Abdij Baudelo in Gent wordt markthal

Abdij Baudelo in Gent wordt markthal

De Gentse Abdij van Baudelo zal binnenkort heringericht worden als een overdekte markthal. De initiatiefnemers hopen dit najaar al de deuren te openen in het zeventiende-eeuwse gebouw.

Twaalf winkels

Het concept heeft de naam Holy Food Market meegekregen en zal naast een twaalftal foodwinkels ruimte bieden aan een restaurant en een bar. De winkels krijgen een ruimte van vier op vijf meter en moeten een "uniek of grensverleggend product" verkopen. In de middenbeuk van de kerk komen zitplaatsen waar bezoekers rustig kunnen eten, terwijl de bar zich op de eerste verdieping zal bevinden.

 

Holy Food Market is een idee van Ladislas Leys en conceptontwikkelaar King George. Zij hopen in september volledig klaar te zijn om te openen voor het grote publiek. De trend van de overdekte markthallen, waarvan er nog maar pas eentje opende in Rotterdam, is nu dus ook overgewaaid naar België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top