Webshop Intertoys wordt open platform | RetailDetail

Webshop Intertoys wordt open platform

Webshop Intertoys wordt open platform

Speelgoedketen Intertoys gaat zijn webshop openzetten voor externe aanbieders van speelgoed. Het assortiment wordt zo in één klap uitgebreid met maar liefst 25.000 producten, dankzij vijftien nieuwe aanbieders.

Nextail Connect

Het platform waarop Intertoys zal werken, is Nextail Connect, dat deel uitmaakt van de Blokker Holding. “Nextail Connect is inmiddels een beproefd platform voor retailers waarmee retailers hun klanten sneller en makkelijker een nog vollediger aanbod kunnen aanbieden. In navolging op winkelformule Blokker is Intertoys nu de tweede dochteronderneming van Blokker Holding die haar webshop openstelt voor externe aanbieders”, aldus algemeen directeur Antoine Brouwer van Nextail.

 

Wanneer een klant iets bestelt op de webshop, betaalt hij eerst aan Intertoys. Die geeft de bestelling vervolgens door aan de externe verkoper, die de rest van de bestelling afhandelt. De aankopen worden achteraf door Intertoys verrekend met de externe verkoper. Bij de vijftien nieuwe aanbieders zijn andere webwinkels, groothandels en fabrikanten. Hun aanbod sluit aan bij het bestaande assortiment van Intertoys.

 

“Voor Intertoys, als dé specialist op het gebied van spelen en speelgoed, is de online marktplaats een logische stap. Door de online marktplaats zijn we nog beter in staat in te spelen op de wensen van onze klanten invulling te geven aan de omnichannel strategie van Intertoys. De volgende stap is het koppelen van de online marktplaats aan de online bestelpunten waar al onze speelgoedwinkels van zijn voorzien”, zegt algemeen directeur Steven van Nieuwenhuijzen daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.