AB InBev-families azen op snacks van United Biscuits

AB InBev-families azen op snacks van United Biscuits

Investeringsmaatschappij Verlinvest is in de running voor de overname van de snackdivisie van United Biscuits. De holding heeft alvast een indicatief bod uitgebracht.

600 miljoen voor snacks

De snackdivisie van United Biscuits staat te koop omdat de eigenaars, de investeringsfondsen PAI Partners en Blackstone, beslist hebben om hun voedingsconcern in stukken te verkopen. De snackbedrijven van de groep werden gebundeld in KP Snacks, waar de verkopers zo'n 600 miljoen euro voor zouden willen.

 

United Biscuits heeft onder meer de merken McCoy's, Skips, Hula Hoops en Phileas Fogg in de portefeuille. De overname zou geen primeur zijn: eerder dit jaar kocht Verlinvest zich ook al in bij het Amerikaanse Popchips, dat gezouten snacks op de markt brengt.

 

Wereldwijde concurrentie

Verlinvest, dat een aantal activiteiten van de AB InBev-families de Spoelberch en de Mévius beheert, krijgt in zijn overnamepoging concurrentie van het Amerikaanse Kellogg's, het Duitse Intersnack en het Chinese Wahaha. Ook Clayton Dubilier & Rice, een investeringsmaatschappij die hulp krijgt van voormalig Tesco-topman Terry Leahy, zou interesse hebben. Verlinvest zou inmiddels gesproken hebben met diverse partners om een gezamenlijk bod uit te brengen op KP Snacks.

 

Verlinvest bestaat sinds 1995 en heeft zijn hoofdzetel in Brussel en een zetel in New York. De holding bezit voor 350 miljoen euro aan participaties. Het gaat onder meer om aandelen in de sterkedrankenproducenten Lebron en Rémy Cointreau, de Indiase wijnproducent Yula, drankenfabrikanten als Vita CoCo, Sambazon en de waterproducenten Glazeau en Hint.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top