75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux | RetailDetail

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen. Dat is wat CEO Maartje Frederiks beweert in een interview dat verschijnt in het Nederlandse Emerce magazine.

"Benelux doet het goed"

De startup levert vandaag de dag wereldwijd maandelijks vier miljoen maaltijdboxen. In 2014 aan 172.000 actieve klanten. Cijfers van het aantal actieve abonnees voor de gehele groep dit jaar zijn nog niet bekendgemaakt. Naast België en Nederland is HelloFresh ook actief in Duitsland, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en de Verenigde Staten.

 

"Binnen de groep doet de Benelux het heel goed", zegt Frederiks tegen Emerce. "Net als vorig jaar verwachten we dit jaar een verdrievoudiging van het aantal abonnees, een verachtvoudiging van het aantal bezorgde maaltijden en een omzetgroei met factor elf."

 

Internationale ontwikkeling

HelloFresh biedt via een abonnementsmodel gezonde maaltijdboxen aan die thuis worden geleverd. De onderneming, ontstaan in Berlijn, waar sinds de start in 2011 ook het internationale hoofdkantoor gevestigd is, levert de ingrediënten waarmee je thuis aan de slag kan om drie of vijf complete maaltijden mee klaar te maken.

 

De belangrijkste aandeelhouders zijn Rocket Internet, dat vandaag de dag bijna 52 procent van de aandelen bezit, en Insight Venture Partners. In februari van dit jaar haalde de onderneming nog 126 miljoen dollar op van zijn aandeelhouders om de verdere ontwikkeling te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.