Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan | RetailDetail

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

 

Weerwerk bieden

Consumenten kun alles kopen, overal, op elk moment. Digitale reuzen als Amazon en Alibaba hebben het retaillandschap radicaal veranderd. Hoe kan je als lokale retailer weerwerk bieden? Op het komende RetailDetail Congress krijg je van de Retail Rebels in twintig minuten tijd tien praktische tips voor een sterkere positionering. Hier geven we ze al kort mee:
 

1. Maak van je winkels ontmoetingsplaatsen

2. Maak beter gebruik van data en analyse

3. Optimaliseer de 'uitpakervaring'

4. Motiveer en train je winkelmedewerkers

5. Bundel de krachten met andere retailers

6. Begin met ‘always-on’ campagnes

7. Bouw een sterker merk

8. Creëer je ‘eigen merken’

9. Omarm nieuwe technologie

10. Creëer een budget

 

Benieuwd naar de toelichting? Kom dan zeker luisteren naar het voorprogramma ‘The Future of Marketing’ op 26 april. Je krijgt er een uniek hoofprogramma met presentaties van Belgische ceo’s bovenop. Registreer je hier snel voor de laatste tickets!

 

Retail Rebels is een full-service retailcommunicatiebureau, gevestigd in Antwerpen. Het bureau is ontstaan vanuit een samenwerking tussen een Belgische en Nederlandse communicatiegroep. Hierdoor staan er ruim 400 Retail Rebels voor u klaar om u te helpen bij het transformeren en optimaliseren van uw dagelijkse en toekomstige uitdagingen. Meer weten over Retail Rebels? Kijk op www.retailrebels.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.