Aldi gaat eigen koffiecapsules verkopen | RetailDetail

Aldi gaat eigen koffiecapsules verkopen

Aldi gaat eigen koffiecapsules verkopen

De Duitse discountketen Aldi (Nord) brengt zijn eigen koffiecapsules op de markt en gaat daarmee de rechtstreekse concurrentie aan met de Nespresso-capsules van Nestlé. Enkele jaren geleden lanceerde ook Aldi Süd al eigen capsules.

Geen eigen toestellen

De capsules van Aldi zijn compatibel met de toestellen van Nespresso en zijn dus niet specifiek voor een eigen toestel. Daarmee kiest Aldi Nord voor een andere aanpak dan zusterketen Aldi Süd, die twee jaar geleden eigen capsules op de markt bracht die enkel bruikbaar waren in de eigen Expressi-toestellen.

 

Tot voor kort had Nestlé een patent op de typische capsules, maar dat is ondertussen vervallen. Daar maken veel producenten nu gebruik van om met hun eigen capsules en machines op de markt te komen. Ze hopen zo een deel van de zeer lucratieve koffiecapsulemarkt in te palmen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top