AB InBev wil af van het bierbuik-imago

AB InBev wil af van het bierbuik-imago

Brouwer AB InBev gaat vanaf 1 januari 2016 voedingsinformatie toevoegen op zijn etiketten en blikjes. De consument zal dan meteen weten hoeveel calorieën hij inneemt. Ook komt er meer info over de ingrediënten op de website.

Consument overschat aantal calorieën

AB InBev wil af van het beeld van de bierbuik. Volgens de brouwer wordt het aantal calorieën in bier aanzienlijk overschat, terwijl dat voor wijn veel minder het geval is. Uit een onderzoek door Ipsos bij 6.104 alcoholconsumerende meerderjarigen in zes landen, waaronder België, onthoudt het bedrijf immers dat de Belg ervan uitgaat dat bier 106 en wijn 97 calorieën per 100 ml telt, terwijl dit in werkelijkheid respectievelijk 45 en 80 is.

 

Daarom zal AB InBev de informatie over voedingswaarden, ingrediënten en calorieën van zijn biermerken op www.tapintoyourbeer.com en zijn merkenwebsites vermelden. Voorts wordt de voedingsinformatie vanaf 1 januari 2016 op alle nieuwe etiketten op flesjes en op nieuwe blikjes toegevoegd.

 

“Meer dan de helft van de Belgen geeft aan de calorie-informatie effectief te zullen raadplegen. Door ze zowel online als op de verpakkingen aan te bieden, zijn wij ervan overtuigd dat dit de perceptie van onze nationale drank zeker ten goede komt en een aantal hardnekkige mythes onderuit haalt”, zegt Steve Leroy, vicepresident legal and corporate affairs Europe van AB InBev. Ook andere brouwers, die zich samen met AB InBev hebben verenigd in Brewers of Europe, gaan de stap zetten.

Tags: