Abdij Baudelo in Gent wordt markthal | RetailDetail

Abdij Baudelo in Gent wordt markthal

Abdij Baudelo in Gent wordt markthal

De Gentse Abdij van Baudelo zal binnenkort heringericht worden als een overdekte markthal. De initiatiefnemers hopen dit najaar al de deuren te openen in het zeventiende-eeuwse gebouw.

Twaalf winkels

Het concept heeft de naam Holy Food Market meegekregen en zal naast een twaalftal foodwinkels ruimte bieden aan een restaurant en een bar. De winkels krijgen een ruimte van vier op vijf meter en moeten een "uniek of grensverleggend product" verkopen. In de middenbeuk van de kerk komen zitplaatsen waar bezoekers rustig kunnen eten, terwijl de bar zich op de eerste verdieping zal bevinden.

 

Holy Food Market is een idee van Ladislas Leys en conceptontwikkelaar King George. Zij hopen in september volledig klaar te zijn om te openen voor het grote publiek. De trend van de overdekte markthallen, waarvan er nog maar pas eentje opende in Rotterdam, is nu dus ook overgewaaid naar België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top