudig een beter rendement”, zegt medeoprichter Coen de Lange aan Logistiek.nl.

 

Met de dekking in de Benelux is het doel van Stockspots echter nog niet bereikt. Momenteel werkt het ook aan samenwerkingen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De komende maanden wil het graag nog eens 100 warehouses toevoegen aan het aanbod. Aanbieders van opslagruimte bepalen volledig zelf de prijs die ze willen vragen, waarbij Stockspots een deel van de koek voor zich houdt. Verladers kunnen zelf kiezen welk aanbod voor hen het interessantst is.

 

Verrast door aanbod

“Als een aanvraag binnen komt zetten we die door naar bedrijven die opslagcapaciteit hebben in de gewenste omgeving. Daar verwachten we binnen acht uur reactie van. De offerte gaat inclusief onze marge door naar de verlader, die via het Stockspots platform kan goedkeuren.”

 

Bij Stockspots merken ze alvast dat de verladers vaak verrast zijn door het uitgebreide aanbod en de manier waarop het wordt voorgeschoteld aan de klant. “Op Stockspots vinden verladers wat ze op het moment nodig hebben, wat betreft het type opslag en dienstverlening daaromheen”, aldus De Lange. “Verladers reageren bij de eerste kennismaking verrast op het aanbod. Ze typen een willekeurige plaatsnaam in en zien direct een lijst mogelijkheden. We hebben nu al veel terugkerende gebruikers. Elke dag maken we matches.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top