Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Back to top