Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform! | RetailDetail

Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!
Foto: Sissy-Boy

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Spraakmakende concepten

Een opvallend trend in het retaillandschap is ‘blurring’ waarbij verschillende specialiteiten onder één dak worden samengebracht. De introductie van branchevreemde categorieën doen nieuwe speciaalzaken ontstaan. Kom op één namiddag kennismaken met de interne keuken van drie spraakmakende concepten, elk met hun eigen achtergrond. Wat hebben ze gemeenschappelijk, waarin verschillen ze van elkaar en wat kunnen wij daarvan leren?

 

Sprekers zijn Lies Moris (senior product group manager A.S.Adventure/Juttu), Stefanie Canu (zaakvoerder Amélie & Moi) en Victor van Nieuwenhuizen (managing director Sissy-Boy). Professor Gino Van Ossel verzorgt de inleiding en kernbesluiten.

 

De bijeenkomst begint om 13u30 in Wemmel. Meer informatie vind je op de website van het Vlerick Retail Platform. RetailDetail mag vier lezers GRATIS naar de sessie van 7 december sturen. Stuur om kans te maken voor maandag 27/11 om 12u een mailtje naar redactie@retaildetail.be met uw naam, bedrijf, functie en contactgegevens. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.