Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!
Foto: Sissy-Boy

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Spraakmakende concepten

Een opvallend trend in het retaillandschap is ‘blurring’ waarbij verschillende specialiteiten onder één dak worden samengebracht. De introductie van branchevreemde categorieën doen nieuwe speciaalzaken ontstaan. Kom op één namiddag kennismaken met de interne keuken van drie spraakmakende concepten, elk met hun eigen achtergrond. Wat hebben ze gemeenschappelijk, waarin verschillen ze van elkaar en wat kunnen wij daarvan leren?

 

Sprekers zijn Lies Moris (senior product group manager A.S.Adventure/Juttu), Stefanie Canu (zaakvoerder Amélie & Moi) en Victor van Nieuwenhuizen (managing director Sissy-Boy). Professor Gino Van Ossel verzorgt de inleiding en kernbesluiten.

 

De bijeenkomst begint om 13u30 in Wemmel. Meer informatie vind je op de website van het Vlerick Retail Platform. RetailDetail mag vier lezers GRATIS naar de sessie van 7 december sturen. Stuur om kans te maken voor maandag 27/11 om 12u een mailtje naar redactie@retaildetail.be met uw naam, bedrijf, functie en contactgegevens. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

Back to top