AH bezorgt op proef met e-bike

AH bezorgt op proef met e-bike

Albert Heijn brengt vanaf maandag op proef dagelijkse boodschapppen met een elektrische bezorgfiets in het centrum van Amsterdam. Dan begint ah.nl tevens een test met een elektrische bezorgauto in de Amsterdamse binnenstad.

 

Pizza, sushi en pakketjes al met fietsbezorging

Albert Heijn bezorgt op dit moment al pizza’s, sushi en pakketjes in Amsterdam met de fiets. Vanaf volgende week krijgt een deel van de bewoners van de binnenstad ook de dagelijkse boodschappen met de fiets aan de deur geleverd.

 

Albert Heijn start met een e-bike en wil eind dit jaar tien bezorgfietsen in Amsterdam laten rijden. Iedere bezorgfiets kan dertig volle boodschappenkratten vervoeren. De bezorger vult zijn fiets bij een magazijn aan de rand van de stad met boodschappen en rijdt vervolgens de stad in. Met de elektrische trapondersteuning kan hij eenvoudig manoeuvreren.

 

De grootgrutter wil met de bezorgfiets en een elektrische bezorgauto bijdragen aan schoner en verkeersvriendelijk vervoer in de binnenstad. Auto’s kunnen de bezorgfiets makkelijk passeren en dat bevordert een goede doorstroming van het verkeer in het drukke centrum.

 

Naar milieuvriendelijker thuisbezorgen

Albert Heijn wil thuisbezorgen steeds milieuvriendelijker maken. De proef met de bezorgfiets is daar een onderdeel in. De formule bespaart op dit moment al kilometers door met een grote vrachtwagen bestellingen op een punt buiten de stad af te leveren. Vanaf daar rijden kleine bezorgauto's de stad in.

 

Dit zorgt voor minder kilometers en daarmee minder uitlaatgassen. Ook de test in Amsterdam met een elektrische bezorgauto draagt bij aan een schonere binnenstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top