AD Delhaize in Lochristi heeft lokaal-getinte draagtassen | RetailDetail

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen
Facebook Cor Vissers

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

2,5 miljoen tassen verkocht

De draagtassen zijn een ontwerp van de Nederlandse cartoonist Cor Vissers, die begon met een vriendendienst voor een bakker. Die draagtas werd al snel opgemerkt door Albert Heijn en nu zijn de draagtassen te vinden bij alle grote ketens in Nederland. "Van de unieke collecties zijn inmiddels ruim 2,5 miljoen stuks verkocht." aldus Vissers aan het Nieuwsblad. Ook België heeft nu de rage ontdekt, met de AD Delhaize in Lochristi als trendsetter.

 

Uitbater Dany Van Assche bestelde 15.000 draagtassen, met daarop drie verschillende cartoons. Elke cartoon werd speciaal gemaakt voor de winkel en klanten kunnen er herkenbare plekjes uit Lochristi op ontdekken.

 

"Ik vond dit een mooi verhaal, en ik bestelde meteen 15.000 tassen. Drie keer 5.000. Er zijn drie cartoons, met herkenbare elementen uit Lochristi: de kerk, het Reinaertstandbeeld, een wortel die op de fiets op de steenweg rijdt verwijst dan weer naar de doortocht van de Baloise Tour, en het logo van de gemeente. En uiteraard, een zakenman blijft een zakenman, is ook de Delhaize prominent aanwezig op de boodschappentas”, aldus Van Assche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top