Aldi waagt zich aan high-endproducten

Aldi waagt zich aan high-endproducten

De Duitse discounter Aldi gaat zich in de Verenigde Staten wagen aan de verkoop van producten uit het hogere segment. Zo hoopt de keten ook klanten naar de winkels te lokken die bezig zijn met bewust eten en premiumvoeding.

Concurrentie met Trader Joe's

Aldi heeft in de Verenigde Staten onder andere bio-quinoa en -kokosnootolie, chia-zaden en bio-rundsvlees toegevoegd aan het assortiment. Er zullen nog andere producten gelanceerd en uitgetest worden om klanten van de meer gespecialiseerde ketens naar Aldi te lokken. Een andere reden voor de ommekeer is het succes van het huismerk SimplyNature: die bio-producten zijn het sterkst groeiende merk van Aldi in de Verenigde Staten.

 

Met die nieuwe producten zal Aldi rechtstreeks de concurrentie aangaan met ketens als Sprouts Farmers Market en Trader Joe's. Die laatste is trouwens in handen van Aldi Nord, terwijl de Amerikaanse winkels onder Aldi-vlag van Aldi Süd zijn. Volgend jaar wil Aldi bovendien de stap maken naar Californië, waar dat soort ketens het meest populair zijn. Tegen eind 2018 wil Aldi minstens 2.000 filialen hebben in de Verenigde Staten.

 

Aldi maakte in 1976 de overstap naar de Amerikaanse markt en had in 1998 al 500 filialen aan de andere kant van de oceaan. De nieuwe CEO Jason Hart, die sinds april van dit jaar aan het hoofd staat van de Amerikaanse winkels, wil tegen het einde van volgend jaar 45 winkels hebben in het zuiden van Californië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top