Aldi waagt zich aan high-endproducten

Aldi waagt zich aan high-endproducten

De Duitse discounter Aldi gaat zich in de Verenigde Staten wagen aan de verkoop van producten uit het hogere segment. Zo hoopt de keten ook klanten naar de winkels te lokken die bezig zijn met bewust eten en premiumvoeding.

Concurrentie met Trader Joe's

Aldi heeft in de Verenigde Staten onder andere bio-quinoa en -kokosnootolie, chia-zaden en bio-rundsvlees toegevoegd aan het assortiment. Er zullen nog andere producten gelanceerd en uitgetest worden om klanten van de meer gespecialiseerde ketens naar Aldi te lokken. Een andere reden voor de ommekeer is het succes van het huismerk SimplyNature: die bio-producten zijn het sterkst groeiende merk van Aldi in de Verenigde Staten.

 

Met die nieuwe producten zal Aldi rechtstreeks de concurrentie aangaan met ketens als Sprouts Farmers Market en Trader Joe's. Die laatste is trouwens in handen van Aldi Nord, terwijl de Amerikaanse winkels onder Aldi-vlag van Aldi Süd zijn. Volgend jaar wil Aldi bovendien de stap maken naar Californië, waar dat soort ketens het meest populair zijn. Tegen eind 2018 wil Aldi minstens 2.000 filialen hebben in de Verenigde Staten.

 

Aldi maakte in 1976 de overstap naar de Amerikaanse markt en had in 1998 al 500 filialen aan de andere kant van de oceaan. De nieuwe CEO Jason Hart, die sinds april van dit jaar aan het hoofd staat van de Amerikaanse winkels, wil tegen het einde van volgend jaar 45 winkels hebben in het zuiden van Californië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top