Aldi Spanje sluit 2025 af 496 supermarkten na de toevoeging van 28 nieuwe winkels. De retailer breidt tegelijk zijn logistiek uit. Meer dan 7,8 miljoen Spaanse huishoudens kopen inmiddels bij de discounter.
Groei in strategische regio’s
De commerciële oppervlakte van Aldi groeide tot bijna 549.000 m², dat is meer dan de helft méér dan in 2020. De uitrol focuste op sleutelregio’s: Andalusië en Catalonië tekenden voor het grootste deel, met respectievelijk zeven en zes openingen. De regio Madrid kreeg vijf extra winkels; het Baskenland, Galicië, de regio Valencia en de Balearen elk twee; Aragón, Cantabrië en de Canarische eilanden elk één.
Aan de kassa’s is de groei merkbaar: met 400.000 extra kopers zou de supermarktketen de sterkste groeier zijn in Spanje qua aantal klanten. Meer dan 7,8 miljoen Spaanse huishoudens zouden nu al shoppen bij de discounter, meer dan vier op de tien huishoudens zou zelfs zijn wekelijkse boodschappen al bij Aldi doen.
Om die groei te blijven ondersteunen, bouwt Aldi ook verder aan zijn logistieke netwerk. De site in Pinto (Madrid) kreeg er bijvoorbeeld meer dan een kwart aan oppervlakte bij. Daarnaast heeft de keten ook distributiecentra in de regio’s Alicante, Barcelona, Burgos, Sevilla, Valencia en op Gran Canaria.


