AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen
Facebook Cor Vissers

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

2,5 miljoen tassen verkocht

De draagtassen zijn een ontwerp van de Nederlandse cartoonist Cor Vissers, die begon met een vriendendienst voor een bakker. Die draagtas werd al snel opgemerkt door Albert Heijn en nu zijn de draagtassen te vinden bij alle grote ketens in Nederland. "Van de unieke collecties zijn inmiddels ruim 2,5 miljoen stuks verkocht." aldus Vissers aan het Nieuwsblad. Ook België heeft nu de rage ontdekt, met de AD Delhaize in Lochristi als trendsetter.

 

Uitbater Dany Van Assche bestelde 15.000 draagtassen, met daarop drie verschillende cartoons. Elke cartoon werd speciaal gemaakt voor de winkel en klanten kunnen er herkenbare plekjes uit Lochristi op ontdekken.

 

"Ik vond dit een mooi verhaal, en ik bestelde meteen 15.000 tassen. Drie keer 5.000. Er zijn drie cartoons, met herkenbare elementen uit Lochristi: de kerk, het Reinaertstandbeeld, een wortel die op de fiets op de steenweg rijdt verwijst dan weer naar de doortocht van de Baloise Tour, en het logo van de gemeente. En uiteraard, een zakenman blijft een zakenman, is ook de Delhaize prominent aanwezig op de boodschappentas”, aldus Van Assche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top