Stockpots heeft al meer dan 100 warenhuizen in de aanbieding | RetailDetail

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Ruimte vullen

Stockspots werd begin oktober gelanceerd en omschrijft zichzelf als een Airbnb voor warehouses. Momenteel hebben al meer dan 100 opslagplaatsen zich aangesloten bij Stockpots, goed voor 400.000 vierkante meter opslagruimte, verdeeld over heel de Benelux.

 

“Warehouses zien het voordeel van samenwerking. Ze vullen ruimte die anders leeg blijft en halen op deze manier vrij eenvoudig een beter rendement”, zegt medeoprichter Coen de Lange aan Logistiek.nl.

 

Met de dekking in de Benelux is het doel van Stockspots echter nog niet bereikt. Momenteel werkt het ook aan samenwerkingen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De komende maanden wil het graag nog eens 100 warehouses toevoegen aan het aanbod. Aanbieders van opslagruimte bepalen volledig zelf de prijs die ze willen vragen, waarbij Stockspots een deel van de koek voor zich houdt. Verladers kunnen zelf kiezen welk aanbod voor hen het interessantst is.

 

Verrast door aanbod

“Als een aanvraag binnen komt zetten we die door naar bedrijven die opslagcapaciteit hebben in de gewenste omgeving. Daar verwachten we binnen acht uur reactie van. De offerte gaat inclusief onze marge door naar de verlader, die via het Stockspots platform kan goedkeuren.”

 

Bij Stockspots merken ze alvast dat de verladers vaak verrast zijn door het uitgebreide aanbod en de manier waarop het wordt voorgeschoteld aan de klant. “Op Stockspots vinden verladers wat ze op het moment nodig hebben, wat betreft het type opslag en dienstverlening daaromheen”, aldus De Lange. “Verladers reageren bij de eerste kennismaking verrast op het aanbod. Ze typen een willekeurige plaatsnaam in en zien direct een lijst mogelijkheden. We hebben nu al veel terugkerende gebruikers. Elke dag maken we matches.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.