Albert Heijn opent vestiging met nieuw concept in Antwerpen

Albert Heijn opent vestiging  met nieuw concept in Antwerpen

Zaterdag opende in Antwerpen in de Karel Oomsstraat een nieuwe vestiging van Albert Heijn. De winkel is de tweede grootste van België en is gevestigd in een voormalige garage van Peugeot. Hij heeft tevens een nieuw concept.

'Beleving' codewoord

De vestiging in Antwerpen heeft een oppervlakte van 1.800 vierkante meter, waar 18.000 artikels verkocht worden. Er worden ook 75 mensen tewerkgesteld.


Het nieuwe concept van de winkel draait volgens Albert Heijn volledig rond beleving. "Om zo dichter bij de klant te kunnen staan en nog persoonlijker te worden. Klanten komen thuis in een ruime winkel waar producten de hoofdrol spelen. Een concept dat ook de architectuur van het gebouw aan het woord laat. Een winkel die continu in beweging is", staat te lezen in het persbericht.


Op de broodafdeling wordt de hele dag brood afgebakt, terwijl het op de vernieuwde kaasafdeling mogelijk is om nieuwe kazen te proeven. Albert Heijn wil zo het gevoel van een supermarkt overstijgen en het gevoel van een lokale bakker of kaaswinkel creëren.

 

Er zal voortaan ook in elke winkel een module komen die gericht is op de specifieke noden van de buurt. In de Karel Oomsstraat betekent dat een koosjer assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top