Op 1 oktober wordt Kenny Willems de nieuwe CEO van brouwerijgroep Alken-Maes. Willems, momenteel nog directeur horeca, volgt Marc Josephus Jitta op.
No-nonse behouden
Amper drie jaar geleden plaatste eigenaar Heineken zijn pion Jitta aan het hoofd van zijn Belgische brouwerijgroep, maar de Nederlander wil andere uitdagingen aangaan buiten de biersector. Zijn opvolger zegt alvast de no-nonsensestijl te zullen verderzetten.
Willems werkt al meer dan twaalf jaar bij Alken-Maes en was de laatste vijf jaar directeur horeca. Hij wil inzetten op innovatie en kwaliteit om zijn bieren “relevanter en meer sexy te maken”, zegt Willems in een persbericht. Daarbij verwijst hij onder andere naar het succes van de alcoholvrije tapkranen, die de brouwerij onder meer in hun achtertuin – de festivalweide van Pukkelpop – opzette.
Een fier podium bouwen
“Onze uitdaging is volk rond de toog krijgen en tot bij de bierrekken in de supermarkt. Dat is ons werkterrein en daar moeten we zorgen dat ons product het fiere podium heeft dat het verdient. En laat het bier vervolgens maar voor zich spreken”, gaat Willems verder.
Inhakend op de actualiteit sluit de aanstaande CEO af met een flink mission statement: “Ik vind het positief dat een influencer zijn bereik inzet en de kaart trekt van Belgisch bier, maar eigenlijk moet Belgisch bier zélf de influencer zijn door meer lef te tonen.”


