Aldi gaat eigen koffiecapsules verkopen

Aldi gaat eigen koffiecapsules verkopen

De Duitse discountketen Aldi (Nord) brengt zijn eigen koffiecapsules op de markt en gaat daarmee de rechtstreekse concurrentie aan met de Nespresso-capsules van Nestlé. Enkele jaren geleden lanceerde ook Aldi Süd al eigen capsules.

Geen eigen toestellen

De capsules van Aldi zijn compatibel met de toestellen van Nespresso en zijn dus niet specifiek voor een eigen toestel. Daarmee kiest Aldi Nord voor een andere aanpak dan zusterketen Aldi Süd, die twee jaar geleden eigen capsules op de markt bracht die enkel bruikbaar waren in de eigen Expressi-toestellen.

 

Tot voor kort had Nestlé een patent op de typische capsules, maar dat is ondertussen vervallen. Daar maken veel producenten nu gebruik van om met hun eigen capsules en machines op de markt te komen. Ze hopen zo een deel van de zeer lucratieve koffiecapsulemarkt in te palmen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top