Wat brengt 2011 in de reissector?

Wat brengt 2011 in de reissector?

Wat brengt 2011 in de reissector? Op die vraag biedt het rapport Travelmedia Travel Trends 2011 een uitgebreid antwoord. Travelmedia brengt de inzichten van negen oude rotten in het reisvak samen en geeft zo een overzicht van de kansen en uitdagingen in het verschiet.

 

Naast heet hangijzer sociale media, bespreken ze onder andere de invloed van de milieuproblematiek, toenemende druk op de marges en verschuivingen in distributiemodellen. De situatie van de reissector in België wordt scrupuleus onder de loep genomen.

 

Om het rapport samen te stellen werd beroep gedaan op een aantal ronkende namen, zoals trendwatcher Herman Konings, Paul Geyssen van NMBS/B-Europe, Peter De Wilde van Toerisme Vlaanderen en de grote reisagentschappen.

 

Het rapport kan integraal worden gedownload op de website van Travelmedia, de organisatie die in 2007 ontstond uit een joint venture tussen The Online Company en Roularta. Het bedrijf beheert en adviseert reisorganisaties en reiswebsites.

 

Bron : Belgian Cowboys
 

Wat brengt 2011 in de reissector? Op die vraag biedt het rapport Travelmedia Travel Trends 2011 een uitgebreid antwoord. Travelmedia brengt de inzichten van negen oude rotten in het reisvak samen en geeft zo een overzicht van de kansen en uitdagingen in het verschiet.

 

Naast heet hangijzer sociale media, bespreken ze onder andere de invloed van de milieuproblematiek, toenemende druk op de marges en verschuivingen in distributiemodellen. De situatie van de reissector in België wordt scrupuleus onder de loep genomen.

 

Om het rapport samen te stellen werd beroep gedaan op een aantal ronkende namen, zoals trendwatcher Herman Konings, Paul Geyssen van NMBS/B-Europe, Peter De Wilde van Toerisme Vlaanderen en de grote reisagentschappen.

 

Het rapport kan integraal worden gedownload op de website van Travelmedia, de organisatie die in 2007 ontstond uit een joint venture tussen The Online Company en Roularta. Het bedrijf beheert en adviseert reisorganisaties en reiswebsites.

 

Bron : Belgian Cowboys
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Wie op zoek is naar een veelzijdige en uitdagende job, kan verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Het werk in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er alle ruimte. Al hangt dat natuurlijk ook af van het bedrijf waar je terechtkomt…

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Regering stelt gedragscode deur-aan-deurverkopers op

24/04/2017

Minister van Economie Kris Peeters heeft een gedragscode opgesteld voor deur-aan-deurverkopers, die een einde moet maken aan opdringerige verkopers. Het is de bedoeling dat alle bedrijven in de sector de gedragscode ondertekenen.

Wat na de digitalisering? Vier grote trends

24/04/2017

De digitale disruptie heeft meer gevolgen dan alleen de digitalisering van de retailsector. Veel meer, meent Annick Lemaylleux, VP Global Retail Market bij Atos. Op het RetailDetail Congress maakt ze ons wegwijs in de grootste trends.

 

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Back to top