100 miljoen om Carrefour-winkels om te bouwen.

100 miljoen om Carrefour-winkels om te bouwen.

Carrefour durft weer ademhalen in België. De supermarktketen voorspelt eindelijk wat lichte winst in 2011 en stroopt daardoor strijdklaar de mouwen op voor flinke investeringen in het Belgische winkelpark. Carrefour toont dat het vastberadener dan ooit is om de Belgische klant tevreden terug te krijgen.

Opknapbeurt winkels.

In een nieuwe strategie om het imago van de Franse supermarktketen op te krikken, voorziet de distributeur een opknapbeurt van een groot aantal vestigingen. Een budget van 100 miljoen euro wordt daarvoor uitgetrokken.


Tussen 2011 en 2013 reserveert Carrefour een bedrag van 100 miljoen euro om bestaande winkels om te bouwen. Onder meer de hypermarkten zullen evolueren in de richting van het nieuwe Carrefour Planet-concept. In juni bijt de hypermarkt van Mons de spits af, gevolgd door 12 à 15 andere hypermarkten. Niet alleen de hypermarkten krijgen echter een opknapbeurt.

Weer investeren in België.

Het is duidelijk dat Carrefour bereid is opnieuw te investeren in België. In 2011 plant Carrefour nog 25 winkelopeningen van het type Carrefour Express in België. Afgelopen jaar sloten tien Carrefour Express-vestigingen de deuren, maar kwamen er reeds 25 nieuwe in de plaats.


Ook zal de supermarktketen minder besparingen doorvoeren als oorspronkelijk aangekondigd. Het te besparen budget wordt afgezwakt van 30 miljoen naar 22 miljoen euro. Zo deelde Gérard Lavinay, CEO van Carrefour België, mee aan de krant L’Echo.


Carrefour kan het zich permitteren om de broeksriem wat te lossen, omdat de groep volgens Lavinay in 2011 voor het eerst sinds de crisis een bescheiden winst zal boeken in België.

Carrefour durft weer ademhalen in België. De supermarktketen voorspelt eindelijk wat lichte winst in 2011 en stroopt daardoor strijdklaar de mouwen op voor flinke investeringen in het Belgische winkelpark. Carrefour toont dat het vastberadener dan ooit is om de Belgische klant tevreden terug te krijgen.

Opknapbeurt winkels.

In een nieuwe strategie om het imago van de Franse supermarktketen op te krikken, voorziet de distributeur een opknapbeurt van een groot aantal vestigingen. Een budget van 100 miljoen euro wordt daarvoor uitgetrokken.


Tussen 2011 en 2013 reserveert Carrefour een bedrag van 100 miljoen euro om bestaande winkels om te bouwen. Onder meer de hypermarkten zullen evolueren in de richting van het nieuwe Carrefour Planet-concept. In juni bijt de hypermarkt van Mons de spits af, gevolgd door 12 à 15 andere hypermarkten. Niet alleen de hypermarkten krijgen echter een opknapbeurt.

Weer investeren in België.

Het is duidelijk dat Carrefour bereid is opnieuw te investeren in België. In 2011 plant Carrefour nog 25 winkelopeningen van het type Carrefour Express in België. Afgelopen jaar sloten tien Carrefour Express-vestigingen de deuren, maar kwamen er reeds 25 nieuwe in de plaats.


Ook zal de supermarktketen minder besparingen doorvoeren als oorspronkelijk aangekondigd. Het te besparen budget wordt afgezwakt van 30 miljoen naar 22 miljoen euro. Zo deelde Gérard Lavinay, CEO van Carrefour België, mee aan de krant L’Echo.


Carrefour kan het zich permitteren om de broeksriem wat te lossen, omdat de groep volgens Lavinay in 2011 voor het eerst sinds de crisis een bescheiden winst zal boeken in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top