Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping | RetailDetail

Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.