Abdij Baudelo in Gent wordt markthal

Abdij Baudelo in Gent wordt markthal

De Gentse Abdij van Baudelo zal binnenkort heringericht worden als een overdekte markthal. De initiatiefnemers hopen dit najaar al de deuren te openen in het zeventiende-eeuwse gebouw.

Twaalf winkels

Het concept heeft de naam Holy Food Market meegekregen en zal naast een twaalftal foodwinkels ruimte bieden aan een restaurant en een bar. De winkels krijgen een ruimte van vier op vijf meter en moeten een "uniek of grensverleggend product" verkopen. In de middenbeuk van de kerk komen zitplaatsen waar bezoekers rustig kunnen eten, terwijl de bar zich op de eerste verdieping zal bevinden.

 

Holy Food Market is een idee van Ladislas Leys en conceptontwikkelaar King George. Zij hopen in september volledig klaar te zijn om te openen voor het grote publiek. De trend van de overdekte markthallen, waarvan er nog maar pas eentje opende in Rotterdam, is nu dus ook overgewaaid naar België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top