Albert Heijn opent achtste filiaal aan Antwerps Hessenplein

Albert Heijn opent achtste filiaal aan Antwerps Hessenplein

Albert Heijn blijft maar uitbreiden in Antwerpen: vandaag opende er alweer de vijfde vestiging de deuren, de achtste voor heel België. De nieuweling komt er aan het Hessenplein, vlakbij het hippe Eilandje, en schept er een veertigtal banen.

Gebruikelijke mix van Nederlands en Belgisch

Met 1.000 m² is dit filiaal ongeveer even groot als zijn naaste buur aan de Groenplaats. Daarop staat een assortiment van zowat 10.000 producten, naar goede Albert Heijnse gewoonte een mix van 90% reguliere en 10% Belgische producten. Traditiegetrouw zet de keten die mix ook in de verf als "Hollandse prijzen, Belgische kwaliteit".

 

Manager Suna Taplak is alvast “klaar om ook Antwerpen-Noord en het Eilandje te veroveren”. De lat zal alvast hoog liggen, want naar eigen zeggen doen de andere Antwerpse winkels aan de Groenplaats en het Kiel het voorlopig erg goed.

 

Niet lekker, geld terug

Om de veeleisende Belgische consument te overtuigen dat deze Albert Heijn er ook voor hem is, gebruikt AH zijn twee bekende wapens: de 'smaakgarantie' en de 'assortimentsdialoog'. De eerste is een soort 'niet lekker, geld terug'-garantie, de tweede een meldpunt voor producten die je graag in de winkel zou terugvinden.

 

Vandaag werd de vestiging op het Hessenplein officieel geopend door Stephan Van Durme, die een Facebook-wedstrijd won. Naast de vier Antwerpse winkels (waaronder ook die in voorsteden Stabroek en Brasschaat) heeft Albert Heijn al Vlaamse filialen in Beveren, Harelbeke en Roeselare.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije Europese zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7 procent dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Back to top