Albert Heijn verschuift Belgische hoofdzetel naar Antwerpen zelf | RetailDetail

Albert Heijn verschuift Belgische hoofdzetel naar Antwerpen zelf

Albert Heijn verschuift Belgische hoofdzetel naar Antwerpen zelf

Albert Heijn België verhuist zijn hoofdkantoor van de Bredabaan in Schoten naar de Karel Oomsstraat in Antwerpen, waar die boven de recentelijk geopende winkel wordt gevestigd.

Hoofdzetel op historische plaats

Op 30 mei opende Albert Heijn zijn 31ste Belgische vestiging. Ze kwam aan de Karel Oomsstraat in Antwerpen, waar in 1904 de eerste Minerva-autofabriek werd gebouwd en waar tot voor kort een grote Peugeot-garage was gevestigd.

 

Met een oppervlakte van 1.800 vierkante meter is meteen het ook de grootste AH-winkel in de provincie Antwerpen. De grootste in Vlaanderen is nog steeds die van Lokeren.

 

De vestiging in de Karel Oomsstraat wordt nu bovendien de nieuwe pleisterplaats voor de Belgische hoofdzetel van de Nederlandse distributeur, die nu nog op de Bredabaan in Schoten is gevestigd. Hij zal er 300 vierkante meter kantoorruimte innemen.

 

Dichter bij het winkelgebeuren

Met de verhuizing komt de hoofdzetel naar eigen zeggen dichter bij het winkelgebeuren te zitten en kan het beter de nieuwste testen opvolgen. Zo is de winkel in de Karel Oomsstraat gebouwd naar het model van de XL-winkel in Eindhoven. Dit betekent dat de supermarkt, meer dan een klassiek verkooppunt, inzet op beleving. Bovendien maakt de winkel meer gebruik van technologie. Klanten kunnen er bijvoorbeeld via iPads een medewerker oproepen als ze met vragen zitten.

 

De nieuwe locatie telt ook 146 parkeerplaatsen. Buiten de winkeltijden worden die trouwens opengesteld voor buurtparkeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalmprijzen verdrievoudigd door vraag uit Azië

28/05/2018

De zalmprijzen stijgen fors: zalm uit Noorwegen is in de afgelopen vijf jaar liefst drie maal duurder geworden. Vooral de groeiende vraag uit Azië zorgt daarvoor, al hadden ook de kwekers tegenslagen.

Zo verhoogt Wouter Kolk de snelheid van innovatie bij Albert Heijn

28/05/2018

Albert Heijn moet sneller innoveren om over dertig jaar nog relevant te zijn, meent topman Wouter Kolk. Een bezorgdienst voor warme maaltijden en een dashboard dat klanten toont hoe gezond ze boodschappen doen, zitten in de pijplijn.

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.