Albert Heijn verkoopt nu ook lelijke groenten

Albert Heijn verkoopt nu ook lelijke groenten

Supermarktketen Albert Heijn gaat groenten en fruit die niet helemaal voldoen aan de normen verkopen in speciale pakketten. Die producten zullen te krijgen zijn tegen een lagere prijs dan normaal.

Voorlopig enkel online

In supermarkten worden groenten en fruit die niet helemaal aan de schoonheidsidealen voldoen, zoals kromme komkommers, doorgaans niet in de winkelrekken gelegd. Toch beginnen steeds minder klanten zich zorgen te maken om het uiterlijk van dergelijke producten en dus heeft Albert Heijn besloten om ze ook te gaan verkopen.

 

Vanaf woensdag 17 december verkoopt de keten pakketten via de website die bestaan uit zogezegd 'lelijke' groenten en fruit. De prijs van zo'n pakket zou ongeveer een kwart lager liggen dan de normale prijs. Binnenkort moeten de pakketten ook te vinden zijn in de grotere winkels van Albert Heijn.

 

De groenten zullen evenwel niet los verkocht worden in de winkels, omdat het aanbod daarvoor te klein is. Tot nu toe werden die producten verkocht aan andere bedrijven, die ze daarna verwerken in sap, soep of veevoer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top