Aldi gaat eigen koffiecapsules verkopen

Aldi gaat eigen koffiecapsules verkopen

De Duitse discountketen Aldi (Nord) brengt zijn eigen koffiecapsules op de markt en gaat daarmee de rechtstreekse concurrentie aan met de Nespresso-capsules van Nestlé. Enkele jaren geleden lanceerde ook Aldi Süd al eigen capsules.

Geen eigen toestellen

De capsules van Aldi zijn compatibel met de toestellen van Nespresso en zijn dus niet specifiek voor een eigen toestel. Daarmee kiest Aldi Nord voor een andere aanpak dan zusterketen Aldi Süd, die twee jaar geleden eigen capsules op de markt bracht die enkel bruikbaar waren in de eigen Expressi-toestellen.

 

Tot voor kort had Nestlé een patent op de typische capsules, maar dat is ondertussen vervallen. Daar maken veel producenten nu gebruik van om met hun eigen capsules en machines op de markt te komen. Ze hopen zo een deel van de zeer lucratieve koffiecapsulemarkt in te palmen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top