Albert Heijn opent "binnen de twee maanden" in Oudenaarde | RetailDetail

Albert Heijn opent "binnen de twee maanden" in Oudenaarde

Albert Heijn opent "binnen de twee maanden" in Oudenaarde

De geruchten deden al langer de ronde en nu de eerste paginagrote jobadvertenties in het Oudenaardse zijn verschenen, is er geen twijfel meer mogelijk: Albert Heijn komt naar Oudenaarde en neemt "binnen de twee maanden" zijn intrek in het Frunpark in deelgemeente Bevere.

1.000 m² in Frunpark

Albert Heijn zal zijn intrek nemen in de panden waar tot voor kort Prémaman, Eggo en Zeb Jeans een vestiging hadden. Die verhuisden dit voorjaar naar het gloednieuwe retailpark langs de N60, en toen al doken de eerste geruchten op dat de Nederlandse supermarkt hun plaats zou innemen. De opening zou voor "ten laatste over twee maanden" zijn,"maar misschien kan het ook eerder. Alles hangt af van de snelheid waarmee ons pand kan omgebouwd en ingericht worden", zegt pr-verantwoordelijke Ann Maes in de regionale editie van Het Laatste Nieuws.

 

Albert Heijn heeft inmiddels bevestigd dat de winkel 1.000 m² groot wordt en het volledige assortiment zal voeren, inclusief een uitgebreide versafdeling - weliswaar geen eigen slagerij - en een afbakinstallatie voor dagvers brood. Zoals gebruikelijk wordt dat assortiment een combinatie van Belgische producten en "typisch Nederlandse, zoals snoepdrop en pindasaus".

 

Gezocht: 50 medewerkers

Voor de nieuwe vestiging in Oudenaarde is Albert Heijn naarstig op zoek naar een vijftigtal medewerkers. "Winkelbedienden, jobstudenten, teamleiders en een afdelingsverantwoordelijke. Dat zullen geen Hollanders zijn, maar mensen die we gaan zoeken in Oudenaarde", aldus Maes. "Bij de opstart van de winkel zullen hier wel Nederlanders aan de slag zijn om het nieuwe team te begeleiden. Na enkele weken laten zij de zaak los."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.