AB InBev-families azen op snacks van United Biscuits

AB InBev-families azen op snacks van United Biscuits

Investeringsmaatschappij Verlinvest is in de running voor de overname van de snackdivisie van United Biscuits. De holding heeft alvast een indicatief bod uitgebracht.

600 miljoen voor snacks

De snackdivisie van United Biscuits staat te koop omdat de eigenaars, de investeringsfondsen PAI Partners en Blackstone, beslist hebben om hun voedingsconcern in stukken te verkopen. De snackbedrijven van de groep werden gebundeld in KP Snacks, waar de verkopers zo'n 600 miljoen euro voor zouden willen.

 

United Biscuits heeft onder meer de merken McCoy's, Skips, Hula Hoops en Phileas Fogg in de portefeuille. De overname zou geen primeur zijn: eerder dit jaar kocht Verlinvest zich ook al in bij het Amerikaanse Popchips, dat gezouten snacks op de markt brengt.

 

Wereldwijde concurrentie

Verlinvest, dat een aantal activiteiten van de AB InBev-families de Spoelberch en de Mévius beheert, krijgt in zijn overnamepoging concurrentie van het Amerikaanse Kellogg's, het Duitse Intersnack en het Chinese Wahaha. Ook Clayton Dubilier & Rice, een investeringsmaatschappij die hulp krijgt van voormalig Tesco-topman Terry Leahy, zou interesse hebben. Verlinvest zou inmiddels gesproken hebben met diverse partners om een gezamenlijk bod uit te brengen op KP Snacks.

 

Verlinvest bestaat sinds 1995 en heeft zijn hoofdzetel in Brussel en een zetel in New York. De holding bezit voor 350 miljoen euro aan participaties. Het gaat onder meer om aandelen in de sterkedrankenproducenten Lebron en Rémy Cointreau, de Indiase wijnproducent Yula, drankenfabrikanten als Vita CoCo, Sambazon en de waterproducenten Glazeau en Hint.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top