Albert Heijn verkoopt nu ook lelijke groenten

Albert Heijn verkoopt nu ook lelijke groenten

Supermarktketen Albert Heijn gaat groenten en fruit die niet helemaal voldoen aan de normen verkopen in speciale pakketten. Die producten zullen te krijgen zijn tegen een lagere prijs dan normaal.

Voorlopig enkel online

In supermarkten worden groenten en fruit die niet helemaal aan de schoonheidsidealen voldoen, zoals kromme komkommers, doorgaans niet in de winkelrekken gelegd. Toch beginnen steeds minder klanten zich zorgen te maken om het uiterlijk van dergelijke producten en dus heeft Albert Heijn besloten om ze ook te gaan verkopen.

 

Vanaf woensdag 17 december verkoopt de keten pakketten via de website die bestaan uit zogezegd 'lelijke' groenten en fruit. De prijs van zo'n pakket zou ongeveer een kwart lager liggen dan de normale prijs. Binnenkort moeten de pakketten ook te vinden zijn in de grotere winkels van Albert Heijn.

 

De groenten zullen evenwel niet los verkocht worden in de winkels, omdat het aanbod daarvoor te klein is. Tot nu toe werden die producten verkocht aan andere bedrijven, die ze daarna verwerken in sap, soep of veevoer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top