Albert Heijn opent vestiging met nieuw concept in Antwerpen | RetailDetail

Albert Heijn opent vestiging met nieuw concept in Antwerpen

Albert Heijn opent vestiging  met nieuw concept in Antwerpen

Zaterdag opende in Antwerpen in de Karel Oomsstraat een nieuwe vestiging van Albert Heijn. De winkel is de tweede grootste van België en is gevestigd in een voormalige garage van Peugeot. Hij heeft tevens een nieuw concept.

'Beleving' codewoord

De vestiging in Antwerpen heeft een oppervlakte van 1.800 vierkante meter, waar 18.000 artikels verkocht worden. Er worden ook 75 mensen tewerkgesteld.


Het nieuwe concept van de winkel draait volgens Albert Heijn volledig rond beleving. "Om zo dichter bij de klant te kunnen staan en nog persoonlijker te worden. Klanten komen thuis in een ruime winkel waar producten de hoofdrol spelen. Een concept dat ook de architectuur van het gebouw aan het woord laat. Een winkel die continu in beweging is", staat te lezen in het persbericht.


Op de broodafdeling wordt de hele dag brood afgebakt, terwijl het op de vernieuwde kaasafdeling mogelijk is om nieuwe kazen te proeven. Albert Heijn wil zo het gevoel van een supermarkt overstijgen en het gevoel van een lokale bakker of kaaswinkel creëren.

 

Er zal voortaan ook in elke winkel een module komen die gericht is op de specifieke noden van de buurt. In de Karel Oomsstraat betekent dat een koosjer assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.