AB InBev wil af van het bierbuik-imago

AB InBev wil af van het bierbuik-imago

Brouwer AB InBev gaat vanaf 1 januari 2016 voedingsinformatie toevoegen op zijn etiketten en blikjes. De consument zal dan meteen weten hoeveel calorieën hij inneemt. Ook komt er meer info over de ingrediënten op de website.

Consument overschat aantal calorieën

AB InBev wil af van het beeld van de bierbuik. Volgens de brouwer wordt het aantal calorieën in bier aanzienlijk overschat, terwijl dat voor wijn veel minder het geval is. Uit een onderzoek door Ipsos bij 6.104 alcoholconsumerende meerderjarigen in zes landen, waaronder België, onthoudt het bedrijf immers dat de Belg ervan uitgaat dat bier 106 en wijn 97 calorieën per 100 ml telt, terwijl dit in werkelijkheid respectievelijk 45 en 80 is.

 

Daarom zal AB InBev de informatie over voedingswaarden, ingrediënten en calorieën van zijn biermerken op www.tapintoyourbeer.com en zijn merkenwebsites vermelden. Voorts wordt de voedingsinformatie vanaf 1 januari 2016 op alle nieuwe etiketten op flesjes en op nieuwe blikjes toegevoegd.

 

“Meer dan de helft van de Belgen geeft aan de calorie-informatie effectief te zullen raadplegen. Door ze zowel online als op de verpakkingen aan te bieden, zijn wij ervan overtuigd dat dit de perceptie van onze nationale drank zeker ten goede komt en een aantal hardnekkige mythes onderuit haalt”, zegt Steve Leroy, vicepresident legal and corporate affairs Europe van AB InBev. Ook andere brouwers, die zich samen met AB InBev hebben verenigd in Brewers of Europe, gaan de stap zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’

22/08/2017

Delhaize heeft sinds gisteren enkele nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, die kunnen worden beschreven als ‘raw food’. Het gaat daarbij over enkele cakes die worden bereid met onbewerkte voedingsmiddelen.

Carrefour Market opent morgen in Berendrecht

22/08/2017

Op 23 augustus opent in Berendrecht een nieuwe vestiging van Carrefour Market. Die neemt zijn intrek in de voormalige AD Delhaize, die moest worden afgestoten in het kader van de fusie tussen Ahold en Delhaize.

Overname van Danone door Kraft Heinz op komst?

22/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog heeft laten vallen op Danone, na het gefaalde overnamebod op Unilever. Een deal tussen beide partijen is echter nog ver weg, menen analisten.

Duitse Rewe wil Luxemburg veroveren

22/08/2017

De Duitse supermarktketen Rewe heeft zijn blik gericht op het Groothertogdom Luxemburg. Eerder dit jaar opende het er al een winkel in Echternach en daar zullen er snel nog enkele bij komen. Dat is onder andere slecht nieuws voor Ahold Delhaize.

Aldi verkoopt in Duitsland nu ook games

21/08/2017

Aldi (Nord én Süd samen) gaan in Duitsland online videogames verkopen. De verkoop gaat morgen van start. Die dag werd niet toevallig gekozen, want op 22 augustus start in Keulen ook Gamescom, de grootste gamebeurs van Europa.

Lotus Bakeries haalt ook in België koekjes uit de rekken

21/08/2017

Niet enkel in Frankrijk zijn er koekjes van Lotus Bakeries uit de winkelrekken verdwenen: na een rondvraag bij de supermarktketens Colruyt, Lidl en Delhaize blijkt dat ook in België te zijn gebeurd.

Back to top