Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

De Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygië̈ne- en verzorgingsartikelen alsook accessoires voor huisdieren produceert en verdeelt aan speciaalzaken en -ketens.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Back to top