AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer | RetailDetail

AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer

AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer

Dick Boer, de CEO van Ahold en binnenkort de nieuwe CEO van het fusiebedrijf met Delhaize, zegt dat Albert Heijn de voorbije jaren te terughoudend is geweest om zijn eigen merken ook bij andere formules van Ahold te verkopen.

"Te terughoudend"

Dat zegt hij naar aanleiding van een interview rond de fusie met Delhaize. Die Belgische keten verkoopt al jaren eigen producten bij andere formules binnen het bedrijf, iets wat minder te zien is bij Albert Heijn.


"Wij zijn daar veel te terughoudend in geweest. Het zal met trots te maken hebben, dat we ons eigen stempel erop willen zetten. Inmiddels verkopen we wel AH Basic in Tsjechië. Waarom zou je moeilijk doen? Of die klant nu wel of niet begrijpt waar de afkorting AH voor staat, hij weet: het is een 'basic' product, een goedkoop artikel", zegt hij in een gesprek met NRC Handelsblad. Boer sluit dus niet uit dat er binnenkort producten van Albert Heijn in de winkels van Delhaize liggen en andersom.

 

"Plannen gaan gewoon door"

Hij voegt er in datzelfde interview nog aan toe dat Delhaize in België zal blijven bestaan en dat AH als merk het belangrijkste blijft in Nederland. Langs de andere kant zullen er ook winkels blijven openen van Albert Heijn in België.


"Vergeet niet dat beide bedrijven gewoon eigen plannen hadden en hebben. We hebben weliswaar een fusie aangekondigd, maar we zijn nog maar net begonnen in het proces. Ondertussen openen wij winkels in België, Hannaford (onderdeel van Delhaize, red.) opent winkels in de omgeving van Boston. Dat gaat ook gewoon door."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Johnny Thijs stopt als voorzitter van Spadel

14/06/2018

Johnny Thijs is opgestapt als voorzitter van de Waalse mineraalwaterproducent Spadel. Zijn mandaat liep nog tot 2020, maar de gewezen postbaas treedt af “om persoonlijke redenen”, zo meldt De Tijd.

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

14/06/2018

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.