110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh | RetailDetail

110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh

110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh

Rocket Internet en Insight Venture Partners, twee van de vier huidige investeerders van HelloFresh, pompen nog eens 110 miljoen euro in de ambitieuze Nederlandse maaltijdbezorgdienst.

Sterke groeispurt

HelloFresh wil marktleider worden op het gebied van online boodschappen en is sinds begin dit jaar ook actief in België. "De laatste maanden is ons bedrijf enorm gegroeid, wat betekent dat er steeds meer mensen zijn die thuis van het gemak van de HelloFresh Box genieten en onze lekkere en gezonde maaltijden eten", zegt Maartje Frederiks, die in november 2011 HelloFresh oprichtte.

 

HelloFresh levert wekelijks maaltijdboxen, met daarin recepten en verse ingrediënten in de juiste hoeveelheden, bij haar klanten aan de deur. Klanten kiezen zelf het aantal personen en maaltijden dat ze willen ontvangen. "We blijven steeds zoeken naar nieuwe manieren om gezonder eten gemakkelijker en leuker te maken. Deze uitdaging motiveert en inspireert ons om het bedrijf naar een volgend niveau te brengen."

 

"Klantenervaring verbeteren"

Met die nieuwe investering van 110 miljoen euro wil HelloFresh naar eigen zeggen "de klantervaring verder verbeteren, door onder andere in te zetten op het verhogen van de flexibiliteit voor klanten en op het verbeteren van het product en de service."

 

HelloFresh is intussen actief in zeven landen. De twee aandeelhouders die intekenden op de huidige kapitaalronde hebben ook Phenomen Ventures en Vorwerk Direct Selling Ventures een aandeel in HelloFresh.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.