Aldi waagt zich aan high-endproducten | RetailDetail

Aldi waagt zich aan high-endproducten

Aldi waagt zich aan high-endproducten

De Duitse discounter Aldi gaat zich in de Verenigde Staten wagen aan de verkoop van producten uit het hogere segment. Zo hoopt de keten ook klanten naar de winkels te lokken die bezig zijn met bewust eten en premiumvoeding.

Concurrentie met Trader Joe's

Aldi heeft in de Verenigde Staten onder andere bio-quinoa en -kokosnootolie, chia-zaden en bio-rundsvlees toegevoegd aan het assortiment. Er zullen nog andere producten gelanceerd en uitgetest worden om klanten van de meer gespecialiseerde ketens naar Aldi te lokken. Een andere reden voor de ommekeer is het succes van het huismerk SimplyNature: die bio-producten zijn het sterkst groeiende merk van Aldi in de Verenigde Staten.

 

Met die nieuwe producten zal Aldi rechtstreeks de concurrentie aangaan met ketens als Sprouts Farmers Market en Trader Joe's. Die laatste is trouwens in handen van Aldi Nord, terwijl de Amerikaanse winkels onder Aldi-vlag van Aldi Süd zijn. Volgend jaar wil Aldi bovendien de stap maken naar Californië, waar dat soort ketens het meest populair zijn. Tegen eind 2018 wil Aldi minstens 2.000 filialen hebben in de Verenigde Staten.

 

Aldi maakte in 1976 de overstap naar de Amerikaanse markt en had in 1998 al 500 filialen aan de andere kant van de oceaan. De nieuwe CEO Jason Hart, die sinds april van dit jaar aan het hoofd staat van de Amerikaanse winkels, wil tegen het einde van volgend jaar 45 winkels hebben in het zuiden van Californië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.