Albert Heijn opent negende Belgische winkel in Mol

Albert Heijn opent negende Belgische winkel in Mol

De Nederlandse warenhuisgroep Albert Heijn opent vandaag in Mol zijn negende Belgische verkooppunt. In het eerste filiaal van de keten in de Kempen kunnen een vijftigtal mensen aan de slag.

Unizo verrassend positief over opening

Opmerkelijk voor deze winkel is het gunstige oordeel van Unizo, dat doorgaans kritisch staat tegenover de komst van nieuwe ketens. "Albert Heijn biedt een ander pakket aan producten aan dan een kleinere lokale voedingswinkel. Bovendien is de Molderdijk de ideale locatie en zal de winkel kernversterkend werken voor Mol als handelscentrum", zegt de organisatie.

 

Om de opening te vieren, kregen alle inwoners van Mol een sleutel in de bus. Die kunnen ze uitproberen op drie dozen. Slagen ze erin een doos te openen, dan krijgen ze een minuut gratis winkelen. Voorwaarde is wel dat ze bij de eerste tien gelukkigen zijn. Eens dat aantal behaald, stopt de wedstrijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top