Albert Heijn verschuift Belgische hoofdzetel naar Antwerpen zelf

Albert Heijn verschuift Belgische hoofdzetel naar Antwerpen zelf

Albert Heijn België verhuist zijn hoofdkantoor van de Bredabaan in Schoten naar de Karel Oomsstraat in Antwerpen, waar die boven de recentelijk geopende winkel wordt gevestigd.

Hoofdzetel op historische plaats

Op 30 mei opende Albert Heijn zijn 31ste Belgische vestiging. Ze kwam aan de Karel Oomsstraat in Antwerpen, waar in 1904 de eerste Minerva-autofabriek werd gebouwd en waar tot voor kort een grote Peugeot-garage was gevestigd.

 

Met een oppervlakte van 1.800 vierkante meter is meteen het ook de grootste AH-winkel in de provincie Antwerpen. De grootste in Vlaanderen is nog steeds die van Lokeren.

 

De vestiging in de Karel Oomsstraat wordt nu bovendien de nieuwe pleisterplaats voor de Belgische hoofdzetel van de Nederlandse distributeur, die nu nog op de Bredabaan in Schoten is gevestigd. Hij zal er 300 vierkante meter kantoorruimte innemen.

 

Dichter bij het winkelgebeuren

Met de verhuizing komt de hoofdzetel naar eigen zeggen dichter bij het winkelgebeuren te zitten en kan het beter de nieuwste testen opvolgen. Zo is de winkel in de Karel Oomsstraat gebouwd naar het model van de XL-winkel in Eindhoven. Dit betekent dat de supermarkt, meer dan een klassiek verkooppunt, inzet op beleving. Bovendien maakt de winkel meer gebruik van technologie. Klanten kunnen er bijvoorbeeld via iPads een medewerker oproepen als ze met vragen zitten.

 

De nieuwe locatie telt ook 146 parkeerplaatsen. Buiten de winkeltijden worden die trouwens opengesteld voor buurtparkeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top