AD Delhaize in Lochristi heeft lokaal-getinte draagtassen | RetailDetail

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen
Facebook Cor Vissers

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

2,5 miljoen tassen verkocht

De draagtassen zijn een ontwerp van de Nederlandse cartoonist Cor Vissers, die begon met een vriendendienst voor een bakker. Die draagtas werd al snel opgemerkt door Albert Heijn en nu zijn de draagtassen te vinden bij alle grote ketens in Nederland. "Van de unieke collecties zijn inmiddels ruim 2,5 miljoen stuks verkocht." aldus Vissers aan het Nieuwsblad. Ook België heeft nu de rage ontdekt, met de AD Delhaize in Lochristi als trendsetter.

 

Uitbater Dany Van Assche bestelde 15.000 draagtassen, met daarop drie verschillende cartoons. Elke cartoon werd speciaal gemaakt voor de winkel en klanten kunnen er herkenbare plekjes uit Lochristi op ontdekken.

 

"Ik vond dit een mooi verhaal, en ik bestelde meteen 15.000 tassen. Drie keer 5.000. Er zijn drie cartoons, met herkenbare elementen uit Lochristi: de kerk, het Reinaertstandbeeld, een wortel die op de fiets op de steenweg rijdt verwijst dan weer naar de doortocht van de Baloise Tour, en het logo van de gemeente. En uiteraard, een zakenman blijft een zakenman, is ook de Delhaize prominent aanwezig op de boodschappentas”, aldus Van Assche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!