Ahold USA onderschrijft Fair Food Program

Ahold USA onderschrijft Fair Food Program

De Nederlandse retailreus Ahold sluit zich in de Verenigde Staten aan bij het Fair Food Program, dat zich inzet voor het verbeteren van het leven van landbouwarbeiders in het land. Ahold USA zal voornamelijk in de tomatenteelt zijn steentje bijdragen.

Verantwoorde tomatenteelt

Binnen het FFP werken telers, landarbeiders en winkelbedrijven samen om een degelijk loon en goede omstandigheden voor de werknemers af te dwingen. Ook andere grote bedrijven zoals McDonald's, Burger King en Walmart hebben zich al aangesloten bij het FFP.

 

Ahold USA wil zich vooral inzetten rond de tomatenteelt in de staat Florida. Negentig procent van de tomaten die in de Verenigde Staten worden geproduceerd in de periode van november tot mei komen uit Florida. Ahold USA wil dankzij de samenwerking met het FFP er voor zorgen dat die allemaal op een verantwoorde wijze worden geteeld.

 

De Amerikaanse tak van Ahold heeft met Stop & Shop New England, Stop & Shop New York Metro, Giant Landover en Giant Carlisle vier ketens, die samen goed zijn voor bijna 780 supermarkten. Na de geplande fusie met het Belgische Delhaize zouden dat er nog heel wat meer worden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top