75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen. Dat is wat CEO Maartje Frederiks beweert in een interview dat verschijnt in het Nederlandse Emerce magazine.

"Benelux doet het goed"

De startup levert vandaag de dag wereldwijd maandelijks vier miljoen maaltijdboxen. In 2014 aan 172.000 actieve klanten. Cijfers van het aantal actieve abonnees voor de gehele groep dit jaar zijn nog niet bekendgemaakt. Naast België en Nederland is HelloFresh ook actief in Duitsland, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en de Verenigde Staten.

 

"Binnen de groep doet de Benelux het heel goed", zegt Frederiks tegen Emerce. "Net als vorig jaar verwachten we dit jaar een verdrievoudiging van het aantal abonnees, een verachtvoudiging van het aantal bezorgde maaltijden en een omzetgroei met factor elf."

 

Internationale ontwikkeling

HelloFresh biedt via een abonnementsmodel gezonde maaltijdboxen aan die thuis worden geleverd. De onderneming, ontstaan in Berlijn, waar sinds de start in 2011 ook het internationale hoofdkantoor gevestigd is, levert de ingrediënten waarmee je thuis aan de slag kan om drie of vijf complete maaltijden mee klaar te maken.

 

De belangrijkste aandeelhouders zijn Rocket Internet, dat vandaag de dag bijna 52 procent van de aandelen bezit, en Insight Venture Partners. In februari van dit jaar haalde de onderneming nog 126 miljoen dollar op van zijn aandeelhouders om de verdere ontwikkeling te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top