Albert Heijn opent achtste filiaal aan Antwerps Hessenplein | RetailDetail

Albert Heijn opent achtste filiaal aan Antwerps Hessenplein

Albert Heijn opent achtste filiaal aan Antwerps Hessenplein

Albert Heijn blijft maar uitbreiden in Antwerpen: vandaag opende er alweer de vijfde vestiging de deuren, de achtste voor heel België. De nieuweling komt er aan het Hessenplein, vlakbij het hippe Eilandje, en schept er een veertigtal banen.

Gebruikelijke mix van Nederlands en Belgisch

Met 1.000 m² is dit filiaal ongeveer even groot als zijn naaste buur aan de Groenplaats. Daarop staat een assortiment van zowat 10.000 producten, naar goede Albert Heijnse gewoonte een mix van 90% reguliere en 10% Belgische producten. Traditiegetrouw zet de keten die mix ook in de verf als "Hollandse prijzen, Belgische kwaliteit".

 

Manager Suna Taplak is alvast “klaar om ook Antwerpen-Noord en het Eilandje te veroveren”. De lat zal alvast hoog liggen, want naar eigen zeggen doen de andere Antwerpse winkels aan de Groenplaats en het Kiel het voorlopig erg goed.

 

Niet lekker, geld terug

Om de veeleisende Belgische consument te overtuigen dat deze Albert Heijn er ook voor hem is, gebruikt AH zijn twee bekende wapens: de 'smaakgarantie' en de 'assortimentsdialoog'. De eerste is een soort 'niet lekker, geld terug'-garantie, de tweede een meldpunt voor producten die je graag in de winkel zou terugvinden.

 

Vandaag werd de vestiging op het Hessenplein officieel geopend door Stephan Van Durme, die een Facebook-wedstrijd won. Naast de vier Antwerpse winkels (waaronder ook die in voorsteden Stabroek en Brasschaat) heeft Albert Heijn al Vlaamse filialen in Beveren, Harelbeke en Roeselare.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.