AD Delhaize in Lochristi heeft lokaal-getinte draagtassen | RetailDetail

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen
Facebook Cor Vissers

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

2,5 miljoen tassen verkocht

De draagtassen zijn een ontwerp van de Nederlandse cartoonist Cor Vissers, die begon met een vriendendienst voor een bakker. Die draagtas werd al snel opgemerkt door Albert Heijn en nu zijn de draagtassen te vinden bij alle grote ketens in Nederland. "Van de unieke collecties zijn inmiddels ruim 2,5 miljoen stuks verkocht." aldus Vissers aan het Nieuwsblad. Ook België heeft nu de rage ontdekt, met de AD Delhaize in Lochristi als trendsetter.

 

Uitbater Dany Van Assche bestelde 15.000 draagtassen, met daarop drie verschillende cartoons. Elke cartoon werd speciaal gemaakt voor de winkel en klanten kunnen er herkenbare plekjes uit Lochristi op ontdekken.

 

"Ik vond dit een mooi verhaal, en ik bestelde meteen 15.000 tassen. Drie keer 5.000. Er zijn drie cartoons, met herkenbare elementen uit Lochristi: de kerk, het Reinaertstandbeeld, een wortel die op de fiets op de steenweg rijdt verwijst dan weer naar de doortocht van de Baloise Tour, en het logo van de gemeente. En uiteraard, een zakenman blijft een zakenman, is ook de Delhaize prominent aanwezig op de boodschappentas”, aldus Van Assche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.