AB InBev wil af van het bierbuik-imago | RetailDetail

AB InBev wil af van het bierbuik-imago

AB InBev wil af van het bierbuik-imago

Brouwer AB InBev gaat vanaf 1 januari 2016 voedingsinformatie toevoegen op zijn etiketten en blikjes. De consument zal dan meteen weten hoeveel calorieën hij inneemt. Ook komt er meer info over de ingrediënten op de website.

Consument overschat aantal calorieën

AB InBev wil af van het beeld van de bierbuik. Volgens de brouwer wordt het aantal calorieën in bier aanzienlijk overschat, terwijl dat voor wijn veel minder het geval is. Uit een onderzoek door Ipsos bij 6.104 alcoholconsumerende meerderjarigen in zes landen, waaronder België, onthoudt het bedrijf immers dat de Belg ervan uitgaat dat bier 106 en wijn 97 calorieën per 100 ml telt, terwijl dit in werkelijkheid respectievelijk 45 en 80 is.

 

Daarom zal AB InBev de informatie over voedingswaarden, ingrediënten en calorieën van zijn biermerken op www.tapintoyourbeer.com en zijn merkenwebsites vermelden. Voorts wordt de voedingsinformatie vanaf 1 januari 2016 op alle nieuwe etiketten op flesjes en op nieuwe blikjes toegevoegd.

 

“Meer dan de helft van de Belgen geeft aan de calorie-informatie effectief te zullen raadplegen. Door ze zowel online als op de verpakkingen aan te bieden, zijn wij ervan overtuigd dat dit de perceptie van onze nationale drank zeker ten goede komt en een aantal hardnekkige mythes onderuit haalt”, zegt Steve Leroy, vicepresident legal and corporate affairs Europe van AB InBev. Ook andere brouwers, die zich samen met AB InBev hebben verenigd in Brewers of Europe, gaan de stap zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.