75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux | RetailDetail

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen. Dat is wat CEO Maartje Frederiks beweert in een interview dat verschijnt in het Nederlandse Emerce magazine.

"Benelux doet het goed"

De startup levert vandaag de dag wereldwijd maandelijks vier miljoen maaltijdboxen. In 2014 aan 172.000 actieve klanten. Cijfers van het aantal actieve abonnees voor de gehele groep dit jaar zijn nog niet bekendgemaakt. Naast België en Nederland is HelloFresh ook actief in Duitsland, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en de Verenigde Staten.

 

"Binnen de groep doet de Benelux het heel goed", zegt Frederiks tegen Emerce. "Net als vorig jaar verwachten we dit jaar een verdrievoudiging van het aantal abonnees, een verachtvoudiging van het aantal bezorgde maaltijden en een omzetgroei met factor elf."

 

Internationale ontwikkeling

HelloFresh biedt via een abonnementsmodel gezonde maaltijdboxen aan die thuis worden geleverd. De onderneming, ontstaan in Berlijn, waar sinds de start in 2011 ook het internationale hoofdkantoor gevestigd is, levert de ingrediënten waarmee je thuis aan de slag kan om drie of vijf complete maaltijden mee klaar te maken.

 

De belangrijkste aandeelhouders zijn Rocket Internet, dat vandaag de dag bijna 52 procent van de aandelen bezit, en Insight Venture Partners. In februari van dit jaar haalde de onderneming nog 126 miljoen dollar op van zijn aandeelhouders om de verdere ontwikkeling te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.