AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer

AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer

Dick Boer, de CEO van Ahold en binnenkort de nieuwe CEO van het fusiebedrijf met Delhaize, zegt dat Albert Heijn de voorbije jaren te terughoudend is geweest om zijn eigen merken ook bij andere formules van Ahold te verkopen.

"Te terughoudend"

Dat zegt hij naar aanleiding van een interview rond de fusie met Delhaize. Die Belgische keten verkoopt al jaren eigen producten bij andere formules binnen het bedrijf, iets wat minder te zien is bij Albert Heijn.


"Wij zijn daar veel te terughoudend in geweest. Het zal met trots te maken hebben, dat we ons eigen stempel erop willen zetten. Inmiddels verkopen we wel AH Basic in Tsjechië. Waarom zou je moeilijk doen? Of die klant nu wel of niet begrijpt waar de afkorting AH voor staat, hij weet: het is een 'basic' product, een goedkoop artikel", zegt hij in een gesprek met NRC Handelsblad. Boer sluit dus niet uit dat er binnenkort producten van Albert Heijn in de winkels van Delhaize liggen en andersom.

 

"Plannen gaan gewoon door"

Hij voegt er in datzelfde interview nog aan toe dat Delhaize in België zal blijven bestaan en dat AH als merk het belangrijkste blijft in Nederland. Langs de andere kant zullen er ook winkels blijven openen van Albert Heijn in België.


"Vergeet niet dat beide bedrijven gewoon eigen plannen hadden en hebben. We hebben weliswaar een fusie aangekondigd, maar we zijn nog maar net begonnen in het proces. Ondertussen openen wij winkels in België, Hannaford (onderdeel van Delhaize, red.) opent winkels in de omgeving van Boston. Dat gaat ook gewoon door."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top