Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform! | RetailDetail

Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

De eerste studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2018 vindt plaats op 21 juni. Het actuele thema luidt ‘Datagedreven Retail’, met getuigenissen van Lapperre en Crowdyhouse. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie!

 

Het belang van data

In het digitale tijdperk heeft iedereen de mond vol van het belang van data. Maar wat doe je ermee in de praktijk? Het transformatietraject van Lapperre loopt ondertussen 6 jaar en maakt gebruikt van bestaande data en nieuwe data. Een succesvolle transformatie op basis van data is meer dan ooit het resultaat van multidisciplinair samenwerken en houdt nooit meer op. Wat zijn pragmatische toepassingen? Behoort artificiële intelligentie tot de praktijk van vandaag of is het verstandiger om te wachten tot morgen? Dirk Schaele, operationeel directeur bij Lapperre, marktleider in hoorapparaten, deelt hoe je datagedreven een transformatie kan sturen voor een specifieke 55+ doelgroep. Philip Verhagen van desgingwebshop Crowdyhouse vertelt meer over het gebruik van data op een marktplaats voor onafhankelijke designers.
 

De bijeenkomst vindt plaats vanaf 13u30 in Wemmel. Meer informatie vind je op de website van het Vlerick Retail Platform. RetailDetail mag vier lezers GRATIS naar de sessie van 21 juni sturen. Stuur om kans te maken voor donderdag 7 juni om 12u een mailtje naar redactie@retaildetail.be met uw naam, bedrijf, functie en contactgegevens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.