Albert Heijn opent negende Belgische winkel in Mol | RetailDetail

Albert Heijn opent negende Belgische winkel in Mol

Albert Heijn opent negende Belgische winkel in Mol

De Nederlandse warenhuisgroep Albert Heijn opent vandaag in Mol zijn negende Belgische verkooppunt. In het eerste filiaal van de keten in de Kempen kunnen een vijftigtal mensen aan de slag.

Unizo verrassend positief over opening

Opmerkelijk voor deze winkel is het gunstige oordeel van Unizo, dat doorgaans kritisch staat tegenover de komst van nieuwe ketens. "Albert Heijn biedt een ander pakket aan producten aan dan een kleinere lokale voedingswinkel. Bovendien is de Molderdijk de ideale locatie en zal de winkel kernversterkend werken voor Mol als handelscentrum", zegt de organisatie.

 

Om de opening te vieren, kregen alle inwoners van Mol een sleutel in de bus. Die kunnen ze uitproberen op drie dozen. Slagen ze erin een doos te openen, dan krijgen ze een minuut gratis winkelen. Voorwaarde is wel dat ze bij de eerste tien gelukkigen zijn. Eens dat aantal behaald, stopt de wedstrijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.