AB InBev wil af van het bierbuik-imago

AB InBev wil af van het bierbuik-imago

Brouwer AB InBev gaat vanaf 1 januari 2016 voedingsinformatie toevoegen op zijn etiketten en blikjes. De consument zal dan meteen weten hoeveel calorieën hij inneemt. Ook komt er meer info over de ingrediënten op de website.

Consument overschat aantal calorieën

AB InBev wil af van het beeld van de bierbuik. Volgens de brouwer wordt het aantal calorieën in bier aanzienlijk overschat, terwijl dat voor wijn veel minder het geval is. Uit een onderzoek door Ipsos bij 6.104 alcoholconsumerende meerderjarigen in zes landen, waaronder België, onthoudt het bedrijf immers dat de Belg ervan uitgaat dat bier 106 en wijn 97 calorieën per 100 ml telt, terwijl dit in werkelijkheid respectievelijk 45 en 80 is.

 

Daarom zal AB InBev de informatie over voedingswaarden, ingrediënten en calorieën van zijn biermerken op www.tapintoyourbeer.com en zijn merkenwebsites vermelden. Voorts wordt de voedingsinformatie vanaf 1 januari 2016 op alle nieuwe etiketten op flesjes en op nieuwe blikjes toegevoegd.

 

“Meer dan de helft van de Belgen geeft aan de calorie-informatie effectief te zullen raadplegen. Door ze zowel online als op de verpakkingen aan te bieden, zijn wij ervan overtuigd dat dit de perceptie van onze nationale drank zeker ten goede komt en een aantal hardnekkige mythes onderuit haalt”, zegt Steve Leroy, vicepresident legal and corporate affairs Europe van AB InBev. Ook andere brouwers, die zich samen met AB InBev hebben verenigd in Brewers of Europe, gaan de stap zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top