110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh | RetailDetail

110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh

110 miljoen euro vers kapitaal voor HelloFresh

Rocket Internet en Insight Venture Partners, twee van de vier huidige investeerders van HelloFresh, pompen nog eens 110 miljoen euro in de ambitieuze Nederlandse maaltijdbezorgdienst.

Sterke groeispurt

HelloFresh wil marktleider worden op het gebied van online boodschappen en is sinds begin dit jaar ook actief in België. "De laatste maanden is ons bedrijf enorm gegroeid, wat betekent dat er steeds meer mensen zijn die thuis van het gemak van de HelloFresh Box genieten en onze lekkere en gezonde maaltijden eten", zegt Maartje Frederiks, die in november 2011 HelloFresh oprichtte.

 

HelloFresh levert wekelijks maaltijdboxen, met daarin recepten en verse ingrediënten in de juiste hoeveelheden, bij haar klanten aan de deur. Klanten kiezen zelf het aantal personen en maaltijden dat ze willen ontvangen. "We blijven steeds zoeken naar nieuwe manieren om gezonder eten gemakkelijker en leuker te maken. Deze uitdaging motiveert en inspireert ons om het bedrijf naar een volgend niveau te brengen."

 

"Klantenervaring verbeteren"

Met die nieuwe investering van 110 miljoen euro wil HelloFresh naar eigen zeggen "de klantervaring verder verbeteren, door onder andere in te zetten op het verhogen van de flexibiliteit voor klanten en op het verbeteren van het product en de service."

 

HelloFresh is intussen actief in zeven landen. De twee aandeelhouders die intekenden op de huidige kapitaalronde hebben ook Phenomen Ventures en Vorwerk Direct Selling Ventures een aandeel in HelloFresh.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top