Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun trekt kaart van funshopping

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Vrijetijdsketen Fun stelt meer dan ooit de winkelbelevenis centraal. Dat was al het geval met het seizoensplein (voor seizoensgebonden producten) en de verschillende shops-in-the-shop (Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop). Maar nu gaat Fun nog een stap verder met zijn totaal vernieuwde zaak in Sint-Joris-Winge.


“De enorme veranderingen in de maatschappij die bijvoorbeeld blijken uit de snelle toename van het aantal wedersamengestelde gezinnen en de enorme technologische vernieuwing die we kunnen afmeten aan het succes van de iPad en andere tablets, zorgen ook voor andere winkelgewoontes”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok. Funshopping is meer dan ooit aan de orde.”

Partyshop-in-shop

De vernieuwde winkel in Sint-Joris-Winge geeft een duidelijk antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder andere met de shop-in-the-shopconcepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Je kunt niet naast de trend kijken dat kinderfeestjes ter gelegenheid van een verjaardag of een goed rapport een steeds belangrijkere plaats innemen in het leven van de kinderen en dat de ouders steeds meer bereid zijn om hun kinderen daarbij een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, zegt Bart Coeman.

 

“Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt. En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden niet alleen jonge meisjes de juwelen waar ze van dromen maar ook hun moeders. Want ook dat is een onmiskenbare trend: jonge meisjes en hun moeders vormen, met dank aan Madonna en Lourdes of Katie Holmes en Suri, steeds vaker één front.”

Antwoord op Disney Store

Fun heeft van de vernieuwing van de winkel ook gebruik gemaakt om de indeling wat overzichtelijker te maken. De verschillende afdelingen met speelgoed en babyspullen bevinden zich nu samen met Disney Plaza op één verdieping. “Met de totaal vernieuwde Disney Plaza brengen we de wereld van Disney, voor de kinderen een soort walhalla, een beetje dichterbij.” Een goede tegenzet van Fun, nu bekend is dat de allereerste échte Disney Store in ons land zijn deuren opent op de Antwerpse Meir, op 5 mei eerstkomende.


Fun heeft intussen al 33 vestigingen in ons land en plant de opening van 2 tot 3 extra winkels per jaar. Fun telt meer dan 400 medewerkers en realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Ook Dreamland weg uit centrum Eeklo

10/08/2017

Speelgoed- en vrijetijdsketen Dreamland sluit eind dit jaar de deuren van zijn vestiging in Eeklo. De Colruyt-dochter is op zoek naar een ruimer pand met meer parkeergelegenheid. Het vertrek is een nieuwe aderlating voor het centrum van Eeklo.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Back to top