Albert Heijn opent vestiging met nieuw concept in Antwerpen

Albert Heijn opent vestiging  met nieuw concept in Antwerpen

Zaterdag opende in Antwerpen in de Karel Oomsstraat een nieuwe vestiging van Albert Heijn. De winkel is de tweede grootste van België en is gevestigd in een voormalige garage van Peugeot. Hij heeft tevens een nieuw concept.

'Beleving' codewoord

De vestiging in Antwerpen heeft een oppervlakte van 1.800 vierkante meter, waar 18.000 artikels verkocht worden. Er worden ook 75 mensen tewerkgesteld.


Het nieuwe concept van de winkel draait volgens Albert Heijn volledig rond beleving. "Om zo dichter bij de klant te kunnen staan en nog persoonlijker te worden. Klanten komen thuis in een ruime winkel waar producten de hoofdrol spelen. Een concept dat ook de architectuur van het gebouw aan het woord laat. Een winkel die continu in beweging is", staat te lezen in het persbericht.


Op de broodafdeling wordt de hele dag brood afgebakt, terwijl het op de vernieuwde kaasafdeling mogelijk is om nieuwe kazen te proeven. Albert Heijn wil zo het gevoel van een supermarkt overstijgen en het gevoel van een lokale bakker of kaaswinkel creëren.

 

Er zal voortaan ook in elke winkel een module komen die gericht is op de specifieke noden van de buurt. In de Karel Oomsstraat betekent dat een koosjer assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top