AB InBev wil af van het bierbuik-imago | RetailDetail

AB InBev wil af van het bierbuik-imago

AB InBev wil af van het bierbuik-imago

Brouwer AB InBev gaat vanaf 1 januari 2016 voedingsinformatie toevoegen op zijn etiketten en blikjes. De consument zal dan meteen weten hoeveel calorieën hij inneemt. Ook komt er meer info over de ingrediënten op de website.

Consument overschat aantal calorieën

AB InBev wil af van het beeld van de bierbuik. Volgens de brouwer wordt het aantal calorieën in bier aanzienlijk overschat, terwijl dat voor wijn veel minder het geval is. Uit een onderzoek door Ipsos bij 6.104 alcoholconsumerende meerderjarigen in zes landen, waaronder België, onthoudt het bedrijf immers dat de Belg ervan uitgaat dat bier 106 en wijn 97 calorieën per 100 ml telt, terwijl dit in werkelijkheid respectievelijk 45 en 80 is.

 

Daarom zal AB InBev de informatie over voedingswaarden, ingrediënten en calorieën van zijn biermerken op www.tapintoyourbeer.com en zijn merkenwebsites vermelden. Voorts wordt de voedingsinformatie vanaf 1 januari 2016 op alle nieuwe etiketten op flesjes en op nieuwe blikjes toegevoegd.

 

“Meer dan de helft van de Belgen geeft aan de calorie-informatie effectief te zullen raadplegen. Door ze zowel online als op de verpakkingen aan te bieden, zijn wij ervan overtuigd dat dit de perceptie van onze nationale drank zeker ten goede komt en een aantal hardnekkige mythes onderuit haalt”, zegt Steve Leroy, vicepresident legal and corporate affairs Europe van AB InBev. Ook andere brouwers, die zich samen met AB InBev hebben verenigd in Brewers of Europe, gaan de stap zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Back to top