100 miljoen om Carrefour-winkels om te bouwen.

100 miljoen om Carrefour-winkels om te bouwen.

Carrefour durft weer ademhalen in België. De supermarktketen voorspelt eindelijk wat lichte winst in 2011 en stroopt daardoor strijdklaar de mouwen op voor flinke investeringen in het Belgische winkelpark. Carrefour toont dat het vastberadener dan ooit is om de Belgische klant tevreden terug te krijgen.

Opknapbeurt winkels.

In een nieuwe strategie om het imago van de Franse supermarktketen op te krikken, voorziet de distributeur een opknapbeurt van een groot aantal vestigingen. Een budget van 100 miljoen euro wordt daarvoor uitgetrokken.


Tussen 2011 en 2013 reserveert Carrefour een bedrag van 100 miljoen euro om bestaande winkels om te bouwen. Onder meer de hypermarkten zullen evolueren in de richting van het nieuwe Carrefour Planet-concept. In juni bijt de hypermarkt van Mons de spits af, gevolgd door 12 à 15 andere hypermarkten. Niet alleen de hypermarkten krijgen echter een opknapbeurt.

Weer investeren in België.

Het is duidelijk dat Carrefour bereid is opnieuw te investeren in België. In 2011 plant Carrefour nog 25 winkelopeningen van het type Carrefour Express in België. Afgelopen jaar sloten tien Carrefour Express-vestigingen de deuren, maar kwamen er reeds 25 nieuwe in de plaats.


Ook zal de supermarktketen minder besparingen doorvoeren als oorspronkelijk aangekondigd. Het te besparen budget wordt afgezwakt van 30 miljoen naar 22 miljoen euro. Zo deelde Gérard Lavinay, CEO van Carrefour België, mee aan de krant L’Echo.


Carrefour kan het zich permitteren om de broeksriem wat te lossen, omdat de groep volgens Lavinay in 2011 voor het eerst sinds de crisis een bescheiden winst zal boeken in België.

Carrefour durft weer ademhalen in België. De supermarktketen voorspelt eindelijk wat lichte winst in 2011 en stroopt daardoor strijdklaar de mouwen op voor flinke investeringen in het Belgische winkelpark. Carrefour toont dat het vastberadener dan ooit is om de Belgische klant tevreden terug te krijgen.

Opknapbeurt winkels.

In een nieuwe strategie om het imago van de Franse supermarktketen op te krikken, voorziet de distributeur een opknapbeurt van een groot aantal vestigingen. Een budget van 100 miljoen euro wordt daarvoor uitgetrokken.


Tussen 2011 en 2013 reserveert Carrefour een bedrag van 100 miljoen euro om bestaande winkels om te bouwen. Onder meer de hypermarkten zullen evolueren in de richting van het nieuwe Carrefour Planet-concept. In juni bijt de hypermarkt van Mons de spits af, gevolgd door 12 à 15 andere hypermarkten. Niet alleen de hypermarkten krijgen echter een opknapbeurt.

Weer investeren in België.

Het is duidelijk dat Carrefour bereid is opnieuw te investeren in België. In 2011 plant Carrefour nog 25 winkelopeningen van het type Carrefour Express in België. Afgelopen jaar sloten tien Carrefour Express-vestigingen de deuren, maar kwamen er reeds 25 nieuwe in de plaats.


Ook zal de supermarktketen minder besparingen doorvoeren als oorspronkelijk aangekondigd. Het te besparen budget wordt afgezwakt van 30 miljoen naar 22 miljoen euro. Zo deelde Gérard Lavinay, CEO van Carrefour België, mee aan de krant L’Echo.


Carrefour kan het zich permitteren om de broeksriem wat te lossen, omdat de groep volgens Lavinay in 2011 voor het eerst sinds de crisis een bescheiden winst zal boeken in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Koekjesfabrikanten testen duurzaam leverplatform

26/04/2017

Vier Belgische koekjesfabrikanten consolideren hun leveringen aan de Belgische winkelketens Delhaize, Colruyt, Okay en Retail Partners Colruyt Group. Zo vermindert het aantal vrachtwagenbewegingen en worden de vrachtwagens beter gevuld.

Zo wil Lidl een topper worden in duurzaamheid

26/04/2017

Lidl België heeft een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt met ambitieuze doelstellingen. Tegen 2020 wil het bedrijf bij de top retailers horen inzake verantwoord ondernemen. Ook in de relaties met de handelspartners. 

Albert Heijn in Leuven gesloten

26/04/2017

De vestiging van Albert Heijn op het Engels Plein in Leuven heeft de deuren gesloten. Binnen enkele weken zal de winkel opnieuw de deuren openen, maar dan onder de vlag van het Duitse Lidl.

Hogere kosten drukken winst Coca-Cola

25/04/2017

The Coca-Cola Company heeft in het eerste kwartaal van 2017 minder winst gemaakt dan een jaar eerder, maar ook de omzet van de frisdrankproducent ging er opnieuw op achteruit. Dat is ondertussen al voor het achtste kwartaal op rij.

Albert Heijn Boortmeerbeek heeft nieuwe eigenaars

24/04/2017

De medewerkers van de Albert Heijn in Boortmeerbeek weten eindelijk dat vanaf 1 juni een nieuwe uitbater de winkel overneemt. Voorlopig is wel nog niet duidelijk welke keten er aan de slag gaat.

Ikea denkt aan losstaande restaurants

24/04/2017

Het steeds groeiende succes van de restaurants in de woonwinkels van Ikea heeft het idee voor losstaande restaurants doen groeien binnen de Zweedse groep. Ikea Food is dan ook één van de snelst groeiende segmenten binnen de groep.

Back to top