Aldi lanceert klantenmagazine 'Aldi Inspiriert' | RetailDetail

Aldi lanceert klantenmagazine 'Aldi Inspiriert'

Aldi lanceert klantenmagazine 'Aldi Inspiriert'

Zuid-Duitse Aldi-Klanten kunnen vanaf 12 januari een gratis magazine meenemen: 'Aldi Inspiriert', een magazine van 60 pagina's in een oplage van 1,83 miljoen exemplaren. Het verschijnt ook online op de website van Aldi Süd.

Multimedia en reizen

Inspiratie en informatie zijn de uitgangspunten van het magazine: lezers vinden er allerlei ideeën voor lifestyle en gezondheid, net zoals recepten en informatie over de herkomst van versproducten uit het assortiment van Aldi Süd. Op speciale regio-pagina's past Aldi ook de informatie per regio aan.

 

Interessant is bovendien dat het magazine ook "...spannende nieuwtjes over de onderneming Aldi Süd" zal bevatten. Voor een traditioneel gesloten organisatie als Aldi Süd is dat opmerkelijk.

 

Het magazine is ook bedoeld om klanten beter gebruik te laten maken van het multimedia-aanbod dat Aldi via Aldi Talk aanbiedt. Daarnaast heeft het blad ook aandacht voor reizen en uitstapjes, waarbij de discounter zeer waarschijnlijk ook het aanbod van Aldi Reisen onder de aandacht van de klanten zal brengen.

 

In Duitsland hebben de drogisterijketens dm, Rossmann en Müller ook al een eigen magazine, net zoals de supermarktorganisaties Edeka en Rewe. Volgens het Duitse vakblad LebensmittelZeitung is Aldi Süd evenwel de enige harddiscounter die zo'n klantenmagazine aanbiedt. Toch heeft Aldi niet de primeur: in 2007 heeft Lidl al eens een regionale test gedaan met het blad 'Ihre Woche', maar dat heeft verder geen vervolg gekregen.

 

Geen advertenties

Vier maal per jaar zal een nieuwe editie van Aldi Inspiriert in de winkels beschikbaar zijn. De titel haakt overigens goed aan bij de folder van de discounter, die Aldi Informiert heet. Op maandag 12 januari ligt de eerste editie in de winkels.

 

Opvallend: hoewel het magazine duidelijk verwijst naar het aanbod van Aldi Süd in de winkels en online (multimedia en reizen), laat Aldi Süd weten dat er geen advertenties in het magazine zullen verschijnen. Voor Albert Heijn is het blad Allerhande nochtans een miljoenenbusiness, waarbij merkfabrikanten flinke bedragen betalen om in het klantenmagazine van Albert Heijn te mogen adverteren.

 

Aldi heeft de afgelopen jaren meer merkartikelen tot de schappen toegelaten, dus is het laten financieren van dit eigen medium door leveranciers ook hier een mogelijkheid. Maar daar ziet Aldi Süd blijkbaar (voorlopig?) van af.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.