Ahold USA onderschrijft Fair Food Program

Ahold USA onderschrijft Fair Food Program

De Nederlandse retailreus Ahold sluit zich in de Verenigde Staten aan bij het Fair Food Program, dat zich inzet voor het verbeteren van het leven van landbouwarbeiders in het land. Ahold USA zal voornamelijk in de tomatenteelt zijn steentje bijdragen.

Verantwoorde tomatenteelt

Binnen het FFP werken telers, landarbeiders en winkelbedrijven samen om een degelijk loon en goede omstandigheden voor de werknemers af te dwingen. Ook andere grote bedrijven zoals McDonald's, Burger King en Walmart hebben zich al aangesloten bij het FFP.

 

Ahold USA wil zich vooral inzetten rond de tomatenteelt in de staat Florida. Negentig procent van de tomaten die in de Verenigde Staten worden geproduceerd in de periode van november tot mei komen uit Florida. Ahold USA wil dankzij de samenwerking met het FFP er voor zorgen dat die allemaal op een verantwoorde wijze worden geteeld.

 

De Amerikaanse tak van Ahold heeft met Stop & Shop New England, Stop & Shop New York Metro, Giant Landover en Giant Carlisle vier ketens, die samen goed zijn voor bijna 780 supermarkten. Na de geplande fusie met het Belgische Delhaize zouden dat er nog heel wat meer worden.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top