Aldi vervangt dit jaar de papieren prijsetiketten in al zijn Belgische winkels door digitale versies. De keten belooft snellere prijsupdates en duidelijk onderscheid tussen promoties, nieuwigheden en spaaracties. De uitrol start in Oost- en West-Vlaanderen.
Sneller prijzen aanpassen
Digitale etiketten stellen de discounter in staat om nog sneller in te spelen op prijsdalingen of promoties: “Werken met digitale prijsaanduidingen is veel efficiënter. Met één druk op de knop zijn we in staat om een prijs meteen aan te passen in al onze winkels”, zegt salesmanager Céline Rotthier van Aldi België in een persbericht. “Als discounter zijn we constant op zoek naar manieren om onze werking zo eenvoudig mogelijk te maken. De kosten die we hiermee uitsparen, kunnen we verder investeren in onze lage prijzen.”
De uitrol gebeurt gefaseerd: eerst volgen de winkels in Oost- en West-Vlaanderen. Tegen het einde van het jaar moeten alle 445 Belgische vestigingen uitgerust zijn met elektronische prijsaanduidingen.
Duidelijke kleurcodes
Omdat Belgische shoppers sterk letten op duidelijke prijsinfo, houdt Aldi de afmetingen van de etiketten gelijk aan de papieren voorgangers. Zo blijft de leesbaarheid intact, terwijl het papierverbruik verdwijnt.
De nieuwe schermpjes gebruiken vier kleuraccenten met elk een eigen functie: rood markeert promoties of prijsdalingen, wit staat voor reguliere prijzen van het vaste assortiment, zwart duidt nieuwe producten aan en geel geeft aan dat een artikel bonuspunten oplevert via de nieuwe digitale klantenkaart.


