Aldi waagt zich aan high-endproducten

Aldi waagt zich aan high-endproducten

De Duitse discounter Aldi gaat zich in de Verenigde Staten wagen aan de verkoop van producten uit het hogere segment. Zo hoopt de keten ook klanten naar de winkels te lokken die bezig zijn met bewust eten en premiumvoeding.

Concurrentie met Trader Joe's

Aldi heeft in de Verenigde Staten onder andere bio-quinoa en -kokosnootolie, chia-zaden en bio-rundsvlees toegevoegd aan het assortiment. Er zullen nog andere producten gelanceerd en uitgetest worden om klanten van de meer gespecialiseerde ketens naar Aldi te lokken. Een andere reden voor de ommekeer is het succes van het huismerk SimplyNature: die bio-producten zijn het sterkst groeiende merk van Aldi in de Verenigde Staten.

 

Met die nieuwe producten zal Aldi rechtstreeks de concurrentie aangaan met ketens als Sprouts Farmers Market en Trader Joe's. Die laatste is trouwens in handen van Aldi Nord, terwijl de Amerikaanse winkels onder Aldi-vlag van Aldi Süd zijn. Volgend jaar wil Aldi bovendien de stap maken naar Californië, waar dat soort ketens het meest populair zijn. Tegen eind 2018 wil Aldi minstens 2.000 filialen hebben in de Verenigde Staten.

 

Aldi maakte in 1976 de overstap naar de Amerikaanse markt en had in 1998 al 500 filialen aan de andere kant van de oceaan. De nieuwe CEO Jason Hart, die sinds april van dit jaar aan het hoofd staat van de Amerikaanse winkels, wil tegen het einde van volgend jaar 45 winkels hebben in het zuiden van Californië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top